Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Witam,
Przejrzałem całe dwanaście stron i nie znalazłem podobnego tematu, postanowiłem opisać mój problem, może dzięki Waszej pomocy uda się go rozwiązać.
Opis:
Posiadam VW Golf IV 2.0 AZJ rocznik 2003, wersja PACIFIC z Climatronic. Mam problem z wentylatorami V7 (większy) i V35 (mniejszy). Po uruchomieniu samochodu włączają się oba wentylatory. Gdy wyłączę clmatronic lub włączę ECON wentylatory się zatrzymują. Obecnie program VCDS nie pokazuje błędów, zarówno w bloku 01: ENGINE jak i 08: Auto HVAC. Wcześniej miałem błąd w engine:
"17704 - Error in Mapped Cooling System (check Temp-Sensor and Thermostat)",
ale poradziłem sobie z tym. Odczyty w VCDS potwierdziły, że czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 jest sprawny. Błąd zniknął po wymianie termostatu płynu chłodzącego. Został jedynie problem z tymi wentylatorami, V7 i V35.
Co zrobiłem:
1. Wypiąłem wtyczkę z termostatu wentylatora chłodnicy F18 uruchomiłem silnik, oba wentylatory się włączyły.
2. Na wyłączonym silniku i zapłonie we wtyczce do F18 zwarłem piny: 2 (+12V) z 1, wentylator V7 załączył się. Następnie zwarłem 2 (+12V) z 3 żaden wentylator się nie włączył. Po włączeniu zapłonu i ponownym zwarciu 2 (+12V) z 3 wentylatory V7 i V35 załączyły się.
Robiłem testy clmatronic przez VCDS i przez panel climatronic, kombinacją klawiszy - brak jakichkolwiek błędów, nie pamiętam już co pokazywał wyświetlacz. Gdy będzie potrzeba mogę zrobić jeszcze raz.
3. Pojechałem na przegląd klimatyzacji, okazało się, że brakuje 150g czynnika. układ klimatyzacji został uzupełniony.
ELSA podpowiada, że są dwa etapy / biegi.
1. Pierwszy (włączony) 92...97ºC (wyłączony) 84...91ºC
2. Drugi (włączony) 99...105ºC (wyłączony) 91...98ºC
Patrząc na moje testy przy wtyczce F18 to:
1 (pierwszy) - pracuje tylko V7
2 (drugi) - pracują oba V7 i V35
Klika pytań:
Jaka powinna być normalna praca obu wentylatorów ?
Wentylator pomocniczy V35 powinien pracować zawsze gdy załączona jest sprężarka klimatyzacji ?
Czy są jakieś przekaźniki, które powinienem sprawdzić ?
Wentylator chłodnicy V7 powinien załączać się gdy będzie pierwszy etap / bieg ? Co wtedy z drugim wentylatorem V35 ?
Wentylator chłodnicy V7 powinien załączać się gdy będzie drugi etap / bieg ? Co wtedy z drugim wentylatorem V35 ?
Czy mógłby mi ktoś pomóc w diagnozie / lokalizacji usterki ? Mam dostęp do ETKA, ELSA, VCDS. Za kilka dni znowu będę z tym walczył, może ktoś ma jakieś pomysły ?
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie rady / porady.
Pozdrawiam
Przejrzałem całe dwanaście stron i nie znalazłem podobnego tematu, postanowiłem opisać mój problem, może dzięki Waszej pomocy uda się go rozwiązać.
Opis:
Posiadam VW Golf IV 2.0 AZJ rocznik 2003, wersja PACIFIC z Climatronic. Mam problem z wentylatorami V7 (większy) i V35 (mniejszy). Po uruchomieniu samochodu włączają się oba wentylatory. Gdy wyłączę clmatronic lub włączę ECON wentylatory się zatrzymują. Obecnie program VCDS nie pokazuje błędów, zarówno w bloku 01: ENGINE jak i 08: Auto HVAC. Wcześniej miałem błąd w engine:
"17704 - Error in Mapped Cooling System (check Temp-Sensor and Thermostat)",
ale poradziłem sobie z tym. Odczyty w VCDS potwierdziły, że czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 jest sprawny. Błąd zniknął po wymianie termostatu płynu chłodzącego. Został jedynie problem z tymi wentylatorami, V7 i V35.
Co zrobiłem:
1. Wypiąłem wtyczkę z termostatu wentylatora chłodnicy F18 uruchomiłem silnik, oba wentylatory się włączyły.
2. Na wyłączonym silniku i zapłonie we wtyczce do F18 zwarłem piny: 2 (+12V) z 1, wentylator V7 załączył się. Następnie zwarłem 2 (+12V) z 3 żaden wentylator się nie włączył. Po włączeniu zapłonu i ponownym zwarciu 2 (+12V) z 3 wentylatory V7 i V35 załączyły się.
Robiłem testy clmatronic przez VCDS i przez panel climatronic, kombinacją klawiszy - brak jakichkolwiek błędów, nie pamiętam już co pokazywał wyświetlacz. Gdy będzie potrzeba mogę zrobić jeszcze raz.
3. Pojechałem na przegląd klimatyzacji, okazało się, że brakuje 150g czynnika. układ klimatyzacji został uzupełniony.
ELSA podpowiada, że są dwa etapy / biegi.
1. Pierwszy (włączony) 92...97ºC (wyłączony) 84...91ºC
2. Drugi (włączony) 99...105ºC (wyłączony) 91...98ºC
Patrząc na moje testy przy wtyczce F18 to:
1 (pierwszy) - pracuje tylko V7
2 (drugi) - pracują oba V7 i V35
Klika pytań:
Jaka powinna być normalna praca obu wentylatorów ?
Wentylator pomocniczy V35 powinien pracować zawsze gdy załączona jest sprężarka klimatyzacji ?
Czy są jakieś przekaźniki, które powinienem sprawdzić ?
Wentylator chłodnicy V7 powinien załączać się gdy będzie pierwszy etap / bieg ? Co wtedy z drugim wentylatorem V35 ?
Wentylator chłodnicy V7 powinien załączać się gdy będzie drugi etap / bieg ? Co wtedy z drugim wentylatorem V35 ?
Czy mógłby mi ktoś pomóc w diagnozie / lokalizacji usterki ? Mam dostęp do ETKA, ELSA, VCDS. Za kilka dni znowu będę z tym walczył, może ktoś ma jakieś pomysły ?
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie rady / porady.
Pozdrawiam
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Normalna praca powinna wyglądać tak:
Włączysz Klime to wentylatory oba pracują na 2gim biegu, wyłączysz oba się zatrzymują.
Auto się nagrzeje i płyn chłodniczy wkroczy w zakres temperatur z 1ego biegu to startują oba na nim, jak wejdzie w zakres z drugiego to przyspieszają oba, jak schłodzi to zwalniają / zatrzymują. Jednym słowem jeden wentylator masz uszkodzony, bo lata tylko na jednym biegu, a oba mają mieć dwa biegi (wtyczki są połączone ze sobą przy module wentylatorów).
Włączysz Klime to wentylatory oba pracują na 2gim biegu, wyłączysz oba się zatrzymują.
Auto się nagrzeje i płyn chłodniczy wkroczy w zakres temperatur z 1ego biegu to startują oba na nim, jak wejdzie w zakres z drugiego to przyspieszają oba, jak schłodzi to zwalniają / zatrzymują. Jednym słowem jeden wentylator masz uszkodzony, bo lata tylko na jednym biegu, a oba mają mieć dwa biegi (wtyczki są połączone ze sobą przy module wentylatorów).
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Bardzo dziękuję za wskazówki. Przyznam szczerze, że namieszałeś mi już całkowicie Jednak proszę, napisz mi skąd to wiesz ? Jakieś sytuacje / argumenty potwierdzające to co piszesz ? Nie chodzi, że nie wierzę, ale jesteś już piątą osobą, która mi opowiada o tych wentylatorach i każdy mówi / pisze co innego Obecnie mam niezły mętlik w głowie Jak wywnioskowałeś, że jeden z wentylatorów jest uszkodzony ? Po moich testach we wtyczce F18 ?michaf1994 pisze: ↑ndz lut 16, 2020 00:26Normalna praca powinna wyglądać tak:
Włączysz Klime to wentylatory oba pracują na 2gim biegu, wyłączysz oba się zatrzymują.
Auto się nagrzeje i płyn chłodniczy wkroczy w zakres temperatur z 1ego biegu to startują oba na nim, jak wejdzie w zakres z drugiego to przyspieszają oba, jak schłodzi to zwalniają / zatrzymują. Jednym słowem jeden wentylator masz uszkodzony, bo lata tylko na jednym biegu, a oba mają mieć dwa biegi (wtyczki są połączone ze sobą przy module wentylatorów).
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Samo sprawdzenie wentylatorów jest w miarę proste, ponieważ w golfie IV one zawsze pracują jednocześnie na tych samych biegach - obydwa wyłączone, oba na 1 biegu (powolnym) lub oba na 2 biegu (szybkim). Wentylatory są połączone równolegle, widać to na schematach. Poniżej przykładowy fragment schematu elektrycznego klimatyzacji, ale w każdej wersji z klimą wentylatory są połączone tak samo.
W wentylatorach często uszkadza się rezystor (umieszczony w silniku wentylatora), wtedy wentylator nie będzie pracować na pierwszym biegu.
Instalacja elektryczna wentylatorów jest "zdublowana", tzn wentylatory mogą być włączane przez czujnik na chłodnicy, lub przez elektronikę klimy (która kontroluje sterownik wentylatorów pod akumulatorem).
W wentylatorach często uszkadza się rezystor (umieszczony w silniku wentylatora), wtedy wentylator nie będzie pracować na pierwszym biegu.
Instalacja elektryczna wentylatorów jest "zdublowana", tzn wentylatory mogą być włączane przez czujnik na chłodnicy, lub przez elektronikę klimy (która kontroluje sterownik wentylatorów pod akumulatorem).
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Skąd to wiem? Bo schematy praktycznie znam na pamięć przez to ile już u siebie zrobiłem i innym pomagałem. Do tego grzebałem przy kilku autach jak jeździłem po części na szrot, u siebie zakładałem klime od zera i wiązkę ręcznie robiłem. Po prostu wiem. Jest tak jak Ci napisałem i jak komikx jeszcze schemat wysłał.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
michaf1994 pisze: Normalna praca powinna wyglądać tak:
Włączysz Klime to wentylatory oba pracują na 2gim biegu, wyłączysz oba się zatrzymują.
Auto się nagrzeje i płyn chłodniczy wkroczy w zakres temperatur z 1ego biegu to startują oba na nim, jak wejdzie w zakres z drugiego to przyspieszają oba, jak schłodzi to zwalniają / zatrzymują. Jednym słowem jeden wentylator masz uszkodzony, bo lata tylko na jednym biegu, a oba mają mieć dwa biegi (wtyczki są połączone ze sobą przy module wentylatorów).
Muszę to dokładnie posprawdzać.komikx pisze: ↑ndz lut 16, 2020 23:58Samo sprawdzenie wentylatorów jest w miarę proste, ponieważ w golfie IV one zawsze pracują jednocześnie na tych samych biegach - obydwa wyłączone, oba na 1 biegu (powolnym) lub oba na 2 biegu (szybkim). Wentylatory są połączone równolegle, widać to na schematach. Poniżej przykładowy fragment schematu elektrycznego klimatyzacji, ale w każdej wersji z klimą wentylatory są połączone tak samo.
W wentylatorach często uszkadza się rezystor (umieszczony w silniku wentylatora), wtedy wentylator nie będzie pracować na pierwszym biegu.
Instalacja elektryczna wentylatorów jest "zdublowana", tzn wentylatory mogą być włączane przez czujnik na chłodnicy, lub przez elektronikę klimy (która kontroluje sterownik wentylatorów pod akumulatorem).
Trochę poszperałem i znalazłem chyba odpowiednie schematy elektryczne, które mi bardzo dużo rozjaśniły samo działanie. Załączam, może się komuś przyda.
I taką informację:
Mam dużo pytań na które w najbliższym czasie znajdę odpowiedzi.
1. Co się dzieje jak termostat wentylatora chłodnicy F18 zewrze styk 2 (+12V) z 1, a co jak z 3 ?
2. Czy jeśli temperatura płynu w chłodnicy osiągnie poziom 2, czyli np. 102ºC to wtedy F18 zwiera styk 2 (+12V) z 3 i jednocześnie z 1 ?
3. Czyli załączone są jednocześnie dwa poziomy ?
4. Linia przerywana na rysunku 98/7 sygnalizuje, że połączenie jest bądź nie ma w zależności od wersji samochodu ?
5. Co się dzieje, jak jest bądź nie ma tej linii ?
6. Na rysunku 3 jest napisane:
"W pracy silnika bez układu klimatyzacji pracuje tylko wentylator chłodnicy. W zależności od temperatury płynu chłodzącego w zakresie 1. lub 2."
6a. Dotyczy wyłącznie samochodów bez układu klimatyzacji ? Czy też tych w których wyłączymy układ klimatyzacji ?
7. Przy wyłączonej klimatyzacji po osiągnięciu przez silnik temperatury z poziomu 1 powinien załączyć się tylko V7 ? Co powinno się stać po osiągnięciu temperatury z poziomu 2 ?
8. Jest dostęp do rezystora w wentylatorach ? Można go wymienić ? Czy tylko nowy ?
9. Wypinając wtyk z F18 to po uruchomieniu silnika, oba wentylatory (V7 i V35) powinny pracować na 1 biegu, bo sterownik to "wypięcie" widzi jakby silnik nie osiągnął jeszcze temperatury z zakresu 92...97ºC, oba wentylatory są załączone przez układ klimatyzacji. Reasumując nie sugeruje to jakiegokolwiek uszkodzenia jak bardzo często czytam w "necie". Bo słyszałem różne wersje A teraz przynajmniej to "namacałem", że kto tak twierdzi to się myli.
Oczywiście jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
P.S. Jutro zaczynam dalsze szukanie / sprawdzanie. Napiszę co i jak
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony pn lut 17, 2020 20:14 przez cudak11480, łącznie zmieniany 2 razy.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Ad. 1 - 2 do 1 pierwszy bieg, niezależnie od sterownika wentylatorów z informacją dla sterownika o załączeniu/osiągnięciu temperatury przy chłodnicy, 2 do 3 drugi bieg załączany już przez sterownik wentylatorów (dlatego, bo zmostkowaniu go przy braku zapłonu nie kręcą wentylatory)
Ad. 2 - Tak, zwierane kaskadowo
Ad. 3 - Tak, oba tory w F18 są zwarte, ale przy drugim biegu prąd nie idzie do wentylatorów tylko do sterownika jako sygnał do załączenia drugiego biegu z powodu wysokiej temperatury.
Ad. 4 - Tak.
Ad. 5 - Jeśli u ciebie występuje rezystor powinien załączyć się razem z wentylatorem V7 przy pierwszym biegu na pierwszy bieg. Gdy go nie ma przy pierwszym zakresie temperatur wentylator V35 będzie kręcić już jak na drugim biegu.
Ad. 6 - Samochody bez układu klimatyzacji (bez wentylatora V35)
Ad. 7 - Jeśli masz wentylator V35 bez rezystora, to załączy się V7 na pierwszym biegu a V35 z pełną mocą . Przy temperaturze z poziomu drugiego, sterownik wentylatorów wysteruje V7 na drugi bieg a V35 cały czas będąc zwarty od F18 będzie nadal kręcił z pełną mocą.
Jeśli masz wentylator z rezystorem to na pierwszym zakresie oba będą kręcić na pierwszym biegu, na drugim zakresie oba na drugim biegu.
Ad. 8 - Sprawdzić omomierzem styk 1 z 2.
Ale patrząc na twoje testy, to masz wentylator z rezystorem. Tylko, że uszkodzonym rezystorem albo połączeniem do niego.
Ad. 2 - Tak, zwierane kaskadowo
Ad. 3 - Tak, oba tory w F18 są zwarte, ale przy drugim biegu prąd nie idzie do wentylatorów tylko do sterownika jako sygnał do załączenia drugiego biegu z powodu wysokiej temperatury.
Ad. 4 - Tak.
Ad. 5 - Jeśli u ciebie występuje rezystor powinien załączyć się razem z wentylatorem V7 przy pierwszym biegu na pierwszy bieg. Gdy go nie ma przy pierwszym zakresie temperatur wentylator V35 będzie kręcić już jak na drugim biegu.
Ad. 6 - Samochody bez układu klimatyzacji (bez wentylatora V35)
Ad. 7 - Jeśli masz wentylator V35 bez rezystora, to załączy się V7 na pierwszym biegu a V35 z pełną mocą . Przy temperaturze z poziomu drugiego, sterownik wentylatorów wysteruje V7 na drugi bieg a V35 cały czas będąc zwarty od F18 będzie nadal kręcił z pełną mocą.
Jeśli masz wentylator z rezystorem to na pierwszym zakresie oba będą kręcić na pierwszym biegu, na drugim zakresie oba na drugim biegu.
Ad. 8 - Sprawdzić omomierzem styk 1 z 2.
Ale patrząc na twoje testy, to masz wentylator z rezystorem. Tylko, że uszkodzonym rezystorem albo połączeniem do niego.
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Witam
Ad 8. Dostęp do rezystora wentylatora jest wspaniały, dodatkowo rezystor nie występuje chyba jako część zamienna. W Golfie IV producent umieścił ten rezystor bezpośrednio w silniku wentylatora, wymiana wymaga wymontowania wentylatora i zdemontowania "dekielka" silniczka. Dekielek jest zabezpieczony zaklepanymi "wąsami" z blachy, "wąsy" można ściąć albo odgiąć, odbić przecinakiem i mamy dostęp do rezystora. Sam rezystor to kawałek pozginanego drutu oporowego ze zgrzanymi miedzianymi końcówkami, osłonięty ceramiczną osłonką. Drut się przepala albo pęka zgrzew...w czasie pracy ten drut może się rozgrzewać prawie do czerwoności. Tutaj można obejrzeć, jak to wygląda: ,
tylko nie naprawiać w sposób pokazany na filmie (moim zdaniem, to nie naprawa, to druciarstwo).
Najprościej jest wymienić cały wentylator, ewentualnie zamontować sam rezystor od innego auta np Passata, gdzie rezystor był montowany jako zewnętrzny moduł - trzeba tylko umieścić rezystor tak, aby miał dobre chłodzenie. Niektórzy montowali rezystory ze sprzętu RTV, to już trochę "druciarstwo" (można też, mając już 4 uszkodzone wentylatory jak ja zmontować własny regulator.)
Ad 9. Przy włączonej klimatyzacji i ściągniętej wtyczce F18 powinny się kręcić 2 wentylatory. Czy będą działać na 1 czy na 2 biegu, zależy od aktualnego ciśnienia w układzie klimatyzacji.
Ad 8. Dostęp do rezystora wentylatora jest wspaniały, dodatkowo rezystor nie występuje chyba jako część zamienna. W Golfie IV producent umieścił ten rezystor bezpośrednio w silniku wentylatora, wymiana wymaga wymontowania wentylatora i zdemontowania "dekielka" silniczka. Dekielek jest zabezpieczony zaklepanymi "wąsami" z blachy, "wąsy" można ściąć albo odgiąć, odbić przecinakiem i mamy dostęp do rezystora. Sam rezystor to kawałek pozginanego drutu oporowego ze zgrzanymi miedzianymi końcówkami, osłonięty ceramiczną osłonką. Drut się przepala albo pęka zgrzew...w czasie pracy ten drut może się rozgrzewać prawie do czerwoności. Tutaj można obejrzeć, jak to wygląda: ,
tylko nie naprawiać w sposób pokazany na filmie (moim zdaniem, to nie naprawa, to druciarstwo).
Najprościej jest wymienić cały wentylator, ewentualnie zamontować sam rezystor od innego auta np Passata, gdzie rezystor był montowany jako zewnętrzny moduł - trzeba tylko umieścić rezystor tak, aby miał dobre chłodzenie. Niektórzy montowali rezystory ze sprzętu RTV, to już trochę "druciarstwo" (można też, mając już 4 uszkodzone wentylatory jak ja zmontować własny regulator.)
Ad 9. Przy włączonej klimatyzacji i ściągniętej wtyczce F18 powinny się kręcić 2 wentylatory. Czy będą działać na 1 czy na 2 biegu, zależy od aktualnego ciśnienia w układzie klimatyzacji.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Rewelacja, super. Bardzo dziękuję wszystkim za garść bardzo cennych informacji.
Czytając to wszystko mam jeszcze kilka pytań:
1. Piszecie, że mam uszkodzony rezystor bądź połączenie. Skąd ta diagnoza ? Nie potrafię tego jeszcze jakoś sobie zobrazować Jutro część praktyczna
2. Wartość ciśnienia w układzie klimatyzacji jest do odczytania z poziomu VCDS ?
P.S. Jest tu na forum jeszcze jakiś przycisk POMÓGŁ ?
Pozdrawiam
Czytając to wszystko mam jeszcze kilka pytań:
1. Piszecie, że mam uszkodzony rezystor bądź połączenie. Skąd ta diagnoza ? Nie potrafię tego jeszcze jakoś sobie zobrazować Jutro część praktyczna
2. Wartość ciśnienia w układzie klimatyzacji jest do odczytania z poziomu VCDS ?
P.S. Jest tu na forum jeszcze jakiś przycisk POMÓGŁ ?
Pozdrawiam
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Uszkodzony rezystor to brak pierwszego (wolniejszego) biegu wentylatora.
Sprawdź dokładnie kabel T14/4, u mnie jego uszkodzenie spowodowało spalenie rezystorów pierwszego biegu w dwóch wentylatorach. Po prostu zgnił we wtyczce podłączanej do sterownika wentylatorów.
Sprawdź dokładnie kabel T14/4, u mnie jego uszkodzenie spowodowało spalenie rezystorów pierwszego biegu w dwóch wentylatorach. Po prostu zgnił we wtyczce podłączanej do sterownika wentylatorów.
The quieter you become, the more you are able to hear...
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Skąd diagnoza z uszkodzonym rezystorem? To po prostu częsta usterka dwubiegowych wentylatorów w VW. Obwód wentylatora to silnik i rezystor, przy biegu powolnym prąd płynie przez rezystor i silnik, przy biegu szybkim prąd płynie przez sam silnik. Jeśli nie działa powolny bieg a działa bieg szybki, to albo usterka rezystora albo przewodu gdzieś pomiędzy sterownikiem wentylatorów a wentylatorem - oprócz złącza tam już nic po drodze nie ma. Sprawność rezystora można sprawdzić, mierząc multimetrem rezystancję na złączu wentylatora, oporność tego rezystora to około 1 oma.
Co do odczytu ciśnienia z VAG czy VCDS, chyba nie ma takiej możliwości ( nie jestem pewien, czy któreś nowsze wersje sterowników/paneli klimy nie miały już tej funkcji, raczej nie). Z pewnością nie ma takiej opcji, jeśli jest zamontowany 4 pinowy czujnik ciśnienia klimatyzacji, bo ten czujnik wskazuje tylko wartość typu "ciśnienie za niskie / w normie / za wysokie". Jeśli jest zamontowany czujnik 3-pinowy opisany na schematach jako G65, można odczytać wartość ciśnienia HP (wysokiego) mierząc sygnał z czujnika miernikiem z odczytem PWM (tzw. współczynnik wypełnienia impulsu) i odczytując ciśnienie z charakterystyki czujnika - źródło: tdiclub.com.
Co do odczytu ciśnienia z VAG czy VCDS, chyba nie ma takiej możliwości ( nie jestem pewien, czy któreś nowsze wersje sterowników/paneli klimy nie miały już tej funkcji, raczej nie). Z pewnością nie ma takiej opcji, jeśli jest zamontowany 4 pinowy czujnik ciśnienia klimatyzacji, bo ten czujnik wskazuje tylko wartość typu "ciśnienie za niskie / w normie / za wysokie". Jeśli jest zamontowany czujnik 3-pinowy opisany na schematach jako G65, można odczytać wartość ciśnienia HP (wysokiego) mierząc sygnał z czujnika miernikiem z odczytem PWM (tzw. współczynnik wypełnienia impulsu) i odczytując ciśnienie z charakterystyki czujnika - źródło: tdiclub.com.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Właśnie wróciłem z garażu "Bawiłem" się od 12:00 Rozebrałem 1/5 samochodu żeby mieć super dojście do przewodów i innych rzeczy
Porozłączałem wszystkie wtyczki i zacząłem od sprawdzenia biegów wentylatorów. Każdy wentylator sprawdzałem osobno napięcie bezpośrednio z akumulatora. Zarówno V7 jak i V35 mają po dwa biegi. Czyli rezystory sprawne.
Tak naprawdę to nawet nie wiem czego się czepiłem tych wentylatorów Chyba tylko dlatego, że nie wiedziałem jak to ma normalnie działać. Dodatkowo nie docierało do mnie to, że wentylatory mają się kręcić cały czas na biegu 1 No chyba, że klimatyzacja jest wyłączona i to muszę jeszcze przetestować. Co się będzie działo przy wyłączonej klimatyzacji.
Co do moich wcześniejszych testów:
Podczas pierwszego biegu pracował tylko jeden wentylator V7. Ciekawe dlaczego, skoro schemat pokazuje, że mają działać dwa. Muszę to jeszcze sprawdzić. Ktoś ma jakieś sugestie
Czy ja posiadam ten V51 ? Co to jest tak właściwie ? I gdzie tego szukać ?
Pozdrawiam
Porozłączałem wszystkie wtyczki i zacząłem od sprawdzenia biegów wentylatorów. Każdy wentylator sprawdzałem osobno napięcie bezpośrednio z akumulatora. Zarówno V7 jak i V35 mają po dwa biegi. Czyli rezystory sprawne.
Tak naprawdę to nawet nie wiem czego się czepiłem tych wentylatorów Chyba tylko dlatego, że nie wiedziałem jak to ma normalnie działać. Dodatkowo nie docierało do mnie to, że wentylatory mają się kręcić cały czas na biegu 1 No chyba, że klimatyzacja jest wyłączona i to muszę jeszcze przetestować. Co się będzie działo przy wyłączonej klimatyzacji.
Co do moich wcześniejszych testów:
cudak11480 pisze: Patrząc na moje testy przy wtyczce F18 to:
1 (pierwszy) - pracuje tylko V7
2 (drugi) - pracują oba V7 i V35
Podczas pierwszego biegu pracował tylko jeden wentylator V7. Ciekawe dlaczego, skoro schemat pokazuje, że mają działać dwa. Muszę to jeszcze sprawdzić. Ktoś ma jakieś sugestie
Czy ja posiadam ten V51 ? Co to jest tak właściwie ? I gdzie tego szukać ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 18, 2020 23:41 przez cudak11480, łącznie zmieniany 2 razy.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
V51 to dodatkowa, elektryczna pompa płynu chłodzącego, w dwulitrówce chyba jej nie ma. Na pewno jest w silnikach 2.3, 2.8
The quieter you become, the more you are able to hear...
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Zgodnie ze schematem podczas zwarcia we wtyczce F18 styków 2 i 1 powinny działać oba wentylatory. Dobrze to widzę ?
Bo u mnie nie działają
Bo u mnie nie działają
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości