[mk4] Wymiana alternatora na 180A Golf 1.6 SR benzyna AKL
: pt lut 14, 2020 11:23
Witam Państwa
Temat zapewne już wałkowany. Mam Golfa 1.6 (74kW) w benzynie. Koniec (październik) 1998 r. Kod silnika: AKL.
Chciałbym wymienić altka w swojej maszynie na mocniejszy. Chciałbym włozyć 180A. Zależy mi jednak na tym aby przede wszystkim nie przerabiać mocowań. Idealnie byłoby, gdyby to był p&p bez wymiany regulatora napięcia czy koła pasowego. Pierwotnie siedział tam jak dobrze pamiętam Bosch 70A. Obecnie mam Bosch 120A o symbolu 028 903 028E. Wtyczka od regulatora jest zdaje się owalna 2-pinowa. Ładowanie mam rzędu 14.3-14.4V na samym odpalonym silniku. Ale swoje już odsłużył. Dlatego chciałem coś mocniejszego, po regeneracji.
Z tego co ustaliłem... ponoć od passata B6 2.0 TDI podejdzie taki altek bez żadnych przeróbek. Wklejam foto porównawcze między tym 120A, który mam obecnie a tym 180A z passata. Ktoś potwierdzi/zaprzeczy?
Kable prądowe (altek, masa, rozrusznik) wymienione na nowe przed zeszłym sezonem zimowym na 35mm2. Fota altka jest sprzed wymiany.
Temat zapewne już wałkowany. Mam Golfa 1.6 (74kW) w benzynie. Koniec (październik) 1998 r. Kod silnika: AKL.
Chciałbym wymienić altka w swojej maszynie na mocniejszy. Chciałbym włozyć 180A. Zależy mi jednak na tym aby przede wszystkim nie przerabiać mocowań. Idealnie byłoby, gdyby to był p&p bez wymiany regulatora napięcia czy koła pasowego. Pierwotnie siedział tam jak dobrze pamiętam Bosch 70A. Obecnie mam Bosch 120A o symbolu 028 903 028E. Wtyczka od regulatora jest zdaje się owalna 2-pinowa. Ładowanie mam rzędu 14.3-14.4V na samym odpalonym silniku. Ale swoje już odsłużył. Dlatego chciałem coś mocniejszego, po regeneracji.
Z tego co ustaliłem... ponoć od passata B6 2.0 TDI podejdzie taki altek bez żadnych przeróbek. Wklejam foto porównawcze między tym 120A, który mam obecnie a tym 180A z passata. Ktoś potwierdzi/zaprzeczy?
Kable prądowe (altek, masa, rozrusznik) wymienione na nowe przed zeszłym sezonem zimowym na 35mm2. Fota altka jest sprzed wymiany.