[mk4] Problem z wiązką lambdy przedniej
: pn lip 09, 2018 21:42
Witam Was serdecznie!
Jako ,iż jest to mój pierwszy post na tym forum to pragnę się przedstawić. Mam na imię Maciej mam 23 lata i mam zamiłowanie do ciężarówek oraz mechaniki. To po krótce byłlo by na tylę teraz przejdzmy do konkretów i sedna mojego problemu.
PACJENT VW Golf 4 motorek 1.4 16v kod silnika APE rok produkcji 2000
Już od jakiegoś ostatniego czasu walczyłem z sondami lambda. Ostatnio miałem nazbierane na ten cel trochę gotówki więc zakupiłem dwie sondy lambda po numerach identyczne co tamte stare wmontowane. Po długim grzebaniu z układem wydechowym i montażu sond oraz nowego katalizatora wstępnego bo tamte były po prostu pustę , powypalane z racji wieku . Spędzam na grzebaniu przy samochodzie naprawdę dużo czasu więc byłem połowicznie zadowolony. Sonda 2 Za Katalizatorem zero problemów chodzi elegancko zero błędów jej pracy w bloku pomiarowym widać jej współczynnik na poziomie ~~25% skoki napięcia wiec poprawną prace. Problem zaczyna się z 1 sondą w kolektorze wydechowym. Z Wcześniejszą sondą miałem błędy obwodu grzałki więc jak wyżej pisałem zakupiłem nową świeżo zapakowaną numery identyczne. Po zamontowaniu nowej Sonda Zwraca bląd 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
Bardzo dużo czytałem na ten temat bo ogólnie sam staram się rozwiązywać problemy i sobie radzić lecz w tym wypadku . Zadziwiła mnie 1 rzecz Wtyczka sondy wychodząca od wiązki auta idzie u mnie na 6 przewodów. Wtyczka mojej lamdy ma pinów 6 z czego 5 przewodów również jak i stara. Rozebrałem całą wiązkę do ECU i moim okiem nie jest nigdzie przetarta. Wygląda mi na nie oryginalną tak jakby dorabianą. Napięcie tez nie pojawia się na konkretnych pinach. Zdjęcia wrzucę poniżej. Jeżeli ktoś ma pojęcie to poprosiłbym o kolory przewodów odpowiedzialne za poszczególne funkcje . Przeszukałem już chyba cały internet i nie mogę wyszukać informacji nt pinów kostki VW od lambdy nr 1 tej co ma na zdjęciu 6 przewodów (Nie chodzi mi tu teraz o przewody od sondy bo ich kolory znam i wiem za co te 5 odpowiada ;p )
Dodatkowo poprosiłbym pinouty do ECU to może uda mi się poprowadzić wiązkę od nowa od początku ecu
Jak potrzeba to mogę podesłać logi z kanałów , miernik również nie jest mi obcy tylko muszę wiedzieć gdzie zmierzyć. Załączam ponizej zdjęcia i proszę o pomoc. Zgóry mowię jezeli nie ten dział to proszę o nieusuwanie tylko przeniesienie bo napracowałem się troszkę nad tym postem
Jako ,iż jest to mój pierwszy post na tym forum to pragnę się przedstawić. Mam na imię Maciej mam 23 lata i mam zamiłowanie do ciężarówek oraz mechaniki. To po krótce byłlo by na tylę teraz przejdzmy do konkretów i sedna mojego problemu.
PACJENT VW Golf 4 motorek 1.4 16v kod silnika APE rok produkcji 2000
Już od jakiegoś ostatniego czasu walczyłem z sondami lambda. Ostatnio miałem nazbierane na ten cel trochę gotówki więc zakupiłem dwie sondy lambda po numerach identyczne co tamte stare wmontowane. Po długim grzebaniu z układem wydechowym i montażu sond oraz nowego katalizatora wstępnego bo tamte były po prostu pustę , powypalane z racji wieku . Spędzam na grzebaniu przy samochodzie naprawdę dużo czasu więc byłem połowicznie zadowolony. Sonda 2 Za Katalizatorem zero problemów chodzi elegancko zero błędów jej pracy w bloku pomiarowym widać jej współczynnik na poziomie ~~25% skoki napięcia wiec poprawną prace. Problem zaczyna się z 1 sondą w kolektorze wydechowym. Z Wcześniejszą sondą miałem błędy obwodu grzałki więc jak wyżej pisałem zakupiłem nową świeżo zapakowaną numery identyczne. Po zamontowaniu nowej Sonda Zwraca bląd 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
Bardzo dużo czytałem na ten temat bo ogólnie sam staram się rozwiązywać problemy i sobie radzić lecz w tym wypadku . Zadziwiła mnie 1 rzecz Wtyczka sondy wychodząca od wiązki auta idzie u mnie na 6 przewodów. Wtyczka mojej lamdy ma pinów 6 z czego 5 przewodów również jak i stara. Rozebrałem całą wiązkę do ECU i moim okiem nie jest nigdzie przetarta. Wygląda mi na nie oryginalną tak jakby dorabianą. Napięcie tez nie pojawia się na konkretnych pinach. Zdjęcia wrzucę poniżej. Jeżeli ktoś ma pojęcie to poprosiłbym o kolory przewodów odpowiedzialne za poszczególne funkcje . Przeszukałem już chyba cały internet i nie mogę wyszukać informacji nt pinów kostki VW od lambdy nr 1 tej co ma na zdjęciu 6 przewodów (Nie chodzi mi tu teraz o przewody od sondy bo ich kolory znam i wiem za co te 5 odpowiada ;p )
Dodatkowo poprosiłbym pinouty do ECU to może uda mi się poprowadzić wiązkę od nowa od początku ecu
Jak potrzeba to mogę podesłać logi z kanałów , miernik również nie jest mi obcy tylko muszę wiedzieć gdzie zmierzyć. Załączam ponizej zdjęcia i proszę o pomoc. Zgóry mowię jezeli nie ten dział to proszę o nieusuwanie tylko przeniesienie bo napracowałem się troszkę nad tym postem