VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
: sob lut 17, 2018 13:57
Witam... Znów chciałbym coś pokombinować w swojej Borce no i następnym krokiem ma być moduł coming/leaving Home. Zanim jednak zabiorę się do pracy chciałbym poznać odpowiedzi na kilka pytań.
Założenia modułu:
- Wyzwalany impulsem po otwarciu/zamknięciu auta;
- Czujnik oświetlenia (fotorezytor) z regulowanym zakresem progu zadzialania układu;
- Histereza zadziałania by uniknąć "wariowania" układu na progu zadzialania;
- Regulacja czasu "wyzwalania" zewnętrznego oświetlenia;
- 3 przekaźniki dla różnych źródeł światła ( Led w lusterkach, halogeny w kratkach, któreś tylne światła);
Czytałem o podobnych układach jakie można kupić, i były one wyzwalane np mignieciem kierunkowskazów... Ja bym chciał by moduł uruchamiał impuls z zamka centralnego.
Temat elektroniki ogarniam na tyle by coś takiego zaprojektować i wykonać, ale potrzebuje do tego poznać odpowiedzi na kilka pytań:
- Jak jest uruchamiany centralny zamek ? Skąd bierze się impuls do ryglowania drzwi? Czy pochodzi z modułu komfortu ? Potrzebuje wiedzieć gdzie musiałbym się podpiąć...
- Czy zamki sterowane są plusem czy masą?
Potrzebowałbym również sygnał z alternatora (+), po to by układ nie uruchamiał się na zapalonym silniku kiedy np celowo z panelu szyb ryglujemy zamki.
- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?
Poprzednio miałem założone reflektory wyposażone w soczewki halogenowe. Obecnie mam założone xenony z przejściówkami do wtyczki poprzednich lamp. Chciałbym dokupić teraz kratki w zderzak z halogenami.
- Jakie przewody w wiązce lamp odpowiadają za halogeny ? Bo chciałbym dorobić wtyczkę do nich.
Macie jeszcze jakieś wskazówki co do tego projektu ? Może jakieś dodatkowe ciekawe funkcje ? Jak tylko uzyskał odpowiedzi to biorę się za robotę. Jeśli pierwszy egzemplarz zda egzamin to chętnie wykonam dodatkowe sztuki dla zainteresowanych
Z góry dziękuję za pomoc
Założenia modułu:
- Wyzwalany impulsem po otwarciu/zamknięciu auta;
- Czujnik oświetlenia (fotorezytor) z regulowanym zakresem progu zadzialania układu;
- Histereza zadziałania by uniknąć "wariowania" układu na progu zadzialania;
- Regulacja czasu "wyzwalania" zewnętrznego oświetlenia;
- 3 przekaźniki dla różnych źródeł światła ( Led w lusterkach, halogeny w kratkach, któreś tylne światła);
Czytałem o podobnych układach jakie można kupić, i były one wyzwalane np mignieciem kierunkowskazów... Ja bym chciał by moduł uruchamiał impuls z zamka centralnego.
Temat elektroniki ogarniam na tyle by coś takiego zaprojektować i wykonać, ale potrzebuje do tego poznać odpowiedzi na kilka pytań:
- Jak jest uruchamiany centralny zamek ? Skąd bierze się impuls do ryglowania drzwi? Czy pochodzi z modułu komfortu ? Potrzebuje wiedzieć gdzie musiałbym się podpiąć...
- Czy zamki sterowane są plusem czy masą?
Potrzebowałbym również sygnał z alternatora (+), po to by układ nie uruchamiał się na zapalonym silniku kiedy np celowo z panelu szyb ryglujemy zamki.
- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?
Poprzednio miałem założone reflektory wyposażone w soczewki halogenowe. Obecnie mam założone xenony z przejściówkami do wtyczki poprzednich lamp. Chciałbym dokupić teraz kratki w zderzak z halogenami.
- Jakie przewody w wiązce lamp odpowiadają za halogeny ? Bo chciałbym dorobić wtyczkę do nich.
Macie jeszcze jakieś wskazówki co do tego projektu ? Może jakieś dodatkowe ciekawe funkcje ? Jak tylko uzyskał odpowiedzi to biorę się za robotę. Jeśli pierwszy egzemplarz zda egzamin to chętnie wykonam dodatkowe sztuki dla zainteresowanych
Z góry dziękuję za pomoc