Strona 1 z 1

[mk4] Bremsen fehler, kontrolki abs esp STOP

: pn sie 11, 2014 23:04
autor: DuuuGi
Witam!
Walcze juz od dluzszego czasu z moim MK4. Wiem ze problem byl opisywany juz na forum ale nie udalo mi sie znalesc nic co moglo by mi pomoc.
Problem z moim Golfem zaczyna sie rano lub po dluzszym postoju. Wlaczam zaplon i na zegarach mam napis STOP, bremsen fehler i betriebsanleitung. Po przejechaniu ok 10 km i zgaszeniu auta komputer wraca do normy. Pojechalem z tym podpiac go pod vaga. Bledy zczytano i usunieto ale problem nie zniknal.
Podejzewalem tasme pod kierownica ( czujnik kata skretu n95) ale okazala sie sprawna. Sprawdzalem masy w aucie, bezpieczniki, piny przy pompie absu i wszystko co przyszlo mi do glowy.
Jedyna zmiana wynikla przy rozlaczeniu z lewej strony czujnika zuzycia klockow hamulcowych i na komputerze nie pojawial sie napis STOP. Wkoncu moglem sprawdzic zuzycie paliwa czego wczesniej nie dalo sie osiagnac. Mechanicy powiedzieli zebym zmienil cala pompe absu ale to kosztuje 500 zl. Mam pompe bosha i troche mi sie nie chce wierzyc zeby ona nawalala. Sprawdzalem przy niej piny styki i kable oraz czujnik poziomu plynu hamulcowego. Wszystko ok.
Prosze o pomoc jak to jeszcze ugrysc bo juz powoli nie mam pomyslow.

[mk4] Bremsen fehler, kontrolki abs esp STOP

: wt sie 12, 2014 08:03
autor: władek111
A jakie miałeś dokładnie błędy na komputerze bo na oko może być wiele rzeczy

[mk4] Bremsen fehler, kontrolki abs esp STOP

: wt sie 12, 2014 22:07
autor: grg474
DuuuGi pisze:Sprawdzalem masy w aucie
sprawdź tą pod akumulatorem - tam jest dokręcona masa dla pompy abs

[mk4] Bremsen fehler, kontrolki abs esp STOP

: pt sie 15, 2014 12:17
autor: DuuuGi
Stwierdzono blad sterownika pompy Abs i cala ta czesc nalezy wymienic

[mk4] Bremsen fehler, kontrolki abs esp STOP

: ndz sie 17, 2014 09:37
autor: edzio
błąd sterownika ,czy błąd pompy ?,bo to bardzo ważne. :bajer:

[mk4] Re: Bremsen fehler, kontrolki abs esp STOP

: śr paź 31, 2018 11:05
autor: Poope
U mnie dwukrotnie miałem takie ostrzeżenie, za każdym razem gdy akumulator był bliski wyładowania. Po przejechaniu iluś tam km, po zagaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu wszystko wracało do normy. Może zbyt niskie napięcie nie może sterować układem ABS stąd takie ostrzeżenie.
Ale nie jestem pewny. Bo po uruchomieniu i przejechaniu np. 1 km wciąż to ostrzeżenie jest mimo, że akumulator dostaje prąd ładowania. - No, ale jest taka możliwość, że sterownik ABS potrafi sprawdzić czy akumulator jest dostatecznie podładowany.
To ciągle pytania które sobie zadaję i jeśli jeszcze raz to się powtórzy przy takich samych okolicznościach, będę miał dopiero pewność.