Jak rozpoznać czy wiązka jest pod CAN:
Otwieramy zieloną kostkę licznika - jeżeli piny wg poniższej listy się zgadzają, to określony w danym punkcie CAN jest:
- wiązka CAN między licznikiem i ECU pin 19 pomarańczowo/czarny i pin 20 pomarańczowo/brązowy
- wiązka CAN między licznikiem i Modułem komfortu pin 8 pomarańczowo/zielony i pin 9 pomarańczowo/brązowy
- wiązka CAN między licznikiem i OBD pin 27 pomarańczowo/czarny i pin 28 pomarańczowo/brązowy
Sprawdzenie czy dany podzespół obsługuje CAN:
- Moduł komfortu, silniczki szyb: nr musi zaczynać się na 1C
- Pompa ABS - wg schematów i opisów 1J i 1C obsługują CAN, ale o ile dobrze zrozumiałem zapiski z obcojęzycznego forum, to: 1J - wersja bez wyjścia CAN na licznik, 1C wersja z wyjściem CAN na licznik - sygnały o prędkości przez CAN
- Sterownik AIR BAG: nr musi zaczynać się na 1C (nie wiem jak z 6Q0 - przejściowy między 1J i 1C - wg pinów z auta 6Q0909605 może być dla wersji z CAN licznika, ale sterowanie centralnym po wypadku przez pin - nie testowałem i to tylko moje przypuszczenie )
- Moduł pamięci fotela: 3B1959760E dla wersji modułu komfortu 1C, poprzednie (brak końcówki, a, b, c, d - wersja dla modułu 1J)
Nie jestem pewien czy to poprawne co teraz napiszę, ale patrząc na katalogi chyba można znaleźć info czy dany sterownik obsłuży sygnał obrotów po CAN czy nie - niestety nie wszystkie numery są w tym katalogu, w którym sprawdzam. Oczywiście traktowałbym to jako wskazówkę, a nie wytyczną, bo nie mam potwierdzenia czy w każdym przypadku to tak działa.
1. Wyszukujemy numer w katalogu przez funkcję szukaj po numerze OEM - Po wyszukaniu numeru w katalogu mamy roczniki 98-01 - pierwszy sygnał, że może nie obsługiwać.
2. Wybieramy ostatni rocznik i wchodzimy do spisu innych numerów tej części. Wg katalogu był to silnik AGP i mamy dla niego 3 numery:
- 038906013 z dopiskiem: F >> 1J-X-999 999 - dopisek ten oznacza, że rok produkcji do ostatniego egzemplarza 99
- 038906013BF z dopiskiem: F 1J-Y-000 001>> 1J-Y-900 000 - dopisek ten oznacza, że rok produkcji 2000
- 038906013DC z dopiskiem: F 1J-1-000 001>> - dopisek ten oznacza, że rok produkcji od 2001
Wobec powyższych
prawdopodobnie: 038906013 nie ma obrotów po CAN, 038906013BF może ma obroty po CAN, 038906013DC ma obroty po CAN.
Jeżeli mielibyśmy podział na 2 dopiski, to moduł z początku produkcji prawdopodobnie nie ma obrotów po CAN, a moduł z dalszej części już ma - to nie jest reguła - czasem zdarzało się, że i przed i po miały CAN
Jeżeli nie ma żadnego dopisku, to jest najtrudniej określić i tu już musimy przeanalizować to jaki kod silnika, od którego roku był produkowany silnik i sterownik, do którego roku był montowany sterownik - jak po 2002 też, to moduł ECU prawdopodobnie ma CAN.
W przypadku AGP możemy też zmienić na sterownik na ten z "nowszej" wersji tego silnika czyli AQM o ile nie będzie trzeba wymienić/dołożyć czujników, zmienić przepustnicy na eletroniczną z linki czy coś w tym stylu - tu już indywidualnie trzeba sprawdzić każdy silnik osobno.