Witam
Dawno mnie tutaj nie było Już nie posiadam VW ale nadal moje auto to jest kopiuj wklej elektryka z golfa 4 wiec postanowiłem poprosić o pomoc.. mam nadzieje ze to nie problem.
Mam problem z poborem prądu na postoju w Skodzie Octavii tdi 1.9 2003r.
Zaczęło się od innego problemu - z zapalającymi sie samoczynnie światłami stopu więc wymiana czujnika stopu załatwiła temat. Wstawiłem ten zielony oryginał Vw 4 pinowy.
Po tygodniu okazało się, że aku rozładowany do 3.5v... więc dzisiaj zacząlem szukać przyczyny. No i zacząlem od razu od czujnika więc sprawdziłem pobór pradu z podpiętym czujnikiem oraz bez.
Pomiary
Pobór prądu na zamkniętym aucie 0.15A (po 30 min bez zmian). Inny pomiar dał wynik 0.40A (tez 30 min) - nie wiem skąd się wział raz taki duży pobór.
W obdywu przypadkach (0.15/0.40) po wyjeciu kostki z czujnika spada na 0.03-4A czyli prawidłowo
Czujnik sprawdzalem w Vag-Com w bloku 06 i nie pokazuje "jedynek" co by sugerowało że ECU widzi wciśnięty hamulec mimo, że światła stopu nie świecą. Dopiero pojawiają się w czasie naciskania hamulca więc prawidłowo.
Niestety stary czujnik nie działa już wcale pp wyjęciu więc nie mam możliwości sprawdzić ile prądu pobierał (i czy w ogóle). Podpiąłem go na krótko ale zapały się światła stop nawet przy wduszonym do końca bolcu;/
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Nie wiem czy czujnik stopu powinien w ogóle powodować pobór prądu. Oczywiście kupię drugi i przetestuje ale to tak dziwna sprawa że postanowiłem podpytac na forum. Dzieki z góry za porady.
Skoda Octavia 1.9 TDI 2003 - Wysoki pobór prądu na postoju przez czujnik stopu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Skoda Octavia 1.9 TDI 2003 - Wysoki pobór prądu na postoju przez czujnik stopu?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Re: Skoda Octavia 1.9 TDI 2003 - Wysoki pobór prądu na postoju przez czujnik stopu?
Witam
Dzisiaj był dzień pomiarów. Na początek zarzucę schematami oraz zdjęciem kostki z internetu
Wyczytałem, że czujnik ma 2 obwody z czego jeden przekazuje z pinu 1 na 4 napięcie bezpośrednio do lamp a drugi z pinu 2 na 3 napięcie do ECU. Działać ma to przeciwstawnie - czyli jeśli zamykamy obwód na lampy (wciśnięcie hamulca) to otwieramy obwód ECU (ten normalnie jest zwarty)
Zabralem się za pomiary. Napięcia mierzone względem masy z karoserii.
Kostka odczujnika odpięta.
Auto wyłączone, kluczyk ze stacyjki wyjęty.
Pin 1 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v
Pin 2 = 0v
Pin 3 = 0v
Pin 4 = 0v
Kostka podpięta do czujnika
Auto wyłączone, kluczyk ze stacyjki wyjęty.
Pin 1 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v
Pin 2 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v
Pin 3 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v. Po wciśnięciu hamulca = 0 v
Pin 4 = 0v - po wciśnięciu hamulca robi się +12v (gdy bezpiecznik 13 wpięty)
Kostka podpięta do czujnika
włączony zapłon
Pin 1 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v
Pin 2 = +12v
Pin 3 = +12v
Pin 4 = 0v - po wciśnięciu hamulca robi się +12v (gdy bezpiecznik 13 wpięty)
Reasumując - na pinach 2 oraz 3 pojawia się +12v w momencie gdy auto jest zgaszone i jest to napięcie zwierane z pinu nr 1 (bo po wyjęciu bezpiecznika nr 13 znika)
Napięcie na tych pinach pojawia się z tego co się domyślam dopiero po przekręceniu zapłonu ponieważ po co komputerowi wcześniej informacja o wciśniętym hamulcu
Dodatkowo sprawdzając VAGiem silnik mam bład przekaźnika J317
Z tego co wyczytałem ten błąd pojawia się np też wtedy gdy komputer dostanie zasilanie w momencie gdy go nie powinien mieć. A w przypadku gdy mam w kostce wpiętej do czujnika stałe +12v na pinach 2 +3 to wtedy i komputer ma ciągle +12v na wyłączonym zapłonie. To tłumaczyło by też dlaczego spada pobór prądu na postoju po wyjęciu kostki z czujnika lub bezpiecznika nr 13 - odcina prąd, którego tam nie powinno być na pinach 2 oraz 3 gdy auto jest zgaszone.
Czy ktoś bardziej obeznany z tematem mógły potwierdzić moje przypuszczenia, że kupiłem wadliwy (mimo, że oryginalny) wyłącznik świateł stop?
Poniżej zdjęcie błędu z komputera.
Dzisiaj był dzień pomiarów. Na początek zarzucę schematami oraz zdjęciem kostki z internetu
Wyczytałem, że czujnik ma 2 obwody z czego jeden przekazuje z pinu 1 na 4 napięcie bezpośrednio do lamp a drugi z pinu 2 na 3 napięcie do ECU. Działać ma to przeciwstawnie - czyli jeśli zamykamy obwód na lampy (wciśnięcie hamulca) to otwieramy obwód ECU (ten normalnie jest zwarty)
Zabralem się za pomiary. Napięcia mierzone względem masy z karoserii.
Kostka odczujnika odpięta.
Auto wyłączone, kluczyk ze stacyjki wyjęty.
Pin 1 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v
Pin 2 = 0v
Pin 3 = 0v
Pin 4 = 0v
Kostka podpięta do czujnika
Auto wyłączone, kluczyk ze stacyjki wyjęty.
Pin 1 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v
Pin 2 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v
Pin 3 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v. Po wciśnięciu hamulca = 0 v
Pin 4 = 0v - po wciśnięciu hamulca robi się +12v (gdy bezpiecznik 13 wpięty)
Kostka podpięta do czujnika
włączony zapłon
Pin 1 = +12v - po wyjęciu bezpiecznika nr 13 robi się 0v
Pin 2 = +12v
Pin 3 = +12v
Pin 4 = 0v - po wciśnięciu hamulca robi się +12v (gdy bezpiecznik 13 wpięty)
Reasumując - na pinach 2 oraz 3 pojawia się +12v w momencie gdy auto jest zgaszone i jest to napięcie zwierane z pinu nr 1 (bo po wyjęciu bezpiecznika nr 13 znika)
Napięcie na tych pinach pojawia się z tego co się domyślam dopiero po przekręceniu zapłonu ponieważ po co komputerowi wcześniej informacja o wciśniętym hamulcu
Dodatkowo sprawdzając VAGiem silnik mam bład przekaźnika J317
Z tego co wyczytałem ten błąd pojawia się np też wtedy gdy komputer dostanie zasilanie w momencie gdy go nie powinien mieć. A w przypadku gdy mam w kostce wpiętej do czujnika stałe +12v na pinach 2 +3 to wtedy i komputer ma ciągle +12v na wyłączonym zapłonie. To tłumaczyło by też dlaczego spada pobór prądu na postoju po wyjęciu kostki z czujnika lub bezpiecznika nr 13 - odcina prąd, którego tam nie powinno być na pinach 2 oraz 3 gdy auto jest zgaszone.
Czy ktoś bardziej obeznany z tematem mógły potwierdzić moje przypuszczenia, że kupiłem wadliwy (mimo, że oryginalny) wyłącznik świateł stop?
Poniżej zdjęcie błędu z komputera.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Re: Skoda Octavia 1.9 TDI 2003 - Wysoki pobór prądu na postoju przez czujnik stopu?
Witam
Nowy czujnik (zamiennik tym razem) rozwiazal temat. Napięcie na pinach 2 oraz 3 dopiero po zapłonie.
Można zamknąc
Nowy czujnik (zamiennik tym razem) rozwiazal temat. Napięcie na pinach 2 oraz 3 dopiero po zapłonie.
Można zamknąc
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości