Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Tak, mają działać dwa na 1 biegu. Jak to sprawdzasz, samym miernikiem czy prawilnie obciążając linię np. żarówką H4?
The quieter you become, the more you are able to hear...
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Wtyczka do J293 jest ok, wszystko czyściutkie. Mam też sprawdzać w drugą stronę ? Cały przewód - jego drogę ?
Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem tą drugą część. Chodzi Ci o sprawdzenie przewodów ? Czy jak ?
Po prostu zwieram drucikiem we wtyczce F18 styki 2 i 1 wtedy podaje napięcie na wentylatory i powinny się kręcić, a kręci się tylko jeden. Kurczę już mam mętlik Jutro, tzn. dzisiaj ciąg dalszy zabawy w garażu.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Tak, chodzi o sprawdzenie obwodu zasilania pod obciążeniem, miernik może pokazać 12V a pod obciążeniem to napięcie gdzieś ginie. Wg schematu powinny chodzić dwa wentylatory. Odepnij wtykę od niedziałającego wentylatora i podepnij tam żarówkę.
The quieter you become, the more you are able to hear...
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
"Prawilnie" to jest miernikiem. Obciążenie też sprawdzisz miernikiem jeżeli podłączysz odbiornik (wentylator) i do tego miernik - multimetr ma kilka opcji i nie tylko sprawdzenie napięcia, a chociażby pomiar natężenia prądu i rezystancji. Czy Ty widziałeś jak wyglądają te kable FIZYCZNIE w wiązce? Jak tak, to byś wiedział, że jeżeli jest tam 12V i łączenie kabli wygląda ok (nie jest zgniłe, co zdarza się tylko jak w nim stoi woda), to byś wiedział, że nie trzeba się pieprzyć. Jak to sprawdzić bez miernika? Zamienić pin 1 z 2 w wentylatorze i odpalić - jak zadziała, oznacza, że do wymiany wentylator, jak nie, to szukać gdzieś indziej. Do tego zwieranie pinów na czujniku powinno być robione DOŚĆ GRUBYM KABLEM - inaczej może nie zadziałać.
Jeżeli masz wiedzę to sprawdzisz to miernikiem bez tej Twojej "prawilnej" żarówki.
No to chyba ślepy jesteś jak do tego dopuściłeś - spalony bezpiecznik 16 lub uszkodzony przewód między nim, a pinem T14/4 - razem z wtyczką - objawia się tym, że wentylatory po przekręceniu stacyjki ruszają i nie zatrzymają się dopóki nie odłączysz akumulatora. Jak można do tego dopuścić? Wentylatorów wcale nie słychać nie? No tak, "prawilnie" postanowiłeś, że one muszą kręcić się wiecznie, bo płyn chłodniczy sam się podgrzewa nawet na wyłączonym silniku po kilkunastu minutach postoju - wentylatory zazwyczaj nie kręcą dłużej niż 5 minut po wyłączeniu silnika o ile wszystko jest sprawne.
Bardzo dobrze napisał:
Temat zdiagnozowania tego jest tak banalnie prosty, że aż się dziwię, że tak długo się z tym pier***icie.komikx pisze: ↑wt lut 18, 2020 11:27Skąd diagnoza z uszkodzonym rezystorem? To po prostu częsta usterka dwubiegowych wentylatorów w VW. Obwód wentylatora to silnik i rezystor, przy biegu powolnym prąd płynie przez rezystor i silnik, przy biegu szybkim prąd płynie przez sam silnik. Jeśli nie działa powolny bieg a działa bieg szybki, to albo usterka rezystora albo przewodu gdzieś pomiędzy sterownikiem wentylatorów a wentylatorem - oprócz złącza tam już nic po drodze nie ma. Sprawność rezystora można sprawdzić, mierząc multimetrem rezystancję na złączu wentylatora, oporność tego rezystora to około 1 oma.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Po pierwsze kolego michaf1994 jeśli masz pisać:
Wracając do tematu
Napisałeś także:
Pisałem:
Problem jest tego typu:
Skoro rezystory są sprawne i wentylatory mają po dwa biegi. To dlaczego nie załącza się wentylator V35 (mały) gdy zewrę we wtyczce F18 pin 2 (+12V) z 3. Działa tylko jeden V7 (duży). Muszę posprawdzać wszystkie połączenie, a dostęp nie jest rewelacyjny. To wymaga czasu.
P.S. Jeśli Ciebie w jakiś sposób uraziłem to przepraszam. Nie miałem tego na celu.
Reasumując POMAGAJ, albo ŻEGNAJ potrzebuję ludzi chcących pomóc, a nie wymądrzających się.
Z całym szacunkiem do Twojej wiedzy i osoby, ale nie potrzebuję tutaj wpisów / postów takiego typu. Jeśli coś Ci się tutaj nie podoba to nie zaglądaj i nie włączaj się do dyskusji. Chcesz pomóc to proszę, jeśli masz się wymądrzać lub oceniać innych umiejętności to nie "pomagaj".michaf1994 pisze: ...Czy Ty widziałeś jak wyglądają te kable FIZYCZNIE w wiązce? Jak tak, to byś wiedział, że jeżeli jest tam 12V i łączenie kabli wygląda ok (nie jest zgniłe, co zdarza się tylko jak w nim stoi woda), to byś wiedział, że nie trzeba się pieprzyć...
No to chyba ślepy jesteś jak do tego dopuściłeś - spalony bezpiecznik 16 lub uszkodzony przewód między nim, a pinem T14/4 - razem z wtyczką - objawia się tym, że wentylatory po przekręceniu stacyjki ruszają i nie zatrzymają się dopóki nie odłączysz akumulatora. Jak można do tego dopuścić? Wentylatorów wcale nie słychać nie? No tak, "prawilnie" postanowiłeś, że one muszą kręcić się wiecznie, bo płyn chłodniczy sam się podgrzewa nawet na wyłączonym silniku po kilkunastu minutach postoju - wentylatory zazwyczaj nie kręcą dłużej niż 5 minut po wyłączeniu silnika o ile wszystko jest sprawne.
Temat zdiagnozowania tego jest tak banalnie prosty, że aż się dziwię, że tak długo się z tym pier***icie.
Wracając do tematu
Tutaj się mylisz. Według materiału szkoleniowego serwisu VW, przy normalnej pracy powinny działać oba wentylatory, ale na pierwszym biegu. Wentylatory włączą się na 2 bieg jeśli ciśnienie p > 1,6 MPa lub gdy termostat wentylatora chłodnicy F18 wykryje temperaturę z zakresu 99...105ºC. Poniżej załączniki, jeden już był wcześniej.michaf1994 pisze: Włączysz Klime to wentylatory oba pracują na 2gim biegu, wyłączysz oba się zatrzymują.
Napisałeś także:
Tutaj także się mylisz. Sprawdzałem je na krótko podłączając każdego z osobna, bezpośrednio do akumulatora. Oba działają na dwóch biegach.michaf1994 pisze: ...Jednym słowem jeden wentylator masz uszkodzony, bo lata tylko na jednym biegu, a oba mają mieć dwa biegi (wtyczki są połączone ze sobą przy module wentylatorów)...
Pisałem:
Czy takie sprawdzenie nie stwierdza tego, że oba wentylatory mają sprawny zarówno wolny (pierwszy) jak i szybszy (drugi) bieg ? I rezystory są dobre ?cudak11480 pisze: Porozłączałem wszystkie wtyczki i zacząłem od sprawdzenia biegów wentylatorów. Każdy wentylator sprawdzałem osobno napięcie bezpośrednio z akumulatora. Zarówno V7 jak i V35 mają po dwa biegi. Czyli rezystory sprawne.
Problem jest tego typu:
Skoro rezystory są sprawne i wentylatory mają po dwa biegi. To dlaczego nie załącza się wentylator V35 (mały) gdy zewrę we wtyczce F18 pin 2 (+12V) z 3. Działa tylko jeden V7 (duży). Muszę posprawdzać wszystkie połączenie, a dostęp nie jest rewelacyjny. To wymaga czasu.
P.S. Jeśli Ciebie w jakiś sposób uraziłem to przepraszam. Nie miałem tego na celu.
Reasumując POMAGAJ, albo ŻEGNAJ potrzebuję ludzi chcących pomóc, a nie wymądrzających się.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
To już mają do siebie naprawy, że zaczyna od sprawdzenia najczęściej występujących defektów...i w 90% na tym się kończy. A czasem idziemy dalej, aż do zupełnie nietypowych. Jeśli wentylator działa podłączony do akumulatora, to oczywiście wskazuje na usterkę w wiązce między sterownikiem wentylatorów a złączem przy wentylatorze. Najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie we wtyczce bliżej wentylatora, lub tuż przy tej wtyczce. Dobrze by było przyjrzeć się obydwu elementom złącza, może któryś pin/gniazdo się wewnątrz ułamał i powoduje problemy. Oryginalne połączenie grubych przewodów pod sterownikiem jest wykonane dość pancernie, ale lata lecą...może się zdążyło posypać? Fragment wiązki do sprawdzenia ma nie więcej niż pół metra i z pół kilometra nawiniętej taśmy izolacyjnej więc coraz bliżej namierzenia usterki. Specjalnie też bym się specjalnie nie zdziwił, gdyby okazało się, że na przewodach są ślady zębów jakiegoś zwierzaka.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Dokładnie tak jak piszesz. Muszę posprawdzać przewody, wtyczki pomiędzy poszczególnymi elementami. Także sprawa powinna być banalnie prosta.
Z braku czasu może mi to jednak zająć trochę Po weekendzie zaczynam.
Zastanawia mnie tylko fakt, że na samym początku sprawdzałem miernikiem z grubsza przewody i korzystając ze schematu podłączałem bezpośrednio napięcie z akumulatora, aby wyeliminować uszkodzone połączenie / styk / wtyczkę. I nic nie wskazywało na jakiekolwiek uszkodzenie. Sprawdzę jeszcze raz, wszystko dokładnie i napiszę co i jak.
Z braku czasu może mi to jednak zająć trochę Po weekendzie zaczynam.
Zastanawia mnie tylko fakt, że na samym początku sprawdzałem miernikiem z grubsza przewody i korzystając ze schematu podłączałem bezpośrednio napięcie z akumulatora, aby wyeliminować uszkodzone połączenie / styk / wtyczkę. I nic nie wskazywało na jakiekolwiek uszkodzenie. Sprawdzę jeszcze raz, wszystko dokładnie i napiszę co i jak.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Odgrzebię trochę temat.
Postanowiłem pokończyć / zakończyć te tematy na które znalazłem odpowiedzi. W końcu to forum, może się komuś przyda.
Jak zakładałem ten temat miałem kilka pytań:
Edytowane 30.09.2024r. - Przy "zimnym silniku" i WYŁĄCZONEJ KLIMATYZACJI wentylatory V7 i V35 nie są uruchamiane. Oba zostaną uruchomione na 1 bieg JEŚLI przełącznik termiczny F18 zamknie swój obwód przez styki 2 - 1 (F18). Czyli gdy temperatura cieczy chłodzącej będzie w zakresie 92 ... 97 °C. Silnik się nagrzeje. Gdy temperatura nadal będzie rosła i osiągnie wartość z zakresu 99 ... 105 °C przełącznik termiczny F18 zamknie obwód pomiędzy stykami 2 - 3 (F18). Co wyśle sygnał +12V do sterownika wentylatorów J293, który załączy 2 bieg pracy wentylatorów. Zapłon musi być włączony (ON).
Jeśli u kogoś jest inaczej jak powyżej to ma jakąś usterkę albo coś uszkodzone.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.
Postanowiłem pokończyć / zakończyć te tematy na które znalazłem odpowiedzi. W końcu to forum, może się komuś przyda.
Jak zakładałem ten temat miałem kilka pytań:
Przy uruchomionym silniku, włączonej klimatyzacji oraz ciśnieniu w układzie środka chłodniczego w zakresie 2 ... 16 barów, przyjmijmy nazwę "układ normalny". Oba wentylatory V7 i V35 mają działać na pierwszym biegu. Gdy klimatyzacja zostanie wyłączona oba wentylatory także zostaną wyłączone. Gdy przy wyłączonej klimatyzacji temperatura czynnika chłodzącego silnik będzie w zakresie 92 ... 97 stopnie Celsjusza zostanie uruchomiony pierwszy bieg wentylatora V7. Gdy temperatura osiągnie zakres 99 ... 105 stopni Celsjusza zostanie uruchomiony drugi bieg wentylatora V7.cudak11480 pisze: Jaka powinna być normalna praca obu wentylatorów ?
Edytowane 30.09.2024r. - Przy "zimnym silniku" i WYŁĄCZONEJ KLIMATYZACJI wentylatory V7 i V35 nie są uruchamiane. Oba zostaną uruchomione na 1 bieg JEŚLI przełącznik termiczny F18 zamknie swój obwód przez styki 2 - 1 (F18). Czyli gdy temperatura cieczy chłodzącej będzie w zakresie 92 ... 97 °C. Silnik się nagrzeje. Gdy temperatura nadal będzie rosła i osiągnie wartość z zakresu 99 ... 105 °C przełącznik termiczny F18 zamknie obwód pomiędzy stykami 2 - 3 (F18). Co wyśle sygnał +12V do sterownika wentylatorów J293, który załączy 2 bieg pracy wentylatorów. Zapłon musi być włączony (ON).
TAK, gdy załączona jest klimatyzacja tj. sprężarka klimatyzacjicudak11480 pisze: Wentylator pomocniczy V35 powinien pracować zawsze gdy załączona jest sprężarka klimatyzacji ?
NIE, nie ma.cudak11480 pisze: Czy są jakieś przekaźniki, które powinienem sprawdzić ?
W układzie normalnym TAK, oba wentylatory pracują na pierwszym biegu. Warunkiem jest uruchomiony silnik i klimatyzacja.cudak11480 pisze: Wentylator chłodnicy V7 powinien załączać się gdy będzie pierwszy etap / bieg ? Co wtedy z drugim wentylatorem V35 ?
W układzie normalnym TAK, oba wentylatory pracują na drugim biegu. Warunkiem jest uruchomiony silnik i klimatyzacja oraz temperatura czynnika chłodzącego w zakresie 99 ... 105 stopni Celsjusza.cudak11480 pisze: Wentylator chłodnicy V7 powinien załączać się gdy będzie drugi etap / bieg ? Co wtedy z drugim wentylatorem V35 ?
Jeśli u kogoś jest inaczej jak powyżej to ma jakąś usterkę albo coś uszkodzone.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony pn wrz 30, 2024 21:19 przez cudak11480, łącznie zmieniany 5 razy.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Witam
Chciałbym odnieść się się do opisu
Zamieszanie bierze się stąd, że jeden z wentylatorów nazywany jest wentylatorem klimatyzacji a drugi chłodnicy, ponieważ w samochodach bez klimatyzacji zazwyczaj montowany był tylko jeden wentylator.
Chciałbym odnieść się się do opisu
Nie do końca mogę się zgodzić. Spójrz na schematy, tam poza sterownikiem wentylatorów i włącznikiem termicznym nie ma żadnego elementu "decyzyjnego". Ze sterownika wychodzi jeden przewód który zasila powolny bieg, oraz drugi przewód, który zasila szybki bieg. Dopiero dalej wiązka się rozdwaja. Oba wentylatory połączone są równolegle, sterownik nie ma możliwości rozróżnienia, który wentylator ma uruchomić, więc oba będą pracować na tym samym biegu. Przy wyłączonej klimatyzacji wentylatory uruchamiane są przez wyłącznik termiczny na chłodnicy, znów dla każdego biegu jest tylko jeden przewód idący do obu wentylatorów (dla szybkiego biegu sygnał-przewód dochodzi do sterownika wentylatorów, dopiero sterownik podaje zasilanie na wentylatory).cudak11480 pisze: Gdy przy wyłączonej klimatyzacji temperatura czynnika chłodzącego silnik będzie w zakresie 92 ... 97 stopnie Celsjusza zostanie uruchomiony pierwszy bieg wentylatora V7. Gdy temperatura osiągnie zakres 99 ... 105 stopni Celsjusza zostanie uruchomiony drugi bieg wentylatora V7. Wentylator V35 przy wyłączonej klimatyzacji jest w ogóle nie uruchamiany.
Zamieszanie bierze się stąd, że jeden z wentylatorów nazywany jest wentylatorem klimatyzacji a drugi chłodnicy, ponieważ w samochodach bez klimatyzacji zazwyczaj montowany był tylko jeden wentylator.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Masz racje. Jednak jak to zinterpretować ?
Ponadto:
Reasumując:
Trzeba to dokładnie sprawdzić. Ja tego nie testowałem i nie sprawdzałem. Obecnie nie używam tego samochodu. Stoi w garażu już chyba około dwóch lat.
Wszystko co napisałem powyżej wyczytałem w instrukcjach serwisowych VW.
U mnie w samochodzie na chwilę obecną przy włączonym panelu climatronic (sprężarka ON), oba wentylatory się obracają, są załączone. Temperatura na dworze 8 stopni Celsjusza. Jak wyłączę ręcznie panel climatronic (sprężarka OFF), oba wentylatory się nie obracają, są wyłączone. Nawet jak temperatura czynnika chłodzącego osiąga 115 stopni Celsjusza nic się nie dzieje. Wyżej nie próbuję. Coś jest raczej nie tak jak powinno być i muszę to kiedyś ogarnąć, teraz nie używam tego samochodu.
Ciekawi mnie sytuacja gdy na dworze są 4 stopnie Celsjusza lub mniej. Sprężarka się wyłączy, panel climatronic będzie załączony, nie będzie chłodzenia. Co wtedy z wentylatorami ?
Jeszcze raz podkreślam, że to wszystko wyczytałem z instrukcji serwisowych.
Jak widać, być może nie znalazłem jeszcze odpowiedzi.
Ponadto:
Oprócz termostatu F18 jest jeszcze przełącznik ciśnieniowy układu klimatyzacji F129, który daje także sygnał do sterownika wentylatora chłodnicy J293
Każde inne nazewnictwo niż w instrukcjach wprowadza zamieszanie. Poprawne nazewnictwo to: wentylator chłodnicy [V7] i wentylator pomocniczy [V35]. Tak jak w temacie. I tego się trzymajmy.
Reasumując:
Trzeba to dokładnie sprawdzić. Ja tego nie testowałem i nie sprawdzałem. Obecnie nie używam tego samochodu. Stoi w garażu już chyba około dwóch lat.
Wszystko co napisałem powyżej wyczytałem w instrukcjach serwisowych VW.
U mnie w samochodzie na chwilę obecną przy włączonym panelu climatronic (sprężarka ON), oba wentylatory się obracają, są załączone. Temperatura na dworze 8 stopni Celsjusza. Jak wyłączę ręcznie panel climatronic (sprężarka OFF), oba wentylatory się nie obracają, są wyłączone. Nawet jak temperatura czynnika chłodzącego osiąga 115 stopni Celsjusza nic się nie dzieje. Wyżej nie próbuję. Coś jest raczej nie tak jak powinno być i muszę to kiedyś ogarnąć, teraz nie używam tego samochodu.
Ciekawi mnie sytuacja gdy na dworze są 4 stopnie Celsjusza lub mniej. Sprężarka się wyłączy, panel climatronic będzie załączony, nie będzie chłodzenia. Co wtedy z wentylatorami ?
Jeszcze raz podkreślam, że to wszystko wyczytałem z instrukcji serwisowych.
Jak widać, być może nie znalazłem jeszcze odpowiedzi.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Warunkiem również jest temperatura powyżej zakresu włączenia wyłącznika F18. Przecież masz te tabelki serwisowe a nie czytasz ze zrozumieniem.cudak11480 pisze: ↑pn lis 22, 2021 01:11W układzie normalnym TAK, oba wentylatory pracują na pierwszym biegu. Warunkiem jest uruchomiony silnik i klimatyzacja.cudak11480 pisze: Wentylator chłodnicy V7 powinien załączać się gdy będzie pierwszy etap / bieg ? Co wtedy z drugim wentylatorem V35 ?
Jak będzie temperatura powyżej progu załączenia to nawet przy wyłączonym zapłonie dalej będą pracowały wentylatory.
Zdecydowanie jest coś nie tak. Może termostat ci się nie otwiera na duży obieg i nie ma jak ogrzać F18 a może F18 jest wadliwy.cudak11480 pisze: ↑sob sty 01, 2022 10:58U mnie w samochodzie na chwilę obecną przy włączonym panelu climatronic (sprężarka ON), oba wentylatory się obracają, są załączone. Temperatura na dworze 8 stopni Celsjusza. Jak wyłączę ręcznie panel climatronic (sprężarka OFF), oba wentylatory się nie obracają, są wyłączone. Nawet jak temperatura czynnika chłodzącego osiąga 115 stopni Celsjusza nic się nie dzieje. Wyżej nie próbuję. Coś jest raczej nie tak jak powinno być i muszę to kiedyś ogarnąć, teraz nie używam tego samochodu.
Przecież to masz opisane.cudak11480 pisze: ↑sob sty 01, 2022 10:58Ciekawi mnie sytuacja gdy na dworze są 4 stopnie Celsjusza lub mniej. Sprężarka się wyłączy, panel climatronic będzie załączony, nie będzie chłodzenia. Co wtedy z wentylatorami ?
"Układ klimatyzacji włączony, przez co sprężarka włączona i ciśnienie w układzie środka chłodniczego większe 0,2 MPa (2 bar) = oba wentylatory pracują na zakresie 1" czyli jak sprężarka jest wyłączona to na przełączniku ciśnienia F129 lub nowszej wersji czujnika wysokiego ciśnienia G65, który wysyła sygnał PWM do sterownika wentylatorów o niskim wypełnieniu, że ciśnienie jest niskie nie załącza wentylatorów, bo nie zachodzi potrzeba chłodzenia skraplacza w celu kondensacji czynnika.
Tak jak ci to już odpisał komikx
"Zamieszanie bierze się stąd, że jeden z wentylatorów nazywany jest wentylatorem klimatyzacji a drugi chłodnicy, >>>>ponieważ w samochodach bez klimatyzacji zazwyczaj montowany był tylko jeden wentylator<<<<"
Nie ma możliwości sterowania ich osobno jak już są wyposażone fabrycznie w dwa wentylatory. Skąd nazwa klimatyzacji a nie pomocniczy? A no ze względu na wyposażenie jak hak, automatyczną skrzynię biegów czy właśnie klimatyzację. A, że większość ma jak już klimatyzację to się tak utarło.
Z ciekawostek to jak widzisz na schematach były nawet te dodatkowe jednobiegowe 100W. Tylko jakbyś nie wrzucał puzzli tylko całość byłoby to widoczne dla innych a tak to wrzucasz ścinki jakbyś się nie chciał podzielić z innymi tym co znalazłeś czy nie wiem co.
Czego nie wiesz jeszcze?
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
No właśnie NIE W połowie się zgadzam z Tobą. Przykład, po nocnym postoju, temperatura płynu chodzącego z G62 wynosi 7 stopni Celsjusza. Po uruchomieniu silnika oba wentylatory się załączają. Oczywiście klima włączona. F18 nie ma prawa być zwarty, bo temperatura jest jeszcze za niska. F18 ma za zadanie przełączyć na drugi bieg, jeśli temperatura wzrośnie pomimo działania dwóch wentylatorów na pierwszym biegu. Lub jeśli wyłączymy silnik, a temperatura cieczy chłodzącej będzie taka, że F18 zadziała, czyli zewrze styki i tu się zgadzamy
Tak jak napisał komikx
Moje pytanie było proste:komikx pisze:Przy wyłączonej klimatyzacji wentylatory uruchamiane są przez wyłącznik termiczny na chłodnicy....
Odpowiedź =TAK, zawsze.cudak11480 pisze: Wentylator pomocniczy V35 powinien pracować zawsze gdy załączona jest sprężarka klimatyzacji ?
Termostat jest wymieniony na nowy oryginalny z ASO. Przy okazji ruszenia tego tematu poszedłem do samochodu i jeszcze raz chciałem zobaczyć co z tym F18. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że wtyczka od F18 jest odpięta nie wiem jak to mogło się stać może jak rok temu grzebałem to zostawiłem tak sam już nie wiem. W każdym bądź razie wtyczkę podpiąłem i teraz wentylatory się załączają, nawet przy wyłączonej klimatyzacji. VCDS pokazuje wtedy 97 stopni Celsjusza.bux2 pisze:Zdecydowanie jest coś nie tak. Może termostat ci się nie otwiera na duży obieg i nie ma jak ogrzać F18 a może F18 jest wadliwy.
Załączają się dwa, a instrukcje serwisowe mówią o jednym, (tego nie rozumiem) znowu schematy elektryczne pokazują, także, że powinny chodzić dwa.
BuX2 trochę mieszasz, tzn. wiesz gdzie dzwoni, ale nie wiesz w którym kościelecudak11480 pisze: ↑sob sty 01, 2022 10:58Ciekawi mnie sytuacja gdy na dworze są 4 stopnie Celsjusza lub mniej. Sprężarka się wyłączy, panel climatronic będzie załączony, nie będzie chłodzenia. Co wtedy z wentylatorami ?
Można przyjąć, że gdy sprężarka klimatyzacji zostanie wyłączona ponieważ na dworze jest poniżej 4 stopni Celsjusza. To wtedy żaden z wentylatorów nie będzie pracował.
Jak na razie to Ty mi najwięcej mieszasz
To już jest rekord świata Całkowicie tego nie rozumiem. Chyba nie znasz podstaw dobrego pisania, sorry, ale to mnie już ruszyło.BuX2 pisze: ... Tylko jakbyś nie wrzucał puzzli tylko całość byłoby to widoczne dla innych a tak to wrzucasz ścinki jakbyś się nie chciał podzielić z innymi tym co znalazłeś czy nie wiem co.....
Jeśli najpierw w poście z dnia 20 lutego 2021 roku godzina 17:54 załączam CAŁE zdjęcie, to po co je później załączać jeszcze raz
Kompletnie Ciebie nie rozumiem Reasumując to wszystko, to już mam dość. Jak widać to właśnie Ty nie czytasz moich postów ze zrozumieniem.
Chciałbym także dodać, że nie miałem, ani nie mam zamiaru nikogo obrażać itp. itd. Jeśli to przez przypadek uczyniłem to z góry przepraszam.
Dalszą dyskusję na ten temat uważam, za bezsensowną.
Chciałbym wszystkim bardzo podziękować za pomoc w moim temacie.
TEMAT UWAŻAM ZA ROZWIĄZANY I ZAMKNIĘTY
Proszę także administratora o zamknięcie tego tematu.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Re: Wentylator chłodnicy (V7) i wentylator pomocniczy (V35)
Oj to tobie dzwoni tylko nie wiesz z której dzwonnicy dobiega ten dźwięk.
Tam nie jest napisane "w pracy silnika z wyłączonym układem...." rozumiesz to? Zresztą ten zeszyt serwisowy jest do zrozumienie działania układu klimatyzacji a nie zeszytem układu klimatyzacji spersonizowanym tylko do Golfa IV. Różne model z koncernu VAG mogłyby mieć swoje rozwiązania ale z tego co mi wiadomo to sterownik chłodnicy opisany w tym zeszycie szkoleniowym działa tak jak to opisuje.
Z zeszytów serwisowych usunąłeś znacznik, który jest pod każdą ilustracją z numerem zeszyty jakby ktoś chciał znaleźć ten zeszyt na podstawie tego zdjęcia.
Sterowanie tych wentylatorów jest proste i łatwe w obsłudze ze względu na łatwość diagnozy stanów wejść-wyjść prostym multimetrem a urosło do rangi niebotycznych.
No skoro klimatyzacja włączona to co się dziwisz, że wentylatory chodzą skoro w zeszycie szkoleniowym co podałeś tak masz napisane.cudak11480 pisze: ↑śr sty 05, 2022 22:12Przykład, po nocnym postoju, temperatura płynu chodzącego z G62 wynosi 7 stopni Celsjusza. Po uruchomieniu silnika oba wentylatory się załączają. Oczywiście klima włączona.
F18 nie ma za zadanie przełączać na drugi bieg, bo on tylko ma za zadanie włączać wentylatory jeśli temperatura płynu chłodniczego wyzwoli jego próg. Fizycznie włącza pierwszy bieg a dla progu drugiego biegu daję już tylko sygnał do włączenia sterownikowi wentylatorów. Jak masz wyłączoną klimatyzację w zimę to ma za zadanie włączyć wentylator na pierwszy bieg a potem na drugi (sygnał) jeśli temperatura z płynem chłodzącym wzrasta mimo chłodzenia już na pierwszym biegu.cudak11480 pisze: ↑śr sty 05, 2022 22:12F18 nie ma prawa być zwarty, bo temperatura jest jeszcze za niska. F18 ma za zadanie przełączyć na drugi bieg, jeśli temperatura wzrośnie pomimo działania dwóch wentylatorów na pierwszym biegu. Lub jeśli wyłączymy silnik, a temperatura cieczy chłodzącej będzie taka, że F18 zadziała, czyli zewrze styki i tu się zgadzamy
"W pracy silnika BEZ układu klimatyzacji pracuję tylko wentylator chłodnicy" bo jest tylko jeden wentylator to pracuje tylko ten jeden wentylator chłodnicy.cudak11480 pisze: ↑śr sty 05, 2022 22:12Załączają się dwa, a instrukcje serwisowe mówią o jednym, (tego nie rozumiem) znowu schematy elektryczne pokazują, także, że powinny chodzić dwa.
Tam nie jest napisane "w pracy silnika z wyłączonym układem...." rozumiesz to? Zresztą ten zeszyt serwisowy jest do zrozumienie działania układu klimatyzacji a nie zeszytem układu klimatyzacji spersonizowanym tylko do Golfa IV. Różne model z koncernu VAG mogłyby mieć swoje rozwiązania ale z tego co mi wiadomo to sterownik chłodnicy opisany w tym zeszycie szkoleniowym działa tak jak to opisuje.
Dokładając przy tym warunek, że płyn chłodzący jest poniżej progu załączenia pierwszego biegu a czujnik G2 dla zestawu wskaźników jest sprawny i zestaw wskaźników nie podaje sygnału masy (0% wypełnienienie PWM) przegrzania do sterownika wentylatorów na pin 13 ,to tak, wentylatory nie mają "po co" chłodzić.cudak11480 pisze: ↑śr sty 05, 2022 22:12BuX2 trochę mieszasz, tzn. wiesz gdzie dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele
Można przyjąć, że gdy sprężarka klimatyzacji zostanie wyłączona ponieważ na dworze jest poniżej 4 stopni Celsjusza. To wtedy żaden z wentylatorów nie będzie pracował.
Jak na razie to Ty mi najwięcej mieszasz
Wklejasz schemat elektryczny, który znalazłeś z erWina z dopiskiem, że to dla tych, którzy by tego potrzebowali ale ten schemat jest w postaci kafelków bez legendy tylko wycięty obszar.cudak11480 pisze: ↑śr sty 05, 2022 22:12To już jest rekord świata Całkowicie tego nie rozumiem. Chyba nie znasz podstaw dobrego pisania, sorry, ale to mnie już ruszyło.
Jeśli najpierw w poście z dnia 20 lutego 2021 roku godzina 17:54 załączam CAŁE zdjęcie, to po co je później załączać jeszcze raz
Kompletnie Ciebie nie rozumiem Reasumując to wszystko, to już mam dość. Jak widać to właśnie Ty nie czytasz moich postów ze zrozumieniem.
Z zeszytów serwisowych usunąłeś znacznik, który jest pod każdą ilustracją z numerem zeszyty jakby ktoś chciał znaleźć ten zeszyt na podstawie tego zdjęcia.
Sterowanie tych wentylatorów jest proste i łatwe w obsłudze ze względu na łatwość diagnozy stanów wejść-wyjść prostym multimetrem a urosło do rangi niebotycznych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości