[mk4] Czujniki, kontrolki otwartych drzwi. Dziwne zachowanie.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Czujniki, kontrolki otwartych drzwi. Dziwne zachowanie.
Temat mocno eksploatowany, ale nie znalazłem konkluzji, a mianowicie:
Nie zapala się kontrolka otwartych drzwi (żadnych) na desce, ani informacja na FISie o otwartej klapie (MK4 Variant).
Nie działa czujnik otwarcia drzwi kierowcy, bo nie zapala podsufitki, domyka centralny po jakimś czasie, nie pali się światełko w boczku drzwi.
Światło w bagażniku również się nie zapala, więc tam też czujnik może być zepsuty - tylko dlaczego zepsuły się dwa na raz?
Poza tym otwarcie pozostałych drzwi uruchamia światła wnętrza i drzwi, więc 3 pozostałe czujniki na pewno działają, więc dlaczego ich otwarcie nie powoduje zapalenia się kontrolki na desce?
Wersja Golfa pełna, to znaczy pełna elektryka, climatronic, komputer, etc.
Pytanie brzmi: Co to może być i od czego zacząć sprawdzać, żeby najmniej się narobić bez sensu?
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam )
Nie zapala się kontrolka otwartych drzwi (żadnych) na desce, ani informacja na FISie o otwartej klapie (MK4 Variant).
Nie działa czujnik otwarcia drzwi kierowcy, bo nie zapala podsufitki, domyka centralny po jakimś czasie, nie pali się światełko w boczku drzwi.
Światło w bagażniku również się nie zapala, więc tam też czujnik może być zepsuty - tylko dlaczego zepsuły się dwa na raz?
Poza tym otwarcie pozostałych drzwi uruchamia światła wnętrza i drzwi, więc 3 pozostałe czujniki na pewno działają, więc dlaczego ich otwarcie nie powoduje zapalenia się kontrolki na desce?
Wersja Golfa pełna, to znaczy pełna elektryka, climatronic, komputer, etc.
Pytanie brzmi: Co to może być i od czego zacząć sprawdzać, żeby najmniej się narobić bez sensu?
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam )
[mk4] Re: Czujniki, kontrolki otwartych drzwi. Dziwne zachowanie.
Żeby pokazywało otwieranie wszystkich drzwi musisz mieć licznik immo3 z FULL FISem i moduł komfortu 1C.
Wniosek - masz padnięte mikrostyki w drzwiach kierowcy i w klapie.
Wniosek - masz padnięte mikrostyki w drzwiach kierowcy i w klapie.
[mk4] Re: Czujniki, kontrolki otwartych drzwi. Dziwne zachowanie.
4 drzwi sygnalizuje 1 kontrolka na desce (lub FISie, nie pamiętam), ale klapa jest sygnalizowana przez informację napisaną na FIS i sygnał dźwiękowy. Jeżeli mikrostyk w drzwiach kierowcy jest padnięty, to czemu nie sygnalizuje otwarcia pozostałych 3 drzwi? Może padło coś głębiej w elektryce/elektronice?
[mk4] Re: Czujniki, kontrolki otwartych drzwi. Dziwne zachowanie.
Mam podobne zegary i full FIS. Normalnie u mnie nie pokazuje każdych drzwi z osobna inaczej, tylko jest jedno światełko, które pokazuje, że otwarte są któreś drzwi (chyba, bo dawno nie widziałem). W tej chwili nie pokazuje nic, pomimo otwartych wszystkich drzwi - czyli co? Zepsuły się wszystkie czujniki? Przecież tylko otwarcie od kierowcy nie zapala świateł wewn.itp. A może to jest normalne, że kiedy jeden czujnik nie działa, to cały system sygnalizacji się nie włącza?
O niedomkniętej klapie FIS informuje pisemnie i piskiem (to pamiętam na bank), w tej chwili nie informuje, bo nie działa chyba czujnik, albo cały system się jakoś wywalił.
O niedomkniętej klapie FIS informuje pisemnie i piskiem (to pamiętam na bank), w tej chwili nie informuje, bo nie działa chyba czujnik, albo cały system się jakoś wywalił.
[mk4] Re: Czujniki, kontrolki otwartych drzwi. Dziwne zachowanie.
Żona ma Golfa MK4 trzydrzwiowego. Jest jedna kontrolka sygnalizująca niedomknięcie drzwi kierowcy, albo pasażera, albo bagażnika
[mk4] Re: Czujniki, kontrolki otwartych drzwi. Dziwne zachowanie.
Na pewno mam moduł komfortu, ale czy 1C, to nie wiem. Jak to sprawdzić? A może zrobić diagnozę VAGiem i sprawdzić, co on tam pokaże?
Czy zamiast rozbierać drzwi, zamek i wymieniać mikrostyk, mogę zlokalizować przewody do tego czujnika, przeciąć je, przedłużyć i wstawić tam normalny "guziczek" w drzwi, jak w starszych modelach? Nie spowoduje to jakiegoś erroru systemu? Ktoś to może praktykował? Bo obawiam się, że bez wymiany całego zamka, to taka zabawa z wymianą z założenia niewymienialnego styku będzie musiała być regularnie powtarzana.
Czy zamiast rozbierać drzwi, zamek i wymieniać mikrostyk, mogę zlokalizować przewody do tego czujnika, przeciąć je, przedłużyć i wstawić tam normalny "guziczek" w drzwi, jak w starszych modelach? Nie spowoduje to jakiegoś erroru systemu? Ktoś to może praktykował? Bo obawiam się, że bez wymiany całego zamka, to taka zabawa z wymianą z założenia niewymienialnego styku będzie musiała być regularnie powtarzana.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości