[mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Cześć.
Posiadam VW Golf'a IV 1.9TDI 115km AJM 2000r.
Mam problem z odpaleniem silnika i podłączeniem się do komputera.
Rozrusznik kręci równo ale samochód nie odpala. Zauważyłem, że czasami jak kręci rozrusznikiem to załączą się kontroli od ABS i kontroli trakcji (tak odpalał 3 na 5 razy).
Nie mogę się podłączyć pod kompa VAG' Com'em 409.11 (wcześniej mogłem).
Wczoraj samochód zapalił po dłuższym kręceniu pochodził z 25 sekund zaczęło nim lekko telepać, obrotomierz 900 - 950 - 850 i zgasł, odniosłem wrażenie, że tak jakby poleciało trochę białego dymku.
Akumulator mam sprawny i naładowany (wczoraj ładowałem bo już nie chciał kręcić i zresetowały mi się zegary, obecnie ma 12,9 V).
Alternator i rozrusznik są nowe, pompki tydzień temu chodziły idealnie (były sprawdzane na tym VAG Com'ie.
Pompa Vacum jest nowa wraz z wszystkimi przewodami paliwowymi z obejmami na skrętkę.
Ściągnąłem podszybie i sprawdziłem tą białą puszkę czy nie ma tam wilgoci (kiedyś miałem podobny problem i gorzej odpalał, działo się tak po deszczu lub po myjce).
Będę zabierał się za sprawdzenie przekaźników 109 i tego drugiego obok niego.
Chciałbym odpalić silnik i podłączyć się pod komputer żeby sprawdzić błędy.
Prosiłbym o jakieś rady co mogę zrobić / sprawdzić?
Posiadam VW Golf'a IV 1.9TDI 115km AJM 2000r.
Mam problem z odpaleniem silnika i podłączeniem się do komputera.
Rozrusznik kręci równo ale samochód nie odpala. Zauważyłem, że czasami jak kręci rozrusznikiem to załączą się kontroli od ABS i kontroli trakcji (tak odpalał 3 na 5 razy).
Nie mogę się podłączyć pod kompa VAG' Com'em 409.11 (wcześniej mogłem).
Wczoraj samochód zapalił po dłuższym kręceniu pochodził z 25 sekund zaczęło nim lekko telepać, obrotomierz 900 - 950 - 850 i zgasł, odniosłem wrażenie, że tak jakby poleciało trochę białego dymku.
Akumulator mam sprawny i naładowany (wczoraj ładowałem bo już nie chciał kręcić i zresetowały mi się zegary, obecnie ma 12,9 V).
Alternator i rozrusznik są nowe, pompki tydzień temu chodziły idealnie (były sprawdzane na tym VAG Com'ie.
Pompa Vacum jest nowa wraz z wszystkimi przewodami paliwowymi z obejmami na skrętkę.
Ściągnąłem podszybie i sprawdziłem tą białą puszkę czy nie ma tam wilgoci (kiedyś miałem podobny problem i gorzej odpalał, działo się tak po deszczu lub po myjce).
Będę zabierał się za sprawdzenie przekaźników 109 i tego drugiego obok niego.
Chciałbym odpalić silnik i podłączyć się pod komputer żeby sprawdzić błędy.
Prosiłbym o jakieś rady co mogę zrobić / sprawdzić?
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Udało mi się dostać do przekaźników, ale dlaczego nie ma tutaj przekaźnika 109?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Wszystkie przekaźnik widoczne na zdjęciu działają prawidłowo.
Ma ktoś jakiś pomysł w czym mógłby tkwić problem, co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Ma ktoś jakiś pomysł w czym mógłby tkwić problem, co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Sprawdź czy podczas rozruchu obrotomierz coś wskazuje. Być może jest problem z czujnikiem g28.
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Czujnik wału raczej nie powoduje braku komunikacji z ecu. Przekaznik 109 to jak dobrze pamiętam ten kremowy nad tym szerokim 377 on wygląda że już był zmieniony i jemu trzeba się przyjrzeć
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Podczas rozruchu kręci równo (bez dławienia) i obrotomierz pokazuje ~200 obr. / min (mówimy o tym na zegarze deski rozdzielczej).
Ten czujnik chyba też był wymieniamy z rok temu, VAG Com pokazał wtedy błąd, zamontowany został Bosch.
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2020 12:45 przez nowicjusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Wyszukałem schemat przekaźników w internecie i widziałem, że 109 jest nad 53 i 103, ale u mnie go nie ma.
Ten kremowy nie ma numerka (mogło mnie to wprowadzić w błąd), z 3 lata temu nie odpalał, ale wtedy nie miałem ikonki świec i nie było cyknięcia, prawdopodobnie ten był wymieniany i później odpalał.
Te przekaźniki mają schematy narysowane na obudowie, zgodnie z ich legendą sprawdziłem wszystkie i każdy z nich działa poprawnie (sprawdzone multimetrem).
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Odpaliłem go na Plak'a. Później odpalał normalnie, zobacyzmy jutro. Po dzisiejszych przebojach zastanawiam się czy aby na pewno nie ma lewego powietrza w przewodach paliwowych..
Niestety dalej nie mam łączności z VAG Com'em.
Jutro podjadę do elektryka i zobaczymy.
Niestety dalej nie mam łączności z VAG Com'em.
Jutro podjadę do elektryka i zobaczymy.
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Po dłuższej zabawie z kablem, softem i sterownikami moim oczom pokazało się:
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1086
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00046
2 Faults Found:
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-00 - -
17552 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1144 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
A te błędy nie da rady skasować? Bo jeżeli na włączonym zapłonie wyjąłeś przekaźnik 103 to będzie błąd a drugie to przepływomierz
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Błędy wykasowane i się ponownie nie pojawiły.
Jeździłem chwilę bez przepływomierza może dlatego, tzn. ta rura była ściągniętą bo plak'iem psikałem i myślałem, że znowu będę musiał, to jej niezakładałem od razu.
Re: [mk4] Nie odpala oraz brak łączności z komputerem.
Przepływomierz został wymieniony na nowy wraz z filtrem powietrza. Błędy wykasowane i już się nie pojawiają. Drgania wskazówki na obrotomierzu ustały. Wszystkie miękkie przewody doprowadzające paliwo i te powrotne zostały wymienione na nowe, opaski ściągające na śrubę również oraz filtra paliwa.
Czy na powrocie z pompy Vacum do tego zaworka na filtrze paliwa powinno być prawie pusto w przewodzie, czy to normalne?
Można jakoś zmierzyć / sprawdzić jakie dawki paliwa i czy w ogóle paliwo jest wtryskiwane podczas rozruchu silnika?
Niestety nadal ciężko odpala czasem trzeba kręcić 7 sekund czasem 20 sekund, najgorszej jest to, że potrafi zgasnąć na jałowym jak nie jest w ogóle rozgrzany i kręcenie na nowo..
Jak jest rozgrzany to nie ma z niczym problemu, nie gaśnie, jedzie równo. Po zgaszeniu pali na dotyk.
Ma ktoś jakiś pomysł co mogłoby być przyczyną takiego zachowania lub co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Czy na powrocie z pompy Vacum do tego zaworka na filtrze paliwa powinno być prawie pusto w przewodzie, czy to normalne?
Można jakoś zmierzyć / sprawdzić jakie dawki paliwa i czy w ogóle paliwo jest wtryskiwane podczas rozruchu silnika?
Niestety nadal ciężko odpala czasem trzeba kręcić 7 sekund czasem 20 sekund, najgorszej jest to, że potrafi zgasnąć na jałowym jak nie jest w ogóle rozgrzany i kręcenie na nowo..
Jak jest rozgrzany to nie ma z niczym problemu, nie gaśnie, jedzie równo. Po zgaszeniu pali na dotyk.
Ma ktoś jakiś pomysł co mogłoby być przyczyną takiego zachowania lub co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości