[1.4 16V] Dobór FIS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: pt sie 09, 2019 15:47
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=622655&start=14
Tutaj jest info odnośnie tych oznaczeń.
Powiesz coś więcej na temat kodowania ? jakiś link ? -
Tutaj jest info odnośnie tych oznaczeń.
Powiesz coś więcej na temat kodowania ? jakiś link ? -
- wojooo
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz maja 05, 2019 13:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Auto: Golf 4 1.6
- Silnik: AKL
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
Nie mogę znaleźć takowego linku, może ktoś z forum przeczyta temat i będzie wiedział. Ale szczerze mówiąc, każdy elektromechnaik ci t ogarnie bez problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: pt sie 09, 2019 15:47
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
Zamówiłem ten, z końcówką P, po czym odnalazłem temat:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f ... n#p4572866
Czyli jakaś nadzieja jest
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f ... n#p4572866
Czyli jakaś nadzieja jest
- wojooo
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz maja 05, 2019 13:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Auto: Golf 4 1.6
- Silnik: AKL
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: pt sie 09, 2019 15:47
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
Niestety, po przepięciu komputera, obrotomierz nadal nie rusza, po włączeniu zapłonu po dłuższej chwili zaczyna migac kontrolka od ręcznego( nie ważne w jakiej jest pozycji), przestaje dopiero po zmienieniu kodowania w CAN Gateway. Po uruchomieniu silnika, od razu zaczyna migac kontrolka od ciśnienia oleju(natomiast bloki pomiarowe pokazują, że jest okej) A co mnie kompletnie zdziwiło, to fakt, iż nie ważne jaki komputer podłączam, to i tak na blacie świeci mi się kontrolka od ABS'U, gdzie uważam, że nie powinna bo idzie po CAN. (Przy wlozeniu licznika od passata ABS gaśnie) Może uszkodzony licznik?
Edit:Wiązka CAN leci od ABS, do zegarów, może podciągnąć wiązke od ECU ? Ale wtedy jak to podłączyć?
Błędy:
Licznik:
01314 : Engine Control Module No communications
01316: ABS Control Module No comunications
ECU:
01317: Control Module in instrument Cluster, J285, no communications
Kodowanie komputera 00031.
Kodowanie Licznika: 5110
Edit:Wiązka CAN leci od ABS, do zegarów, może podciągnąć wiązke od ECU ? Ale wtedy jak to podłączyć?
Błędy:
Licznik:
01314 : Engine Control Module No communications
01316: ABS Control Module No comunications
ECU:
01317: Control Module in instrument Cluster, J285, no communications
Kodowanie komputera 00031.
Kodowanie Licznika: 5110
- wojooo
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz maja 05, 2019 13:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Auto: Golf 4 1.6
- Silnik: AKL
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
No jeśli nie masz podprowadzonej wiązki z ecu do licznika to średnio by udało się zakodować licznik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: pt sie 09, 2019 15:47
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
Okej, to pytanie, jak podłączyć? Od ABS idzie wiązka do Licznika.. od ECU mogę podciągnąć do ABS? Czy do Licznika od razu? Co wtedy z tymi przewodami co tam są? Czy może wyciągać tą wiązke od licznika, i dac ją ECU ?,
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: pt sie 09, 2019 15:47
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
Montaż CAN i FIS zakończony sukcesem. Jeśli chodzi o ABS, dołączony do wiązki CAN licznika, pomogła również zmiana kodowania sterownika( samo podpięcie nie dawało efektu).
Dzięki za pomoc! Pozdro!
Dzięki za pomoc! Pozdro!
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
Opisz więcej szczegółów. Na pewno przydadzą się innym forumowiczom, bo jest masa tematów z takimi pytaniamiFreeStylePL pisze: ↑pt paź 02, 2020 11:31Montaż CAN i FIS zakończony sukcesem. Jeśli chodzi o ABS, dołączony do wiązki CAN licznika, pomogła również zmiana kodowania sterownika( samo podpięcie nie dawało efektu).
Dzięki za pomoc! Pozdro!
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: pt sie 09, 2019 15:47
Re: [1.4 16V] Dobór FIS
Więc od początku:
Sterownik Silnika, 036 906 014 CF, został zmieniony na 036 906 014 P. Dalej należy podciągnąć kable z ECU do Licznika:
PIN 29 ECU prowadzimy do pinu 20 kostki zielonej licznika. (Pomaranczowo/brazowy)
PIN 41 ECU prowadzimy do pinu 19 kostki zielonej licznika. (Pomarańczowo/Czarny)
Mi poprowadzenie tych kabli do ABS'U nie przynosiło efektu( obrotomierz nie działał)
Jak włożyć piny do tej wtyczki? Na początku należy wyjąć ten biały plastik,(przesuwamy go w prawo i podważamy) aby pozbyć się tych gumek, dalej wkładamy ten plastik, znów przesuwamy w prawo, wkładamy ten pin z zarobionym kablem i zamykamy.
Dalej ABS: 1J0 907 379 G (03604), na forum wyczytałem że wspiera CAN. Miałem gotową wiązke, która była w zielonej kostce licznika. Te przewody należy zmostkowac z tymi co pociągneliśmy z ECU. (Nie sprawdzałem czy ten sam efekt by był po podłączeniu do drugich pinow w kostce licznika odpowiedzialnych za CAN) po połączeniu należy zmienić kodowanie sterownika ABS na: 13504. Ciężko powiedzieć dlaczego takie, odnalezione na forum, każde inne kodowanie powoduje albo palenie się kontrolki, albo błąd o złym zakodowaniu sterownika.
Dalej Licznik: 1J5 920 826G, jedyne co z nim zrobiłem to zmieniłem wsad (od 1J5 920 826 A), ponieważ w oryginalnym nie szło zakodowac ilości impulsów(cały czas było 0 na ostatniej pozycji) co powodowało przekłamania prędkości. Licznik wyskalowany do 260. Kluczyk(Scyzoryk) udało się zakodować. Dalej wgrany RKM, Test i podświetlenie wskazówek. Wszystko pokazuje poprawnie, nie ma przekłamań. Na oryginalnym wsadzie miałem +-5km/h, mnie to trochę wkurzało, ktoś inny się dostosuje.
CAN Gateway: zgaszenie poduszek: Soft Coding 00002. Może kiedyś się wymieni sensory i sterownik.
Jeśli chodzi o koszty: Licznik kupiłem okazyjnie za pięć dyszek(jest ryzyko jest zabawa ) ECU, też pięć dyszek, Dwa piny aby wpiąć się w sterownik i dwa przewody( ja dałem 0,35mn) - około dyszki.
(Może to do FAQ wrzucić ? )
W razie pytań, postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam.
Sterownik Silnika, 036 906 014 CF, został zmieniony na 036 906 014 P. Dalej należy podciągnąć kable z ECU do Licznika:
PIN 29 ECU prowadzimy do pinu 20 kostki zielonej licznika. (Pomaranczowo/brazowy)
PIN 41 ECU prowadzimy do pinu 19 kostki zielonej licznika. (Pomarańczowo/Czarny)
Mi poprowadzenie tych kabli do ABS'U nie przynosiło efektu( obrotomierz nie działał)
Jak włożyć piny do tej wtyczki? Na początku należy wyjąć ten biały plastik,(przesuwamy go w prawo i podważamy) aby pozbyć się tych gumek, dalej wkładamy ten plastik, znów przesuwamy w prawo, wkładamy ten pin z zarobionym kablem i zamykamy.
Dalej ABS: 1J0 907 379 G (03604), na forum wyczytałem że wspiera CAN. Miałem gotową wiązke, która była w zielonej kostce licznika. Te przewody należy zmostkowac z tymi co pociągneliśmy z ECU. (Nie sprawdzałem czy ten sam efekt by był po podłączeniu do drugich pinow w kostce licznika odpowiedzialnych za CAN) po połączeniu należy zmienić kodowanie sterownika ABS na: 13504. Ciężko powiedzieć dlaczego takie, odnalezione na forum, każde inne kodowanie powoduje albo palenie się kontrolki, albo błąd o złym zakodowaniu sterownika.
Dalej Licznik: 1J5 920 826G, jedyne co z nim zrobiłem to zmieniłem wsad (od 1J5 920 826 A), ponieważ w oryginalnym nie szło zakodowac ilości impulsów(cały czas było 0 na ostatniej pozycji) co powodowało przekłamania prędkości. Licznik wyskalowany do 260. Kluczyk(Scyzoryk) udało się zakodować. Dalej wgrany RKM, Test i podświetlenie wskazówek. Wszystko pokazuje poprawnie, nie ma przekłamań. Na oryginalnym wsadzie miałem +-5km/h, mnie to trochę wkurzało, ktoś inny się dostosuje.
CAN Gateway: zgaszenie poduszek: Soft Coding 00002. Może kiedyś się wymieni sensory i sterownik.
Jeśli chodzi o koszty: Licznik kupiłem okazyjnie za pięć dyszek(jest ryzyko jest zabawa ) ECU, też pięć dyszek, Dwa piny aby wpiąć się w sterownik i dwa przewody( ja dałem 0,35mn) - około dyszki.
(Może to do FAQ wrzucić ? )
W razie pytań, postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości