[mk4] Tempomat a dobór wiązki

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nemroth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lut 06, 2015 18:50
Lokalizacja: DW

[mk4] Tempomat a dobór wiązki

Post autor: nemroth » pt paź 19, 2018 20:09

Cześć,

Przeszukałem forum ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

Planuję założyć tempomat do swojej Golfiny (1.6 16V AZD).

Większość używek wiązek pochodzi z diesla jako kostka zaś do mojego modelu (benzyniak) musiałbym się podpiąć bezpośrednio do ECU.

Czy lepiej szukać i znaleźć wiązkę która podpasuje połączeniem do ECU (tempomat z benzyniaka) czy kupić manetkę z wiązka i kostką i ją jakoś przerobić do podłączenia ECU?

Z góry dzięki za odpowiedź



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] Re: Tempomat a dobór wiązki

Post autor: grg474 » sob paź 20, 2018 18:46

1. czy AZD ma rozdział sterowników na z tempomatem i bez
2. skąd wiesz, że nie ma wiązki od grodzi do sterownika silnika ale.. wg mojej wiedzy AZD powinien mieć pociągnięta wiązkę od grodzi do sterownika silnika a konkretnie od wtyczki czarnej T10e do sterownika silnika
3. Jeśli nie ma wiązki od grodzi do sterownika silnika to i tak będziesz musiał sam rzeźbić


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

slodky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 11:07
Lokalizacja: STARY KONTYNENT / TARNÓW

[mk4] Re: Tempomat a dobór wiązki

Post autor: slodky » ndz gru 02, 2018 21:21

Kolego przerabiałem ten temat w sierpniu ale w silniku BCB. Ja nie miałem żadnych wiązek ani manetki. Manetkę kupiłem z dwoma pozycjami a wiązki (dwie części) od użytkownika sebatm na znanym portalu. Oczywiście można było kupić jednoczęściowy kabel od manetki do ecu ale ja chciałem prawie fabrycznie. Jak mogę doradzić to zacznij od sprawdzenia vagiem czy jest reakcja ecu na naciskanie pedałów sprzęgła i hamulca. Wszystko znajdziesz na forach. U mnie operacja była przeprowadzana tylko ze względu na to iż musiałem wymienić manetkę od długich/krótkich bo wypaliło mi styki. Dodam, że modernizacja trwała jakieś 4 godziny ale jestem z branży motoryzacyjnej więc o tyle miałem łatwiej. Pozdrawiam i powodzenia.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[mk4] Re: Tempomat a dobór wiązki

Post autor: Qto » pn gru 03, 2018 14:22

Jeśli nie chcesz robić samemu to kup wiązkę manetka < -> podszybie...a dalej do ECU najprawdopodobniej będzie trzeba zrobić - jeśli nie ma tych kabelków u Ciebie to znalezienie odpowiedniej wiązki może okazać się niemożliwa...a jak już będzie to będzie swoje kosztować...a to raptem dorobienie czterech kabelków.



myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: Tempomat a dobór wiązki

Post autor: myszazro » pn gru 03, 2018 17:26

U siebie podłączyłem od razu pod kompa i w niczym to nie przeszkadza,kabelek 4x0,5 parę groszy kosztuje,konektory są w kostce ecu tak że kilka godzin i po robocie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości