GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Witam wszystkich,
posiadam Volkswagena Golfa IV 1.9 SDI 2000r. i wczoraj stojąc już na podwórku nagle wyłączyło się radio i zgasło auto. Ponownie już auta nie mogłem odpalić, kontrolka świec żarowych się nie świeci, a rozrusznik kręci. Po podłączeniu auta pod komputer nie mogłem się połączyć ze sterownikiem silnika, natomiast ze sterownikiem abs czy sterownikiem poduszek powietrznych już tak. W czym może tkwić problem, czy być może to przekaźnik 109?
Pozdrawiam
posiadam Volkswagena Golfa IV 1.9 SDI 2000r. i wczoraj stojąc już na podwórku nagle wyłączyło się radio i zgasło auto. Ponownie już auta nie mogłem odpalić, kontrolka świec żarowych się nie świeci, a rozrusznik kręci. Po podłączeniu auta pod komputer nie mogłem się połączyć ze sterownikiem silnika, natomiast ze sterownikiem abs czy sterownikiem poduszek powietrznych już tak. W czym może tkwić problem, czy być może to przekaźnik 109?
Pozdrawiam
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Na 99% przekaźnik 109. Miałem u siebie podobnie, tylko, że kontrolka od świec się żarzyła. Też nie mogłem się połączyć z ECU. U mnie winny był przewód od zasilania cewki przekaźnika 109, ale to już taki hardcore'owy przypadek był.
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Sprawdź czy na pinie 85 albo 87 (tym cieniutkim przy przekaźniku) po przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie.
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
irocket napięcie jest ale dlaczego po przekręceniu na zapłon przekaźnik nie styka w sensie nie łączy tej łapki z resztą? To normalne? Czy styka dopiero po kręceniu silnikiem? Sprawdzałem dwa przekaźniki i na obu jest sygnał że jest obwód multimetrem więc to na bank nie wina przekaźnika :/ Szlak mnie trafia bo auto stoi a mpk zarabia :/
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Po przekręceniu na zapłon na tym cienkim pinie (85 z tego, co pamiętam) powinno się pojawić napięci i być cały czas do wyłączenia zapłonu. Po pojawieniu się napięcia między tym cienkim a chyba 30 powinno być słychać, jak cewka złącza styki (możesz to sprawdzić poza samochodem, prosto z aku). Przekaźnik powinien złączać piny 30 i 87. Możesz spróbować wziąć kawałek przewodu (tak z 10-20cm) dość grubego, zarobić na nim końcówki (wsuwki), i włożyć w piny 30 i 87 w skrzynce bezpieczników. Wtedy spróbuj odpalić samochód. Jeśli się uda, to albo przekaźnik, albo jego zasilanie. Problem może być ze zgaszeniem samochodu, ale to jakby co, to wyciągasz kabel
Re: GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
irocket pisze:Po przekręceniu na zapłon na tym cienkim pinie (85 z tego, co pamiętam) powinno się pojawić napięci i być cały czas do wyłączenia zapłonu. Po pojawieniu się napięcia między tym cienkim a chyba 30 powinno być słychać, jak cewka złącza styki (możesz to sprawdzić poza samochodem, prosto z aku). Przekaźnik powinien złączać piny 30 i 87. Możesz spróbować wziąć kawałek przewodu (tak z 10-20cm) dość grubego, zarobić na nim końcówki (wsuwki), i włożyć w piny 30 i 87 w skrzynce bezpieczników. Wtedy spróbuj odpalić samochód. Jeśli się uda, to albo przekaźnik, albo jego zasilanie. Problem może być ze zgaszeniem samochodu, ale to jakby co, to wyciągasz kabel
Ide próbować
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
irocket i du** no zero reakcji :/ kręci aż tak że prostownik nie wyrabia :/
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Czyli to nie wina przekaźnika, włóż z powrotem. Na pompie od strony silnika masz zaworek odcinający paliwo (nakręcony tak z góry przewód), sprawdź czy na zapłonie masz napięcie. Jeśli nie, to podaj + z aku i spróbuj odpalić
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Pompa w sensie do wtrysku? Kur** to z rozrządem sie wymienia na ogół? Kasy w ciul:/
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Bez paniki Na pompie wtryskowej masz zaworek, który odcina paliwo (a w zasadzie "włącza"), zaznaczony na obrazku na czerwono. Sprawdź, czy pojawia się napięcie tam po włączeniu zapłonu. Jeśli nie, to podaj + z akumulatora na niego (na tą śrubkę)
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Napięcie jest ale i tak zrobiłem jak napisałeś ale nadal brak efektu nie chce palić, kręci kręci i nic :/ Dziwi mnie to że samochód zgasł a po ponownym przekręceniu stacyjki ikonki świec już nie ma na desce, tym bardziej iż nic wcześniej nie wskazywało na jakikolwiek problem z silnikiem i odpalaniem, żadnych spadków obrotów, mocy szarpań itp... Znajomy kazał mi sprawdzić sterownik na podszybiu czy nie jest zalany wodą ale co odbiło by mu tak nagle ? Dodam że auto wcześniej odpaliłem 3km od domu (5min wcześniej)
Przed problemem opisanym Vag wskazał mi takie błędy i tutaj też mam pytanie czemu obok Engine w polu Labels mam Redir Fail! ? Może mieć coś to związek ze sterownikiem silnika i ogólnie czy po jakimś czasie mógł po prostu paść ?
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 24 June 2017, 12:28:59:0
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 038 906 012 DB
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2835
Coding: 00002
Shop #: WSC 31414
VCID: 53D9FC4FB2ED
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 1J0 907 379 P
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03304
Shop #: WSC 31414
VCID: 3E0FBDFB296F
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
Controller: 6Q0 909 605 A
Component: 02 AIRBAG VW5 0004
Coding: 12338
Shop #: WSC 01317
VCID: 351DA2D71C59
3 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
00589 - Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.LBL
Controller: 1J0 920 805 E
Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V01
Coding: 01113
Shop #: WSC 00400
VCID: 28237BA3DBEB
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0Y1978101
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
VCID: F093D3C3A3BB
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 1C0-962-258-II.LBL
Controller: 1C0 962 258 J
Component: 04 Zentr.Verriegel. 0002
Coding: 04097
Shop #: WSC 31414
VCID: 2E2F8DBBF90F
No fault code found.
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Przed problemem opisanym Vag wskazał mi takie błędy i tutaj też mam pytanie czemu obok Engine w polu Labels mam Redir Fail! ? Może mieć coś to związek ze sterownikiem silnika i ogólnie czy po jakimś czasie mógł po prostu paść ?
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 24 June 2017, 12:28:59:0
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 038 906 012 DB
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2835
Coding: 00002
Shop #: WSC 31414
VCID: 53D9FC4FB2ED
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 1J0 907 379 P
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03304
Shop #: WSC 31414
VCID: 3E0FBDFB296F
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
Controller: 6Q0 909 605 A
Component: 02 AIRBAG VW5 0004
Coding: 12338
Shop #: WSC 01317
VCID: 351DA2D71C59
3 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
00589 - Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.LBL
Controller: 1J0 920 805 E
Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V01
Coding: 01113
Shop #: WSC 00400
VCID: 28237BA3DBEB
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0Y1978101
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
VCID: F093D3C3A3BB
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 1C0-962-258-II.LBL
Controller: 1C0 962 258 J
Component: 04 Zentr.Verriegel. 0002
Coding: 04097
Shop #: WSC 31414
VCID: 2E2F8DBBF90F
No fault code found.
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
GOLF IV Świece żarowe, problem z odpaleniem
Co do Redir Fail! spróbuj innego programu, w innej wersji, z innymi labelami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości