19 TDI AHU - Impulsator (Czujnik prędkości)
: czw sie 01, 2019 22:05
Siema wszystkim !
Z góry powiem, że jestem lekko zielony z tym temacie, i tyle co udało mi się sprawdzić tyle sprawdziłem...
Ale do rzeczy. A mianowicie nie działa mi w moim Golfie 3 1.9 TDI 90 KM prędkościomierz. Ogólnie samochód miał wcześniej silnik 1z, po przekładce na AHU nie działa właśnie prędkościomierz. Z tego co sam sprawdziłem to tak:
1. Brak napięcia 12v na kostce 3 pinowej, która idzie do impulsatora (Sprawdzone metodą żarówki). Najpierw podłączyłem "-" do kostki a "+" pociągnąłem z akumulatora i ok.żarówka się zapaliła
potem podmieniłem i podłączyłem "+" z kostki a "-" z akumulatora i ZONG, żarówka nie świeciła.. Również po podłączeniu "+" i "-" do akumulatora i pinu do którego idzie impuls, to licznik zareagował. Moje podejrzenie trafiło na "+" który idzie do kostki 3 pinowej czujnika
Więc pytanie czy na w/w kostce ma być stały 12v po zapłonie czy nie ?
Uprzedzając wszystkich, podmienione były:
- Licznik
- Czujnik (2 albo i 3 razy już)
- Kostka, która jest na czujniku
- Sprawdzone piny do ECU
- Sprawdzone wszystkie podłączenia itd do skrzynki bezpieczników..
Miernikiem rónież było wszystko mierzone i wyszło, że brak napięcia ma "+" który idzie do czujnika, tylko pytanie czy ta kostka po zapłonie ma mieć 12v czy nie?
Z góry powiem, że jestem lekko zielony z tym temacie, i tyle co udało mi się sprawdzić tyle sprawdziłem...
Ale do rzeczy. A mianowicie nie działa mi w moim Golfie 3 1.9 TDI 90 KM prędkościomierz. Ogólnie samochód miał wcześniej silnik 1z, po przekładce na AHU nie działa właśnie prędkościomierz. Z tego co sam sprawdziłem to tak:
1. Brak napięcia 12v na kostce 3 pinowej, która idzie do impulsatora (Sprawdzone metodą żarówki). Najpierw podłączyłem "-" do kostki a "+" pociągnąłem z akumulatora i ok.żarówka się zapaliła


Więc pytanie czy na w/w kostce ma być stały 12v po zapłonie czy nie ?
Uprzedzając wszystkich, podmienione były:
- Licznik
- Czujnik (2 albo i 3 razy już)
- Kostka, która jest na czujniku
- Sprawdzone piny do ECU
- Sprawdzone wszystkie podłączenia itd do skrzynki bezpieczników..
Miernikiem rónież było wszystko mierzone i wyszło, że brak napięcia ma "+" który idzie do czujnika, tylko pytanie czy ta kostka po zapłonie ma mieć 12v czy nie?