Zwarcie, bezpiecznik 16, przygasanie kierunkowskazow

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Zwarcie, bezpiecznik 16, przygasanie kierunkowskazow

Post autor: henio098 » pn sie 05, 2024 17:50

Cześć, mam taki problem w Golfie 3 że różne kable zasilające np t10/2 w panelu climatronic lub czarny z czerwonym paskiem w podświetleniu schowka czy też inne różne zasilania mają przejście do masy, multimetr wskazuje wszędzie ok 30Ω.
Wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki i po wyjęciu f15 rośnie do 170Ω a po wyjęciu f16 przejście znika. Dodam że od dawna obserwuje przygasanie wszystkiego podczas pracy kierunkowskazów i awaryjnych. Mam akurat wyjętą całą deske z auta i ruszam wszystkimi kablam i nie mogę namierzyć niczego ciekawego, odpięcie wiązki pasa przedniego nic nie zmienia na wypadek zwarcia w tej newralgicznej wiązce świateł.
Kolejna sprawa że takie wskazanie jest tylko na wyłączonym zapłonie a po przekręceniu kluczyka znika. Natomiast kierunkowskazy przygasały normalnie podczas jazdy jeśli to ma jakiś związek. Bardzo proszę o łopatologiczną pomoc, pozdrawiam.


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Zwarcie, bezpiecznik 16, przygasanie kierunkowskazow

Post autor: Bednarus » wt sie 06, 2024 10:39

W ten sposób zmierzyłeś wypadkową rezystancję wszystkich podzespołów zasilanych po zapłonie. Wyciągając bezpiecznik nr 15, który też jest zasilany po zapłonie, odłączyłeś część urządzeń, dlatego wypadkowa rezystancja się zmieniła. Wyciągając bezpiecznik 16 odłączyłeś obwód, przez który robiłeś pomiar. Siłą rzeczy rezystancja zmieniła się w nieskończoność. Natomiast włączając zapłon, podałeś napięcie na linię 15, co spowodowało że miernik nie wskazał żadnej rezystancji, bo pojawiło się napięcie, które skierowało prąd w drugą stronę. Dzieje się tak na tej samej zasadzie co podłączenie masy przekaźnika od świateł dziennych do zasilania żarówki świateł mijania. Dopóki nie włączymy świateł mijania przekaźnik pobiera masę przez żarówkę i jest wysterowany. W momencie podania zasilania przez włączenie świateł, mamy dwa plusy na cewce przekaźnika i prąd nie płynie w żadną stronę, stąd przekaźnik jest wyłączony. Skoro prąd wynosi 0A, to miernik pokaże rezystancję dążącą do nieskończoności.



Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Re: Zwarcie, bezpiecznik 16, przygasanie kierunkowskazow

Post autor: henio098 » wt sie 06, 2024 11:28

Dzięki za to objaśnienie, myśle że rozumiem to co do zasady chociaż moja wiedza w tym zakresie to nadal 0 :helm:
Ide właśnie szukać dalej chociaż nie mam naprawdę pojęcia od czego zacząć, trochę się pomyliłem z tymi kierunkowskazami bo za nie odpowiada f17 wg opisu z internetu.
f16 to Podświetlenie licznika, schowka, podświetlenie fisher box (Warning lamps, glove box light, cassette storage box light, power sunroof, front map/reading light)
Nie chodzi tu o kierunkowskazy i awaryjne, zmyliły mnie warning lamps, rozumieć to jako podświetlenie dla wszystkich dodatkowych lampek w liczniku? wczoraj miałem go na stole i mierząc piny wychodziło mi 10Ω od masy do pinów żarówek kierunkowskazów i świateł drogowych. Tak ma być?


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Re: Zwarcie, bezpiecznik 16, przygasanie kierunkowskazow

Post autor: henio098 » wt sie 06, 2024 14:29

Wie ktoś gdzie szukać opisu mostków nad skrzynką bezpieczników? Chodzi mi o kolorowe jednopinowe wtyczki pod licznikiem.

W czarnych i zielonych kostkach jest 30Ω bez zaplonu a w szarych pojawia sie po wpięciu włącznika świateł i zmienia się wraz z regulacją podświetlenia.

W czarnym, zielonym i żółtym mam 12.3v (nie pomyślałem żeby sprawdzić ile ma dokładnie teraz aku)
w szarym i białym mam 11.5v
a w niebieskim tylko 9v
Tak to ma wyglądać?

Zastanawia mnie na chłopski rozum, 30Ω to nie jest chyba jakaś duża wartość, jak może być przejście między plusem i minusem i nic się nie grzeje nic się nie pali, auto może dwa tygodnie stać i odpala bez problemu?


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Zwarcie, bezpiecznik 16, przygasanie kierunkowskazow

Post autor: Bednarus » czw sie 08, 2024 00:41

Taki efekt może być między innymi, ponieważ kondensatory w podzespołach elektronicznych nie są naładowane. Zmierz natężenie prądu na zacisku akumulatora. Zobaczysz, że w pierwszej chwili po podaniu zasilania, prąd będzie na poziomie kilku dziesiątych ampera. Dopiero po jakimś czasie ustabilizuje się na kilku setnych ampera.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości