pomiar, słabe ładowanie, silnik 1.3 nz
: pn gru 03, 2018 17:58
trasa po 20 km golf zgasl, padlo aku.
ponizej testy na mierniku (wartosci z włączonymi światłami "[ ] wynik")
testy na naładowanym akumulatorze:
[ ] 12.7 wylaczone auto
żeby dojechać tym autem do domu naciągnąłem pasek klinowy na max i zrobilem pierwsze pomiary
1 odpalenie
[ ] 13.7
pierwsza trasa 10 km:
[ ] 13.5
kolejna trasa + 20 km auto pod koniec już dławiło (brak pradu?)
[ ] 13.3
dziś po wymianie regulatora napięcia oraz paska klinowego (szczotki ledwo wystawały, pasek tragedia)
po odpaleniu
[ ] 13.6
zrobiłem kółko 300 metrów, pomiar dał [ ] 13.8 (przytost niewielki..)
wiem, że są to małe różnice, ale czy na sprawnym alternatorze (po dzisiejszych wymianach) pomiar nie dałby odrazu 14+ ? testować dalej alternator czy wymiania? może zamienić aku i spróbować znowu pomiary?
(jeszcze ciekawa sprawa, przed wymianami oraz przed naciągnieciem paska, po gazowaniu na bardzo wysokie obroty świeciła się kontrolka braku ładowania)
ponizej testy na mierniku (wartosci z włączonymi światłami "[ ] wynik")
testy na naładowanym akumulatorze:
[ ] 12.7 wylaczone auto
żeby dojechać tym autem do domu naciągnąłem pasek klinowy na max i zrobilem pierwsze pomiary
1 odpalenie
[ ] 13.7
pierwsza trasa 10 km:
[ ] 13.5
kolejna trasa + 20 km auto pod koniec już dławiło (brak pradu?)
[ ] 13.3
dziś po wymianie regulatora napięcia oraz paska klinowego (szczotki ledwo wystawały, pasek tragedia)
po odpaleniu
[ ] 13.6
zrobiłem kółko 300 metrów, pomiar dał [ ] 13.8 (przytost niewielki..)
wiem, że są to małe różnice, ale czy na sprawnym alternatorze (po dzisiejszych wymianach) pomiar nie dałby odrazu 14+ ? testować dalej alternator czy wymiania? może zamienić aku i spróbować znowu pomiary?
(jeszcze ciekawa sprawa, przed wymianami oraz przed naciągnieciem paska, po gazowaniu na bardzo wysokie obroty świeciła się kontrolka braku ładowania)