[mk2] Po swapie silnika rozrusznik nie kręci

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

[mk2] Po swapie silnika rozrusznik nie kręci

Post autor: maddict » wt lip 03, 2018 11:23

W ostatnim czasie wymieniałem silnik w mk2. Pacjent to 1.3 nz na wtrysku. Niestety ale nie do końca wiem jak podłączony był rozrusznik. Otóż główny plus wiadomo idzie do akumulatora wraz z małym kabelkiem który jest obok niego na platikowej złącze. Od plusa również idzie do alternatora wraz z małym niebieskim. Pozostają dwa złącza w rozruszniku. Jedno bliżej grodzi drugie bliżej silnika. W te bliżej grodzi wipiąłem wtyczkę która prawdopodobnie idzie do stacyjki. Z drugiej strony rozrusznika wychodzi sama wtyczka z którą nie mam pojęcia co trzeba zrobić.

Ktoś może posiada jakiś prosty schemat na którym widać instalacje elektryczna rozrusznika?

Za wszelką pomoc z góry dzięki.



jajek80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 03, 2018 23:18
Auto: Volkswagen Golf

[mk2] Re: Po swapie silnika rozrusznik nie kręci

Post autor: jajek80 » śr lip 04, 2018 00:10

Witam,
Na elektrowłączniku od strony podłączeń na czarnej plastikowej obudowie masz numery koło każdego zacisku.
Do zacisku 30 kabel "+" z akumulatora i z alternatora,
Do zacisku 50 kabel ze stacyjki który aktywuje włącznik elektromagnetyczny,
Do zacisku 45 jest podłączony fabrycznie kabel ze szczotek wirnika,
Zacisk 15a zostawiasz w spokoju,(pojawia się na nim napięcie gdy rozrusznik kręci) w starszych typach aut z tego zacisku szedł prąd na zacisk 15 cewki zapłonowej żeby wzmocnić iskrę albo idzie sygnał do ECU o rozruchu silnika, w NZ jest on nieobsługiwany.Obrazek

Na zdjęciu zacisk 15a zaklejony jest izolacją, pozdrawiam



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

[mk2] Re: Po swapie silnika rozrusznik nie kręci

Post autor: maddict » sob lip 07, 2018 16:03

Ok, juz podlaczylem poprawnie - wtyczka blizej komory silnika idzie do stacyjki. Problemem okazala sie slaba masa z akumulatora. Gdzie w ogole powinna byc przykrecona fabrycznie?



jajek80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 03, 2018 23:18
Auto: Volkswagen Golf

[mk2] Re: Po swapie silnika rozrusznik nie kręci

Post autor: jajek80 » ndz lip 08, 2018 07:39

Nigdzie :D . Masa rozrusznika to jego obudowa, która przykręcona do korpusu skrzyni zamyka obwód, i tyle.



Bora2005
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt lip 21, 2015 15:24

[mk2] Re: Po swapie silnika rozrusznik nie kręci

Post autor: Bora2005 » ndz lip 08, 2018 11:18

Tutaj jest temat o podłączeniu masy do silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2864424.html



jajek80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 03, 2018 23:18
Auto: Volkswagen Golf

[mk2] Re: Po swapie silnika rozrusznik nie kręci

Post autor: jajek80 » pn lip 09, 2018 08:23

AAA o tą masę Ci chodziło:)



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

[mk2] Re: Po swapie silnika rozrusznik nie kręci

Post autor: maddict » pn lip 09, 2018 11:30

Trochę źle się wyraziłem. Chodziło mi o masę z akumulatora. Myslalem ze jest tylko do ramy a jednak powinna być jeszcze do silnika.

Mój kolejny problem to mocowanie łapy skrzyni biegów. Chodzi o mocowanie 2 śrub. Niestety ale sruby są dosłownie w powietrzu i nie ma ich do czego przykrecic.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości