Wentylator chłodnicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wentylator chłodnicy
Zauważyłem,że po wyjęciu bezpiecznika i ponownym założeniu wentylator już się nie włączy, chyba, że ponownie włączę zapłon i go wyłączę.
Kolejne spostrzeżenie to takie, że po dłuższym postoju założenie wtyki na wentylator, przy wyłączonym zapłonie nie powoduje jego włączeniu ale tylko gdy włączę zapłon a następnie wyłączę zapłon, wentylator się włączy. Czy przekaźnik 31 odpowiada za wyłączeni wentylatora po zgaszeniu silnika?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Wentylator chłodnicy
No fizycznie nie ma innej możliwości, musi ten prąd iśc przez przekaźnik 13. Ja bym obstawiał że sam przekaźnik może być uszkodzony, ale też i ten czujnik F87, o ile dobrze kojarzę to jest czujnik który sprawdza temperaturę w komorze silnika, podobny patent był w MK3 2.0.
MK3 ADZ->AGU
Re: Wentylator chłodnicy
Przekaźnik był podmieniany(tylko nie mam pewności czy był uszkodzony, choć wykluczam ,że dwa które podmieniłem byłyby uszkodzone. Czy czujnik w komorze silnik o którym piszesz może znajdować się na gaźniku? Pytam, ponieważ sytuacja pojawiała się po wymianie gaźnika oraz popełniłem błąd o w trakcie podłączania głównej masy od aku do silnika. Mianowicie zapomniałem jej przykręcić i mimo tego próbowałem uruchomić auto, nie dało się. Kabel masowy podczas uruchamiania leżał na silniku wentylatora, może to coś uszkodziło?
Re: Wentylator chłodnicy
Przyczyna była w złym podłączeniu przewodów. Wyłącznik termiczny biegu jałowego wentylatora jest wkręcony w gaźnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości