Witam, mam problem w swoim golfie. Ostatnio wymieniłem pompe paliwa w baku bo była zatarta po wymianie na zapłonie pompa pracuje cały czas a powinna po ~5 sec się wyłączyć. W czym może tkwić problem ? (pompa pracuje non stop od zakupu samochodu)
Czytałem że pompą steruje moduł zapłonowy z pinu 10 wysyła sygnał do przekaźnika i przekaźnik uruchamia pompe na 5 sekund, po uruchomieniu silnika gdy moduł otrzyma sygnał z czujnika halla powinna pompa się uruchomić, ale nie mam pojęcia co mogę sprawdzić. Może to być uszkodzony moduł zapłonowy ? samochód jeździ bez zarzutów.
Silnik: 1.3 nz kat.
[MK2] Pompa paliwa pracuje na zapłonie cały czas.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: [MK2] Pompa paliwa pracuje na zapłonie cały czas.
Witam,
rozumiem, że pisząc: "pompa pracuje non stop od zakupu samochodu" chodziło Ci o to ,że przed zatarciem też pracowała cały czas na włączonym zapłonie?
Jeśli tak to masz uszkodzony lub zmostkowany przekaźnik 167 pompy paliwa lub przebicie do masy na instalacji.
W oryginalnej instalacji terminale pzekaźnika pompy są podłączone następująco:
85-PIN 20 sterownika Digijet,
86-napięcie ze stacyjki,
30-plus z akumulatora
87-pompa paliwa, czyli komputer decyduje kiedy pompa będzie pracować a kiedy nie. Po przekręceniu kluczyka przez 5 sek. potem jeśli nie ma sygnału z czujnika halla odcina obwód i przez PIN 20 prąd nie przepłynie tym samym cewka w przekaźniku rozwiera styki 30-87 - pompa zatrzymuje się. I jeśli tylko komputer dostanie sygnał z czujnika zamyka obwód i pompa załącza się dostając napięcie przez przekaźnik wprost z akumulatora.
Błędnie napisałeś,że moduł zapłonowy ma PIN 10 bo tak naprawdę ma pinów 7 i nie on bezpośrednio jest elementem wykonawczym a komputer Digijet który dostaje sygnał z modułu a ten z czujnika Halla o obrotach wałka rozrządu czyli silnika. Zatem nie jest to wina modułu zapłonowego- no chyba że jakimś dziwnym sposobem przekazuje sygnały elektryczne do komputera że silnik się obraca mimo ,że czujnik halla nie podaje impulsów:)ale nie spotkałem się z taką przypadłością modułu w tej instalacji:)
Zatem:
W skrzynce bezpieczników
przekaźnik od pompy paliwa jest po prawej na dole, zazwyczaj koloru jasno szarego(ale nie koniecznie).
1. Wyciągnij go i zmierz opór pomiędzy nogami 30 i 87-obwód powinien być przerwany-jeśli nie-znaczy, że terminale 30 i 87 są na stałe połączone ze sobą (przekaźnik do wymiany lub można próbować rozruszać zworkę)
2. Sprawdź czy czasem nie masz poprowadzonego od nogi 85, kabla wchodzącego do gniazda z napięciem.
3. Jeśli przekaźnik jest bez dodatkowych kabli zmierz napięcie pomiędzy gniazdami 85 i 86 przekaźnika przy przekręceniu kluczyka. Jeśli bez kręcenia napięcie jest 12V i nie zanika po paru sekundach znaczy, że kabel idący z przekaźnika do Digijeta ma połączenie z masą.
rozumiem, że pisząc: "pompa pracuje non stop od zakupu samochodu" chodziło Ci o to ,że przed zatarciem też pracowała cały czas na włączonym zapłonie?
Jeśli tak to masz uszkodzony lub zmostkowany przekaźnik 167 pompy paliwa lub przebicie do masy na instalacji.
W oryginalnej instalacji terminale pzekaźnika pompy są podłączone następująco:
85-PIN 20 sterownika Digijet,
86-napięcie ze stacyjki,
30-plus z akumulatora
87-pompa paliwa, czyli komputer decyduje kiedy pompa będzie pracować a kiedy nie. Po przekręceniu kluczyka przez 5 sek. potem jeśli nie ma sygnału z czujnika halla odcina obwód i przez PIN 20 prąd nie przepłynie tym samym cewka w przekaźniku rozwiera styki 30-87 - pompa zatrzymuje się. I jeśli tylko komputer dostanie sygnał z czujnika zamyka obwód i pompa załącza się dostając napięcie przez przekaźnik wprost z akumulatora.
Błędnie napisałeś,że moduł zapłonowy ma PIN 10 bo tak naprawdę ma pinów 7 i nie on bezpośrednio jest elementem wykonawczym a komputer Digijet który dostaje sygnał z modułu a ten z czujnika Halla o obrotach wałka rozrządu czyli silnika. Zatem nie jest to wina modułu zapłonowego- no chyba że jakimś dziwnym sposobem przekazuje sygnały elektryczne do komputera że silnik się obraca mimo ,że czujnik halla nie podaje impulsów:)ale nie spotkałem się z taką przypadłością modułu w tej instalacji:)
Zatem:
W skrzynce bezpieczników
przekaźnik od pompy paliwa jest po prawej na dole, zazwyczaj koloru jasno szarego(ale nie koniecznie).
1. Wyciągnij go i zmierz opór pomiędzy nogami 30 i 87-obwód powinien być przerwany-jeśli nie-znaczy, że terminale 30 i 87 są na stałe połączone ze sobą (przekaźnik do wymiany lub można próbować rozruszać zworkę)
2. Sprawdź czy czasem nie masz poprowadzonego od nogi 85, kabla wchodzącego do gniazda z napięciem.
3. Jeśli przekaźnik jest bez dodatkowych kabli zmierz napięcie pomiędzy gniazdami 85 i 86 przekaźnika przy przekręceniu kluczyka. Jeśli bez kręcenia napięcie jest 12V i nie zanika po paru sekundach znaczy, że kabel idący z przekaźnika do Digijeta ma połączenie z masą.
Re: [MK2] Pompa paliwa pracuje na zapłonie cały czas.
Z tym pkt. 1 dowaliłem: jeśli styki 30 i 87 były by zwarte, pompa pracowałaby nawet po wyłączeniu zapłonu:) także ten tego sorry za głupote
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość