VW Bora 2.0 APK Niskie ciśnienie oleju
: pn kwie 15, 2019 17:56
Witam
Mam problem ze swoją borą a mianowicie stukają mi popychacze hydrauliczne, więc zabrałem się do diagnostyki.
Na pierwszy rzut sprawdziłem ciśnienie oleju i wg service-manuala mam za niskie.
Silnik się rozgrzewał na zimnym miałem 3 bary na wolnych obrotach później ciśnienie sukcesywnie wraz ze wzrostem temperatury silnika spadało.
Gdy osiągnąłem temperaturę pomiarową ( piersze uruchomienie się wentylatora chłodnicy) ciśnienie miałem w granicach 1,8 bara na wolnych obrotach lecz później im silnik cieplejszy to spadło mi do 1,6 bara. Przy 2000 tyś obrotów ciśnienie oleju oscyluje w granicach 3,1-3,2 bary. Ciśnienie nie przekracza 4 tysięcy (odcina zawór ciśnieniowy??)
Z danych które znalazłem w service-manualu ciśnienie przy 80% powinno być
-obroty jałowe nie mniej 2 bary
-2000 obrotów 3bary-4,5 bara
Jestem amatorem lecz postarałem się przeprowadzić diagnostykę we własnym zakresie i właśnie nie wiem za co się zabrać.
Myślę wymienić pompę oleju wraz z uszczelniaczem smoka olejowego.
Jak myślicie czy dobrze myślę ? czy może od czegoś innego zacząć?
Mam problem ze swoją borą a mianowicie stukają mi popychacze hydrauliczne, więc zabrałem się do diagnostyki.
Na pierwszy rzut sprawdziłem ciśnienie oleju i wg service-manuala mam za niskie.
Silnik się rozgrzewał na zimnym miałem 3 bary na wolnych obrotach później ciśnienie sukcesywnie wraz ze wzrostem temperatury silnika spadało.
Gdy osiągnąłem temperaturę pomiarową ( piersze uruchomienie się wentylatora chłodnicy) ciśnienie miałem w granicach 1,8 bara na wolnych obrotach lecz później im silnik cieplejszy to spadło mi do 1,6 bara. Przy 2000 tyś obrotów ciśnienie oleju oscyluje w granicach 3,1-3,2 bary. Ciśnienie nie przekracza 4 tysięcy (odcina zawór ciśnieniowy??)
Z danych które znalazłem w service-manualu ciśnienie przy 80% powinno być
-obroty jałowe nie mniej 2 bary
-2000 obrotów 3bary-4,5 bara
Jestem amatorem lecz postarałem się przeprowadzić diagnostykę we własnym zakresie i właśnie nie wiem za co się zabrać.
Myślę wymienić pompę oleju wraz z uszczelniaczem smoka olejowego.
Jak myślicie czy dobrze myślę ? czy może od czegoś innego zacząć?