Wysoka temperatura płynu chłodniczego 1.4 16v
: pn paź 02, 2017 12:22
Witam
Auto co prawda to Seat Leon 1.4 16v BCA, ale to bliźniacze konstrukcje dlatego piszę tutaj ponieważ liczę na szybsze uzyskanie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niedawno miałem wymienioną uszczelkę pod głowicą (głowica oczywiście splanowana) ponieważ spaliny przedostawały się do układu chłodzenia, wymieniony został też rozrząd i pompa wody, termostat i włącznik termiczny wentylatorów. Niestety VAG pokazuje wysoką temperaturę w okolicach 100 stopni max 104 stopnie sprawdzane na blokach pomiarowych w silniku oraz zegarach, wskazówka na zegarach stoi na 90 stopniach (wiem, że odchyla się dopiero powyżej 100 stopni). Wentylatory włączają się dość późno bo przy jakiś 102 stopniach wskazanych przez VAG (według specyfikacji włącznika, który kupiłem pierwszy bieg wentylatorów powinien włączyć się przy temperaturze 95 stopni a wyłączyć się przy 84 i drugi bieg włączyć się przy 102 stopniach płynu chłodzącego) natomiast termostat firmy wahler który kupiłem wygląda trochę inaczej niż ten poprzedni, jest zintegrowany z obudową a poprzedni był osobnym wkładem i ma temperaturę otwarcia 87 stopni a z tego co wyczytałem w ELSAWIN oraz przeszukując tematy w internecie powinna wynosić 84 stopnie lecz to tylko 3 stopnie różnicy. Dodam jeszcze, że temperatura wskazywana przez VAG wygląda podobnie podczas jazdy i podczas postoju. Może ktoś ma taki silnik i może powiedzieć ile u niego VAG pokazuje stopni nie wiem może to normalne w tych silnikach chociaż jak dla mnie temperatura jest za wysoka. Ktoś się spotkał z takim problemem, proszę o pomoc, dziękuję.
Auto co prawda to Seat Leon 1.4 16v BCA, ale to bliźniacze konstrukcje dlatego piszę tutaj ponieważ liczę na szybsze uzyskanie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niedawno miałem wymienioną uszczelkę pod głowicą (głowica oczywiście splanowana) ponieważ spaliny przedostawały się do układu chłodzenia, wymieniony został też rozrząd i pompa wody, termostat i włącznik termiczny wentylatorów. Niestety VAG pokazuje wysoką temperaturę w okolicach 100 stopni max 104 stopnie sprawdzane na blokach pomiarowych w silniku oraz zegarach, wskazówka na zegarach stoi na 90 stopniach (wiem, że odchyla się dopiero powyżej 100 stopni). Wentylatory włączają się dość późno bo przy jakiś 102 stopniach wskazanych przez VAG (według specyfikacji włącznika, który kupiłem pierwszy bieg wentylatorów powinien włączyć się przy temperaturze 95 stopni a wyłączyć się przy 84 i drugi bieg włączyć się przy 102 stopniach płynu chłodzącego) natomiast termostat firmy wahler który kupiłem wygląda trochę inaczej niż ten poprzedni, jest zintegrowany z obudową a poprzedni był osobnym wkładem i ma temperaturę otwarcia 87 stopni a z tego co wyczytałem w ELSAWIN oraz przeszukując tematy w internecie powinna wynosić 84 stopnie lecz to tylko 3 stopnie różnicy. Dodam jeszcze, że temperatura wskazywana przez VAG wygląda podobnie podczas jazdy i podczas postoju. Może ktoś ma taki silnik i może powiedzieć ile u niego VAG pokazuje stopni nie wiem może to normalne w tych silnikach chociaż jak dla mnie temperatura jest za wysoka. Ktoś się spotkał z takim problemem, proszę o pomoc, dziękuję.