Strona 1 z 1

Polo 9n3

: pn kwie 24, 2017 21:42
autor: Martin624
Witam. Parę miesięcy temu przejąłem od ojca Polo 9n3 z silnikiem 1.4 75 koni, trochę pojeździłem i niestety zaczyna brakować mi mocy. O ile na pierwszych dwóch biegach jeszcze jakoś przyspiesza to potem jest już słabo. Absolutnie nie spodziewałem się, że to będzie jakaś rakieta pokroju Golfa R, ale mimo wszystko przydałoby mi się więcej mocy chociażby po to aby skrócić czas wyprzedzania innego pojazdu. I tu chciałbym się spytać osób, które siedzą w tym temacie. No więc do rzeczy - rozważam kilka opcji, pierwszą z nich jest swap na 1.8T z Golfa IV, A4 albo s3 I, drugą opcją jest soft turbo/turbo tylko nie wiem czy jest sens to robić w przypadku takiego silniczka? No i ostatni z moich pomysłów to modyfikowanie tego silnika (jakieś ostrzejsze wałki itp) tylko, że to raczej nie przyniesie dużego wzrostu mocy. Co do swapa lub turbo to orientuje się ktoś jaki to mniej więcej byłby koszt? Najbardziej przemawia do mnie pomysł na włożenie 1.8T. Sam przy samochodzie trochę potrafię zrobić, ale jeżeli zdecydowałbym się na grubsze modyfikacje to zleciłbym to ludziom, którzy się tym zajmują na co dzień.

Polo 9n3

: wt kwie 25, 2017 11:49
autor: marcin7x5
Koszt swapa to ok 5500zł i w górę. Jak ci mało koni to poszukaj silnika 1,4 16V bo wyły wersje 101KM lub z polo 6n2 gti 1,6 16v 125 KM - z tymi powinno być najmniej kosztowo do ogarnięcia

Polo 9n3

: pt kwie 28, 2017 16:20
autor: Martin624
Te 1.4 i 1.6 raczej odpada. Moc byłaby większa od tego co mam u siebie, koszty mniejsze, ale do osiągów 1.8 turbo w polo nawet się nie zbliży. Oprócz samego silnika potrzebuje jeszcze skrzyni, łap, pompy sprzęgła, półosiek. O czymś jeszcze zapomniałem? No i kompletny wydech też wypadałoby wymienić?

Polo 9n3

: pt kwie 28, 2017 17:33
autor: marcin7x5
Układ chłodzenia i hamulcowy do tego sterownik i okablowanie. Zawieszenie też należy dostosować pod moc.