1.8T AUM nierówna praca - "mrowienie"
: sob kwie 15, 2017 11:17
Pacjent Audi A3 1.8T AUM 2001 rok.
W samochodzie faluje wskazówka obrotów średnio w zakresie 1mm w górę i 1 mm w dół, czasem mocniej nią wychyli ale nie przekracza to 2mm. Na biegu jałowym siedząc w samochodzie da się wyczuć nierówną pracę, nazwałbym to takim mrowieniem rozchodzącym sie na kierownicy i fotelu kierowcy. To mrowienie występuje przez 3 sekundy, 2 sekundy niewyczuwalne i znów 3 sekundy i tak w kółko. Jak na postoju wciskam pedał gazu to to mrowienie występuje cały czas bez przerw tylko częstotliwość tego mrowienia wzrasta z obrotami (ze wzrostem obrotów to mrowienie jest szybsze).
Podczas jazdy też wyczuwam to lekkie mrowienie i jest to denerwujące.
mam w domu VCDS i nie wskazuje żadnych błędów. Nie ma wypadania zapłonów, chyba że mu szybko puszcze pedał gazu to wystąpi jedno wypadnięcie zapłonu czasem na 3 lub 4 cylindrze ale nie za każdym razem, tak raz na 10 prób, trzeba się namęczyć żeby to jedno wypadnęcie uzyskać. Świec nie zmieniałem i nie wiem kiedy były wymieniane.
Jakieś pomysły? Czy świece mogą to powodować? Dziwne że to mrowienie na biegu jałowym jest przez 3 sekundy potem znika na 2 i tak w kółko...
Czy w blokach sprawdzających wypadanie zapłonów uzyskuje się tylko informację o cewkach zapłonowych czy również o świecach?
Proszę o pomoc.
W samochodzie faluje wskazówka obrotów średnio w zakresie 1mm w górę i 1 mm w dół, czasem mocniej nią wychyli ale nie przekracza to 2mm. Na biegu jałowym siedząc w samochodzie da się wyczuć nierówną pracę, nazwałbym to takim mrowieniem rozchodzącym sie na kierownicy i fotelu kierowcy. To mrowienie występuje przez 3 sekundy, 2 sekundy niewyczuwalne i znów 3 sekundy i tak w kółko. Jak na postoju wciskam pedał gazu to to mrowienie występuje cały czas bez przerw tylko częstotliwość tego mrowienia wzrasta z obrotami (ze wzrostem obrotów to mrowienie jest szybsze).
Podczas jazdy też wyczuwam to lekkie mrowienie i jest to denerwujące.
mam w domu VCDS i nie wskazuje żadnych błędów. Nie ma wypadania zapłonów, chyba że mu szybko puszcze pedał gazu to wystąpi jedno wypadnięcie zapłonu czasem na 3 lub 4 cylindrze ale nie za każdym razem, tak raz na 10 prób, trzeba się namęczyć żeby to jedno wypadnęcie uzyskać. Świec nie zmieniałem i nie wiem kiedy były wymieniane.
Jakieś pomysły? Czy świece mogą to powodować? Dziwne że to mrowienie na biegu jałowym jest przez 3 sekundy potem znika na 2 i tak w kółko...
Czy w blokach sprawdzających wypadanie zapłonów uzyskuje się tylko informację o cewkach zapłonowych czy również o świecach?
Proszę o pomoc.