Strona 1 z 1

Temperatura oleju 1.8T

: pt cze 10, 2016 21:53
autor: Perhydrol
Witam.
Pacjent to Ibiza mk2 swap 1.8T AUQ.
Wskaźnik temp. oleju zamontowany w podstawce filtra oleju, po przejechaniu 7-8km temp. oleju wg. wskazań wskaźnika auto gauge to 120 stopni i tak się trzyma.
Dołożona chłodnica oleju Mocal+podstawka z termostatem, objaw.. trochę dłuższe dogrzewanie oleju.
Dołożony wiatrak SPAL na chłodnicę oleju objaw.. jeszcze dłuższe dogrzewanie oleju.
Po tych modernizacjach po około 10-12km i tak trzyma te 120 stopni.
Oliwa to Valvoline vr1 racing.
To jest standard czy coś nie bangla?

Temperatura oleju 1.8T

: sob cze 11, 2016 00:47
autor: darwaz
Nie wypowiem się w temacie 1.8t bo mojego mk1 1.8t po swapie jeszcze nie odpalałem :) Wiem jak to wygląda w 1.8 g60. Zazwyczaj olej trzyma się w okolicach 100, po ostrym pałowaniu na autostradzie czasami skacze do 120 ale chyba raz tyle widziałem. A pewien jesteś że 120 stopni to 120 stopni? Może masz jakieś przekłamanie na zegarach.

Temperatura oleju 1.8T

: sob cze 11, 2016 12:47
autor: Perhydrol
No właśnie mam wskaźnik auto gauge tak więc pewny nie mogę być ...

Temperatura oleju 1.8T

: sob cze 11, 2016 13:21
autor: Hubi14
a nie masz możliwości zmierzenia temperatury oliwy innym sposobem, ewentualnie licznik podpiąć pod inne auto i zobaczyć czy będzie pokazywać to samo, bo możliwe, że wskaźnik zepsuty

Temperatura oleju 1.8T

: sob cze 11, 2016 18:12
autor: Perhydrol
Musiałbym kupić inny żeby wyeliminować błąd wskaźnika.

Dzisiaj zasugerowano mi, żeby zmienić olej .. zamówię 5w40 Motula i sprawdzę czy to było przyczyną ...

Temperatura oleju 1.8T

: wt cze 28, 2016 20:51
autor: Perhydrol
Trochę późno, ale minęło kilka dni zanim przeprowadziłem dokładniejsze testy.

Winnym okazał się czujnik, i po trochu olej.

Po wymianie oleju z 10w60 na 5w40 czujnik auto gauge zaczął pracować dziwnie tj. pokazywał niby dalej 120st. ale niekiedy spadał do ok. 100 żeby zaraz znowu pokazać 120.
Zakupiłem wskaźnik i czujnik VDO, zamontowałem i jest sukces, pokazuje 100 i trzyma super, miasto nie miasto, pałowanie itp.
Ale, żeby nie było za pięknie po trzech dniach zaczęło lać oliwę z pod miski i uszczelki wymiennika woda/olej ... żeby ratować sytuację zalałem znowu 10w60 i... przestało cieknąć, i do tego temperatura utrzymuje się w okolicach 100st, przy pałowaniu rośnie, ale załączę wentylator na chłodnicy oleju i po czasie spada znowu do 100st.
Tydzień minął i zero wycieków na 10w60, temperatura wreszcie jak ma być także sukces :jezor: