Strona 1 z 1
Kopci na szaro/czarno
: śr mar 30, 2016 13:02
autor: siuras5
Witam, otóż mam problem, na innym forum kazali podbić do Was
Posiadam Seata z silnikiem 1.8 ADL, który przy obrotach ok 4300 kopci na czarno, auto jeździ tylko na benzynie, a gazu nie posiada, a rura okopcona jak w tdi. Mam odczucia że jedzie tak jakby za sobą ciągnął przyczepkę
Zmieniłem czujnik temp płynu w głowicy, ten 2 pinowy i nic. Dziś odłączyłem sondę i nie odczułem żadnych zmian, jedynie na postoju obroty są ok 1050 obrotów, a z podpiętą sondą 900. Komp nie pokazuje błędów, macie Panowie jakieś sugestię?
Kopci na szaro/czarno
: śr mar 30, 2016 17:27
autor: luke320
1. Generalnie do przejrzenia układ zapłonowy (kable, kopułka, palec, cewka a w szczególności świece).
2. Czujnik temp. kupiłeś ori, czy zamiennik. Bo jak to drugie to jest duże prawdopodobieństwo, że jest
trefny od samego początku.
3. Zdaje się, że masz u siebie przepływkę. Najlepiej sprawdź w kompie jakie ma parametry. Czasem odpięcie
kostki od niej pomaga.
4. Filtr powietrza zakładam, że czysty ?
5. Rozrząd i zapłon są OK ?
W zależności od tego ile tego czarnego dymu jest, to radzę Ci się pospieszyć z naprawą, bo jeżeli masz
jeszcze katalizator, to za niedługo może go już nie być.
Kopci na szaro/czarno
: śr mar 30, 2016 18:43
autor: siuras5
Kopułka i palec nowe od Beru, podmieniłem drugie świece i to samo. Czujnik temp podmieniłem z drugiego silnika oryginał bosch. Przepływomierza mój silnik nie posiada. Kata już niema, co do rozrządu i zapłonu jest okej, auto odpala dobrze jak i zimny tak i ciepły, nie przegrzewa się, nie szarpie w czasie jazdy, tylko tak kopci i trochę pary mu odeszło...
Kopci na szaro/czarno
: czw mar 31, 2016 23:45
autor: luke320
Możesz sprawdzić jeszcze sondę lambda, czy ma odpowiednie wartości np. VAGiem.
Nie zauważyłeś przypadkiem zwiększonego spalania ?
Kopci na szaro/czarno
: pt kwie 01, 2016 06:53
autor: marcin7x5
Za dużo paliwa dostaje albo za mało powietrza.
Kopci na szaro/czarno
: pt kwie 01, 2016 15:00
autor: luke320
marcin7x5 pisze:Za dużo paliwa dostaje albo za mało powietrza.
Tyle, że autor twierdzi, że już wszystko posprawdzał. Więc albo coś przeoczył albo któraś z rzeczy podmienionych
okazała się również wadliwa.