Strona 1 z 1

1.8T Temepratura silnika

: pn maja 11, 2015 23:27
autor: Sokol_M
Witam, problem dotyczy co prawda Leona 1.8T APP ale to jest to samo. Problem polega na tym ze ostatnio po podpięciu VAG'a zwróciłem uwagę na temperaturę silnika która wynosiła ok 97-101 stopni bez względu czy auto stalo czy ostro było deptane. Natomiast wskazanie na liczniku cały czas 90 stopni. I tu sie zastanawiam czy jest to prawidłowe wskazanie czy moze jednak cos jest na rzeczy (uszkodzony czujnik, pompa wody ? ) Dodam ze sterownik nie wykazuje żadnych błędów.

1.8T Temepratura silnika

: wt maja 12, 2015 13:32
autor: maxan
na liczniku masz temp wody a temp silnika to temp oleju ok100 stopni to norma.

1.8T Temepratura silnika

: wt maja 12, 2015 21:58
autor: Sokol_M
Kurcze powiem szczerze teraz mnie zaskoczyłeś. A nie orientujesz się czy w 1.8t jest jeszcze jakiś czujnik temperatury oprócz tego w misce ? Bo moj silnik fabrycznie nie posiada czujnika temp oleju w misce.

1.8T Temepratura silnika

: śr maja 13, 2015 11:43
autor: maxan
Też nie mam czujnika w misce, a skąd komp bierze te informacje nie wiem może ktoś bardziej ogarnięty się wypowie :) Wiem natomiast że to normalna temp silnika/oleju po rozgrzaniu.

1.8T Temepratura silnika

: ndz maja 17, 2015 08:56
autor: jeryk10
Panowie nie róbcie jaj czujnik temperatury jest 4 pinowy ,czyli na czujnik przychodzą 4 przewody .Jeden przewód informacja dla sterownika ,drugi przewód informacja do zegarów a pozostałe 2 przewody to masa .

1.8T Temepratura silnika

: sob maja 23, 2015 15:59
autor: Sokol_M
To ja wiem. Tylko kolega wspomniał ze odczyt na vagu który mi sie wyświetla wg niego jest odczytem temperatury oleju a nie płynu i tu mi cos nie bardzo pasuje.

1.8T Temepratura silnika

: ndz maja 24, 2015 11:24
autor: rysiektr
maxan, Jakiego oleju? :D gdzie Ty masz czujnik temp oleju w misce czy innym miejscu? :D
Sokol_M, kolega jeryk10, wszystko napisał, jest 1 czujnik 4 pinowy. Różnica jest stąd, że wskaźnik w liczniku "jest orientacyjny" nie ma jakiejś mega dokładności i nie musi mieć, jest to zrobione celowo, aby np: użytkownik nie panikował, że mu temp skacze do 100 stopni. A jak wiadomo, temp wrzenia płynu w takim układzie chłodzenia wynosi więcej niż 100stopni, więc nie ma obawy.
VAG pokazuje dokładnie taką temp jaką ma w danej chwili ciecz chłodząca bez uśredniania, stąd różnica.