Strona 1 z 1

2.0T FSI zatarta pompa olejowa,problem

: czw lut 26, 2015 20:46
autor: pironet
Witam. Problem Dotyczy Audi A4 2.0T FSI 200KM ale to to samo co golf itd.Problem polega na tym że zatarło jeden z wałków balansowych na pompie olejowej co doprowadziło do zerwania jednej zębatki z łańcucha pompy.Na szczęście poza uszkodzeniem pompy i przetarciem miski olejowej nie doszło do innych uszkodzeń.Problem jednak powstał tego typu że nie mam nigdzie osiągalnej takiej pompy i pytanie czy może ktoś ma na sprzedaż.
Kolejne pytanie to zastanawiam się jakie zadanie mają wałki balansowe w takiej pompie bo chodzi mi po głowie wycięcie jednego z trybów i wtedy pompa działa normalnie ale wałki stoją w miejscu.Wiem że to sztukateria ale gdy doszło do zatarcia wałka i zerwało jedną zębatkę to auto jezdziło z tym tak ok miesiąca i wałki stały bo na szczęście zębatka się obracała w obudowie aż przetarło miskę i poleciał olej.Przedstawię fotki pompy z opisem
Dziękuję za jakiekolwiek sugestie
na pierwszym foto zaznaczyłem na czerwono gdzie zatarło wałek,na zielono gdzie zerwało srubę zębatki na niebiesko gdzoe planuję odciąć zębatkę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2.0T FSI zatarta pompa olejowa,problem

: czw lut 26, 2015 21:39
autor: bioly05011
zadaniem oto wałków jest wyeliminowanie drgań i ogólnie nierówności pracy silnika a dokładniej inną kulturę pracy ma silnik jak są sprawne,czyli obracają się...

2.0T FSI zatarta pompa olejowa,problem

: czw lut 26, 2015 22:52
autor: pironet
tak też myślałem ale zastanawiam się jakie skutki mogą spotkać silnik jeśli wałki nie będą pracować.Martwi mnie wyżyłowanie tego silnika i jego delikatność w budowie jednak patrząc na to że przez 1 miesiąc nic się nie działo i nie dało się odczuć różnicy zastanawia się ile silnik by wytrzymał bez tego.Wiem że najlepiej kupić nowe i skasować za naprawę ale klient kombinuje a część ciężko dostać.

2.0T FSI zatarta pompa olejowa,problem

: czw lut 26, 2015 22:59
autor: bioly05011
silnik po prostu może głośniej pracować ,ale nic się nie stanie...