silnik 1.2 6 v awy udawany remont
: sob cze 21, 2014 17:09
Witam wszystkich. jestem szczesliwym posiadaczem skody fabi z silnikiem 1.2 6 v AWY montowanego rowniez w vw i seacie, ktoremu oderwał sie nagar z tłoka i zniszczył tuleje. z racji ze silnik ten kosztuje 1500 zł postanowiłem sprobowac naprawic ten wynalazek.
znalazłem drugi silnik za 300 zł z uszkodzona głowica i stosunkowym niskim przebiegiem 87 tysiecy.
po zdjeciu głowicy okazało sie ze sa delikatnie przytarte sciany cylindrow. po nalaniu na kazdy tłok ropy paliwo szybko sie ulotniło. zdjołem podpore wału i wyjołem tłoki gdzie stały pierscienie tak jak by sie zapiekły od nagaru z oleju. na pierscieniach nie ma wyrobionych rantow wiec mysle ze powinno na nich jeszcze smigac. panewki wydaja sie ok . poznie precikami pomieze luz na nich .
teraz moje pytania
zdaje sobie sprawe ze dól silnika jest nierozbieralny
1. oddawac silnik gdzies do chonowania czy delikatnie samemu zrobic jodłe np . papierem sciernym .
2. z jakim momentem dokrecic stopy korbowodow
3. zjakim momentem dokrecic podpore wału ( sa tu dwa rodzaje srob 8 i chyba 10)
4. czy pod pompe olejowa i chydrauliczny napinacz rozrzadu dawac dirko? fabrycznie nie ma zadnych uszczelek
narazie tyle . zgóry przepraszam za anaalfabetyzm
znalazłem drugi silnik za 300 zł z uszkodzona głowica i stosunkowym niskim przebiegiem 87 tysiecy.
po zdjeciu głowicy okazało sie ze sa delikatnie przytarte sciany cylindrow. po nalaniu na kazdy tłok ropy paliwo szybko sie ulotniło. zdjołem podpore wału i wyjołem tłoki gdzie stały pierscienie tak jak by sie zapiekły od nagaru z oleju. na pierscieniach nie ma wyrobionych rantow wiec mysle ze powinno na nich jeszcze smigac. panewki wydaja sie ok . poznie precikami pomieze luz na nich .
teraz moje pytania
zdaje sobie sprawe ze dól silnika jest nierozbieralny
1. oddawac silnik gdzies do chonowania czy delikatnie samemu zrobic jodłe np . papierem sciernym .
2. z jakim momentem dokrecic stopy korbowodow
3. zjakim momentem dokrecic podpore wału ( sa tu dwa rodzaje srob 8 i chyba 10)
4. czy pod pompe olejowa i chydrauliczny napinacz rozrzadu dawac dirko? fabrycznie nie ma zadnych uszczelek
narazie tyle . zgóry przepraszam za anaalfabetyzm