Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
Jestem nowy na forum także witam wszystkich serdecznie. Kupiłem auto z w.w. silnikiem 1.6 AEE, co prawda nie jest to golf, ale octavia 1 czyli jedna rodzina;] Z racji tego, ze aktualny silnik jest dość słaby jak na tę budę (75KM), oraz ma głowice do roboty i ogólnie jest do uszczelnienia, wymyśliłem sobie że go zeswapuję. I tu pytanie do Was, bo nie orientuję się za dobrze w vag'owskich jednostkach benzynowych: jaki silnik podejdzie mi do octy bez większych przeróbek, najlepiej plug'n'play, tak żeby została skrzynia i większość gratów? Chciałbym, żeby to miało przynajmniej 100km, max 150, nie więcej niż 2litry pojemności, ma być to auto do normalnej codziennej jazdy do roboty itp. Ze swapem itd nie będzie problemu, pracuję w warsztacie. W aucie jest lpg także preferowane 8v. Szukałem już trochę w internecie, ale żadnych konkretów nie znalazłem. Pomóżcie
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
Ciezko mateozm, ciężko ze swapem ponieważ żaden większy silnik ci nie podejdzie do skrzyni oraz musisz zmieniac komputer oraz pare innych gratow wiec się nie oplaca.
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
Inwestycja trochę większa ale pakuj 1.8T, nic lepszego nie znajdziesz do tego auta.
Gran Turismo Iniezione
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
1.8 AEE to dobry silnik, znajomy ma w Cordobie Vario '99 rok z LPG jakaś tam sekwencja, i z kempingiem 600kg plus całe auto zawalone gratami i 4 osoby na pokładzie szła fura aż miło
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
ale 75 koni na ciężką octavię to mało.
mateozm, jak koledzy wyżej piszą - nic mocniejszego to skrzyni którą masz nie podchodzi. Więc albo po taniości zmieniasz silnik na taki jak był, albo decydujesz się na zmianę silnika ze skrzynią i osprzętem - czyli znacznie więcej kasy ale roboty nie koniecznie dużo więcej jeśli kupisz cały zespół napędowy i odpadnie żeniaczka skrzyni z silnikiem
mateozm, jak koledzy wyżej piszą - nic mocniejszego to skrzyni którą masz nie podchodzi. Więc albo po taniości zmieniasz silnik na taki jak był, albo decydujesz się na zmianę silnika ze skrzynią i osprzętem - czyli znacznie więcej kasy ale roboty nie koniecznie dużo więcej jeśli kupisz cały zespół napędowy i odpadnie żeniaczka skrzyni z silnikiem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
Ok, dzięki za rady. Przeglądam właśnie aledrogo w poszukiwaniu silnika z osprzętem i skrzynią tak jak powiedziałeś Paweł Marek, do 1000zł, za dużo nie ma tego ale może coś wybiorę ciekawego.. A np 1.6SR? Znajomy ma z Bory do sprzedania, te 100KM chyba by było ok.. Nie wiecie jak by z tą skrzynią było, ta sama czy inna (zależy mi na jak najmniejszym koszcie)? Miałem Focusa ze 100 konnym 1.6 zetec-se i fajnie to jechało (powyżej 4,5k rpm ze względu na 16v) więc taka sr'ka by mi starczyła.
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
Dzięki za odpowiedź mka 3.
W poniedziałek miałem okazję przejechać się O1 od klienta z identycznym i w pełni sprawnym silnikiem aee (jak pisałem mój ma głowę do zrobienia bo trochę kuleje na pierwszym) i jak na takiego kloca to się to zbiera nawet jakoś:p W związku z tym podjąłem decyzję, że wstrzymam się ze swapem i ogarnę to co jest teraz.
Przy okazji remontu chciałbym też usprawnić silnik (kilka dodatkowych koników i nm?) i tutaj pytania do Was:
- z jakiego silnika podebrać wałek rozrządu, ewentualnie całą głowicę?
- z czego wziąć kolektor, ew samą przepustnicę?
- jakie wtryski?
- co jeszcze można zrobić w tym silniku (niewielkim kosztem i w miarę możliwości P'n'P)?
Na dolot i wydech mam już koncepcję, także o to nie pytam.
Proszę o konkretne i sprawdzone odpowiedzi bo zależy mi na czasie. Pozdrawiam.
W poniedziałek miałem okazję przejechać się O1 od klienta z identycznym i w pełni sprawnym silnikiem aee (jak pisałem mój ma głowę do zrobienia bo trochę kuleje na pierwszym) i jak na takiego kloca to się to zbiera nawet jakoś:p W związku z tym podjąłem decyzję, że wstrzymam się ze swapem i ogarnę to co jest teraz.
Przy okazji remontu chciałbym też usprawnić silnik (kilka dodatkowych koników i nm?) i tutaj pytania do Was:
- z jakiego silnika podebrać wałek rozrządu, ewentualnie całą głowicę?
- z czego wziąć kolektor, ew samą przepustnicę?
- jakie wtryski?
- co jeszcze można zrobić w tym silniku (niewielkim kosztem i w miarę możliwości P'n'P)?
Na dolot i wydech mam już koncepcję, także o to nie pytam.
Proszę o konkretne i sprawdzone odpowiedzi bo zależy mi na czasie. Pozdrawiam.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
Porting głowicy zrób, spasuj kolektory zyska trochę na elastycznosci
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Silnik 1.6 AEE - Jakaś alternatywa na swap?
Porting głowicy zrób, spasuj kolektory zyska trochę na elastycznosci
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości