Strona 1 z 1

vw polo

: pn lut 03, 2014 00:45
autor: krystek1985
witam jestem posiadaczem vw polo 1.2 9n z 2002 roku i mam pytanko jaka powinna byc prawidlowa kompresja silnika

vw polo

: pn lut 03, 2014 08:53
autor: bioly05011
10,5:1

Re: vw polo

: pn lut 03, 2014 08:58
autor: Fafik258
bioly05011 pisze:10,5:1
Stopień sprężania. Koledze pewnie chodzi o ciśnienie sprężania
AHW, AKQ, APE, AXP, ATN, AUS – normalne ciśnienie 1.0 – 1.5, min – 0.7MPa
AEH, AKL, APF, APK, AQY – normalne ciśnienie 1.0 – 1.3MPa, min – 0.75MPa
AGN – normalne ciśnienie 0.9 – 1.4MPa, minimalne 0.75MPa
AGU, AQA, ARZ – normalne ciśnienie 1.0 – 1.4MPa, minimalne 0.7MPa
AGZ – normalne ciśnienie sprężania 0.9 – 1.2MPa, minimalne – 0.7MPa
AQP – normalne ciśnienie sprężania 0.9 – 1.4MPa, minimalne – 0.7MPa
Nie ma tu Twojego oznaczenia silnika. Ale jak widzisz sam minimalne to 0,7 MPa a normalne ciśnienie zaczyna się od 0,9. Przy czym w zdrowym aucie napewno powyżej 1,0

Re: vw polo

: pn lut 03, 2014 10:05
autor: krystek1985
to inaczej bo nie za bardzo sie w tym wyznaje powiem tak po pomiarze kompresji manometrem wyszlo na pierwszym cylindrze 16 na drugim 16 a na trzecim 12 (jest to autko trzy cylindrowe 6v)i pytanie brzmi czy to dobrze bo w jednym warsztacie stwierdzili ze przydal by sie remont silnika :/ i nie wiem czy czasem nie chca mnie naciagnac na koszty

vw polo

: pn lut 03, 2014 11:00
autor: Fafik258
Kwestia jednostek ciśnienie dla Twojego silnika od 11 do 15. Na 1 i 2 drugim cylindrze ciśnienie za wysokie na 3 jest ok. Różnica pomiędzy 1 i 2 a 3 cylindrem jest za duża. Próba olejowa była? Także nikt Cię nie naciąga, silnik nadaje się do roboty. Pierścienie i zawory / pierścienie lub zawory no i kwestia jeszcze łańcucha czy się nie rozciągnął

Re: vw polo

: pn lut 03, 2014 11:22
autor: krystek1985
Fafik258 pisze:Kwestia jednostek ciśnienie dla Twojego silnika od 11 do 15. Na 1 i 2 drugim cylindrze ciśnienie za wysokie na 3 jest ok. Różnica pomiędzy 1 i 2 a 3 cylindrem jest za duża. Próba olejowa była? Także nikt Cię nie naciąga, silnik nadaje się do roboty. Pierścienie i zawory / pierścienie lub zawory no i kwestia jeszcze łańcucha czy się nie rozciągnął
raczej nie bylo zadnej proby olejowej nie bylo raczej bo zaczelo sie to wszystko od tego jak pojechalem do warsztatu ze zbyt duzym spalaniem pomiezyli kompresje i tak wyszlo a co do spalania to massssakra zeby silnik 1.2 palil 17l na setke

vw polo

: pn lut 03, 2014 12:00
autor: Fafik258
Jak silnik chodzi na razie bym tego nie ruszał. Co do spalania przyczyny trzeba szukać gdzie indziej

Re: vw polo

: wt lut 04, 2014 01:37
autor: krystek1985
Fafik258 pisze:Jak silnik chodzi na razie bym tego nie ruszał. Co do spalania przyczyny trzeba szukać gdzie indziej
czyli mam rozumiec ze to spalanie nie ma nic wspolnego z taka kompresja ??

vw polo

: wt lut 04, 2014 02:10
autor: bioly05011
pasowało by podpiąć pod kompa jeśli nie było podpięte dodatkowo proponuje sprawdzić dopływ powietrza ciepłe na zimne do silnika zawór regulujący