Wyciek z silnika 1.4 CGGA
: sob gru 07, 2013 16:00
Witam,
Na wstępie chciałem się przywitać, bo to mój pierwszy post.
Co prawda mam Octavię II, a nie VW Golfa, ale z silnikiem VW 1.4 CGGA 80 KM, dość rzadkim w O2, a dość popularnym w Golfie VI. Z tego powodu zwracam się o pomoc na tym forum. Koledzy z forum Octavii nie potrafili mi pomóc.
Dwa tygodnie temu, przy okazji przeglądu przed zimowego i wymiany opon, stwierdzono wyciek oleju. Zabrudzony był spód kolektora dolotowego i okolica. Po wytarciu i kontroli po 2 tygodniach wydaje się , że jest sucho. Miska olejowa, połączenie ze skrzynią biegów, klawiatura głowica, wszystko suche. Wygląda tak jakby olej pod ciśnieniem siknął od dołu na spód kolektora dolotowego. Może ktoś miał podobny przypadek, albo ma pomysł co mogło być przyczyną?
Po przestudiowaniu tego forum i Octavii, zacząłem podejrzewać odmę silnika. Na ten temat jest wiele postów. Jednak u mnie olej nie wydostał się przez otwór bagnetu (czyściutko), nie ma "masła" pod korkiem, nie ma śladów oleju na filtrze powietrza, ani w jego obudowie. Stan oleju właściwy - nie widać ubytku. Auto mam od nowości, tj od 2011. Przebieg tylko 18 000 km. Ledwo skończyła się gwarancja.
Może ktoś zna odpowiedzi na dręczące mnie w związku z powyższym pytania:
1. Czy silnika 1.4 CGGA też dotyczy problem z zamarzającą odmą?
2. Czy w stosunkowo nowym samochodzie z małym przebiegiem możliwe jest zapchanie odmy "masłem" i w konsekwencji przymarzanie i wypluwanie oleju z silnika?
3. Czy w tym silniku była stosowana odma z podgrzewaniem, co miało eliminować w/w problemy?
4. Jak wyczyścić samemu odmę w tym silniku? Może jakaś fotorelacja? Znalazłem, ale do innych wersji tego silnika, gdzie odma jest zupełnie inna.
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź i sugestię.
Na wstępie chciałem się przywitać, bo to mój pierwszy post.
Co prawda mam Octavię II, a nie VW Golfa, ale z silnikiem VW 1.4 CGGA 80 KM, dość rzadkim w O2, a dość popularnym w Golfie VI. Z tego powodu zwracam się o pomoc na tym forum. Koledzy z forum Octavii nie potrafili mi pomóc.
Dwa tygodnie temu, przy okazji przeglądu przed zimowego i wymiany opon, stwierdzono wyciek oleju. Zabrudzony był spód kolektora dolotowego i okolica. Po wytarciu i kontroli po 2 tygodniach wydaje się , że jest sucho. Miska olejowa, połączenie ze skrzynią biegów, klawiatura głowica, wszystko suche. Wygląda tak jakby olej pod ciśnieniem siknął od dołu na spód kolektora dolotowego. Może ktoś miał podobny przypadek, albo ma pomysł co mogło być przyczyną?
Po przestudiowaniu tego forum i Octavii, zacząłem podejrzewać odmę silnika. Na ten temat jest wiele postów. Jednak u mnie olej nie wydostał się przez otwór bagnetu (czyściutko), nie ma "masła" pod korkiem, nie ma śladów oleju na filtrze powietrza, ani w jego obudowie. Stan oleju właściwy - nie widać ubytku. Auto mam od nowości, tj od 2011. Przebieg tylko 18 000 km. Ledwo skończyła się gwarancja.
Może ktoś zna odpowiedzi na dręczące mnie w związku z powyższym pytania:
1. Czy silnika 1.4 CGGA też dotyczy problem z zamarzającą odmą?
2. Czy w stosunkowo nowym samochodzie z małym przebiegiem możliwe jest zapchanie odmy "masłem" i w konsekwencji przymarzanie i wypluwanie oleju z silnika?
3. Czy w tym silniku była stosowana odma z podgrzewaniem, co miało eliminować w/w problemy?
4. Jak wyczyścić samemu odmę w tym silniku? Może jakaś fotorelacja? Znalazłem, ale do innych wersji tego silnika, gdzie odma jest zupełnie inna.
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź i sugestię.