Strona 1 z 1

Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

: pn maja 20, 2013 23:03
autor: Jędrzej
Scirocco 1984 przed swapem posiadało 1,8 EX na gaźniku. Wstawiony nowy silnik 2,0 AGG. Miałem problem z pompą paliwa, bo otwór w baku z pływakiem mały i nie mogłem zastosować pompy z baku z mk3, który był dawcą. Kupiłem zewnętrzną pompę 3bar i zamontowana jest pod bakiem. Jest teraz tylko jedna pompa, wydaje mi się, że powinna wystarczyć, bo sama zasysa paliwo i pcha dalej. Samochód przy normalnej jeździe śmiga ok, ale przy butowaniu, na wysokich obrotach przy np 3cim biegu gaśnie, wystarczy odpuścić na 5sek gaz i silnik chodzi dalej. Do kompletu dodam, że zaczęło lekko kopcić na czarno. Wydech jest bez katalizatora, tylko tłumik końcowy. U dawcy kopcenie nie występowało. Gdzie może być przyczyna? Zacząłem podejrzewać, że ta jedna pompa nie działa jak powinna i musiałbym zastosować jakąś do baku i dać zbiorniczek pośredni między pompami, ale za cholerę nie ma tam miejsca. Chciałem dać całość z mk2, ale jest to za wielkie...

Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

: wt maja 21, 2013 07:50
autor: Superbeasto
Witam. Sprawdź wydajność tej pompy, którą masz. Ciśnienie paliwa to nie wszystko. Może podaje za mało paliwa (przy właściwym ciśnieniu) i dlatego go brakuje przy wyższych obrotach. Mam przykład na aucie z gaźnikami. Seryjna pompa dająca ciśnienie załóżmy 1,5 bara miała wydajność coś około 65 litrów. Dopóki było 8 zaworów w aucie, wystarczało, jednak jak zmieniłem silnik na 16 zaworów, to paliwa starczało tylko do 3 tyś obrotów. Pomagał dodatkowy zbiorniczek na paliwo zamontowany przed gaźnikami, ale tylko na chwilę. 16 v z mocą większą o około 40KM, miało większy apetyt niż 8 zaworów. Dlatego potrzebna mi była pompa o wydajności coś około 150 litrów, żeby miała jeszcze zadatek. I to bym u Ciebie obstawiał. Podłącz jakiś zegar pod przewód z paliwem i sprawdź co się dzieje przy tych wyższych obrotach, będziesz wiedział. Pozdrawiam.

Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

: wt maja 21, 2013 16:46
autor: Paweł Marek
Jędrzej pisze:wydaje mi się, że powinna wystarczyć, bo sama zasysa paliwo i pcha dalej
nie wystarczy i wydaje mi się że jest to typowy objaw jej braku, zamontuj jak w oryginale pompkę 0,24 bara do baku, taka sama jest w każdym mk2 na wtrysku.

Re: Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

: wt maja 21, 2013 21:38
autor: Jędrzej
A czy potrzebny jest wtedy zbiorniczek pośredni między pompami, czy można je połączyć szeregowo? Poza tym, jeśli ją dam do baku, to jak przepuścić kable z baku na zewnątrz?