1.4 16V AUA masa problemów :(
: śr kwie 17, 2013 19:32
Witam!
Długo miałem spokój ze swoim lupo, teraz nagle zaczęły się dziać z nim różnorakie dziwne problemy.
Samochód raz jedzie ok ( po skasowaniu błędów nawet 20kilometrów), a raz szaleje niczym zając na polu.
Zaczęło się od tego że przy jeździe do sklepu zaczęło nie reagować na gaz, gwałtownie szarpać i przerywać, gasnąć. Zapalił się najpierw check później EPC. Błędy jakie się pojawiły:
17989 - Throttle Actuator (J338): Basic Setting Not Performed
P1581 - 35-00 - -
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-00 - -
Wg. pierwszego błędu myślę sobie przepustnica zabrudzona - wyczyściłem (nie była strasznie brudna, nic się nie zacina) i próba adaptacji grupa 060- wyskakuje ADP Error i za cholerę nie szło zaadaptować. Jak wchodzę w output coś tam (tam gdzie można sprawdzać działanie czujników) przepustnica pracuje prawidłowo i błąd 17989 daję się skasować - samochód zaczyna pracować normalnie przez chwilę.
Wg. drugiego błędu, czujnik ciśnienia i temp pow w kolektorze - wyczyściłem, ale mimo wszystko od czasu do czasu błąd się pojawia znowu.
Samochód czasami faluje na wolnych obrotach, przy wyższych też przerywa ale nie aż tak. Obroty wtedy skaczą od 700-850. Wyskakują różnie błędy oprócz powyższych:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-10 - - - Intermittent
17962 - Throttle Actuator (J338): Conditions for Basic Settings not Met
P1554 - 35-10 - - - Intermittent
Sytuacja z grubsza wygląda tak: Auto chwilę jedzie ok. Później wyskakuje mi błąd EGRu, potem błąd że nastawy podstawowe przepustnicy nie zostały wykonane (tak jak by ECU tracił te nastawy co jakiś czas). Do tego często dochodzą błedy od G71 i ten 16555 fuel trim co nie wiem co znaczy.
Czy ktoś może mi doradzić od czego zacząć? Dlaczego co jakiś czas wracają te błędy przepustnicy i auto skacze jak kangur? Może to być uszkodzona przepustnica albo ECU?
Zauważyłem, że w blokach pomiarowych ciśnienie w kolektorze jak skaczą wolne obroty waha się od 330-380mbar - czy to oznacza że winą tego mogą być jakieś nieszczelności w dolocie czy na wężach?
Uszczelki pod przepustnicą mam nowe, zawór EGR odnośnie tego błędu że "za duży przepływ" też wymieniałem i nic to nie dało - błąd się pojawia cały czas po kilku km przejechanych...
Błagam pomóżcie bo ręce mi opadają...
Długo miałem spokój ze swoim lupo, teraz nagle zaczęły się dziać z nim różnorakie dziwne problemy.
Samochód raz jedzie ok ( po skasowaniu błędów nawet 20kilometrów), a raz szaleje niczym zając na polu.
Zaczęło się od tego że przy jeździe do sklepu zaczęło nie reagować na gaz, gwałtownie szarpać i przerywać, gasnąć. Zapalił się najpierw check później EPC. Błędy jakie się pojawiły:
17989 - Throttle Actuator (J338): Basic Setting Not Performed
P1581 - 35-00 - -
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-00 - -
Wg. pierwszego błędu myślę sobie przepustnica zabrudzona - wyczyściłem (nie była strasznie brudna, nic się nie zacina) i próba adaptacji grupa 060- wyskakuje ADP Error i za cholerę nie szło zaadaptować. Jak wchodzę w output coś tam (tam gdzie można sprawdzać działanie czujników) przepustnica pracuje prawidłowo i błąd 17989 daję się skasować - samochód zaczyna pracować normalnie przez chwilę.
Wg. drugiego błędu, czujnik ciśnienia i temp pow w kolektorze - wyczyściłem, ale mimo wszystko od czasu do czasu błąd się pojawia znowu.
Samochód czasami faluje na wolnych obrotach, przy wyższych też przerywa ale nie aż tak. Obroty wtedy skaczą od 700-850. Wyskakują różnie błędy oprócz powyższych:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-10 - - - Intermittent
17962 - Throttle Actuator (J338): Conditions for Basic Settings not Met
P1554 - 35-10 - - - Intermittent
Sytuacja z grubsza wygląda tak: Auto chwilę jedzie ok. Później wyskakuje mi błąd EGRu, potem błąd że nastawy podstawowe przepustnicy nie zostały wykonane (tak jak by ECU tracił te nastawy co jakiś czas). Do tego często dochodzą błedy od G71 i ten 16555 fuel trim co nie wiem co znaczy.
Czy ktoś może mi doradzić od czego zacząć? Dlaczego co jakiś czas wracają te błędy przepustnicy i auto skacze jak kangur? Może to być uszkodzona przepustnica albo ECU?
Zauważyłem, że w blokach pomiarowych ciśnienie w kolektorze jak skaczą wolne obroty waha się od 330-380mbar - czy to oznacza że winą tego mogą być jakieś nieszczelności w dolocie czy na wężach?
Uszczelki pod przepustnicą mam nowe, zawór EGR odnośnie tego błędu że "za duży przepływ" też wymieniałem i nic to nie dało - błąd się pojawia cały czas po kilku km przejechanych...
Błagam pomóżcie bo ręce mi opadają...