Strona 1 z 2

1.8 turbo slychac zawory

: pt sty 27, 2012 08:39
autor: piotr1979
witam wszystkich.
kupilem 2 tyg temu alhambre 1.8t ajh i jezdzilo sie pieknie cisza w srodki ,sfist turbiny w automacie,ale po wymianie rozrzadu kompletnego i oleju auto przy przyspieszaniu zaczelo dziwnie cykac,halasowac.
dzwiek jest podobny do zaworow ,przedmuchow na kolektorze wydechowym(nie ruszane) lub za rzadkiego oleju.olej to castrol 10w60.kiedys mialem taki przypadek w mk3 gti 2e gdzie po wymianie rozrzadu taki sam efekt, ale wtedy pseudo mechanik nie ustawil dobrze zaplonu.czy zle ustawiony zaplon moze byc problemem w alhambrze?czy jest mozliwosc wogole ustawienia go na nowo ?
prosze o jakies podpowiedzi bo mechanik powiedzial ,ze w silniku mogl byc zalany doktor.przebieg 190tys .ksiazka serwisowa do 100tys do 2007roku z wklejka z bagaznika.

1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: pt sty 27, 2012 09:04
autor: norek111
Źle ustawiony rozrząd albo tak jak mechanik powiedział .

1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: pt sty 27, 2012 14:06
autor: piotr1979
rozrzad musi byc dobrze ustawiony poniewaz wszystko jest ok.ma moc ,ustawiany byl na znaki.,a nie ma tam aparatu zaplonowego tylko czujnik podobno na walku rozrzadu ,ktory odpowiada za zaplon.i ze tam nic nie mozna spieprzyc tak mi powiedzieli.czy z tym czujnikiem moze byc co nie tak?
czy jest mozliwe dzwonienie zaworow przez olej?olej jest dedykowany do tego silnika.

1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: śr lut 29, 2012 08:19
autor: piotr1979
czy moglby mi ktos polecic dobrego mechanika od 1.8t w okolicach szczecina?

1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: śr lut 29, 2012 13:47
autor: marcin7x5
czy jest mozliwe dzwonienie zaworow przez olej?
Może nie zaworów ale samoregulatorów to i owszem. Ja tak miałem. 7000km po wymianie oleju zaczeły halaować "zawory" podczas normalnej jazdy. Wymianana oleju i cisza. Podobno tak sie dzieje jak sie kupi podróbkę, których jest coraz więcej na rynku.

Co do dzwonienia to może jeszcze być walnięty czujnik spalania stukowego skoro rozrząd jest ok.

1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: śr lut 29, 2012 17:21
autor: piotr1979
marcin7x5 pisze:Co do dzwonienia to może jeszcze być walnięty czujnik spalania stukowego skoro rozrząd jest ok.
no wlasnie o tym teraz mysle czytajac tematy na necie.gdzie go szukac?jak on sie profesinalnie nazywa?
czasami wywala mi blad 16706 blad.

1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: czw mar 01, 2012 10:58
autor: marcin7x5
16706 - czujnik prędkości obrotowej silnika G28. W przypadku braku sygnału silnik gasnie i nie daje sie uruchomić. Do wymiany czujnik lub sprawdzenie dokładnie wiązki od tego czujnika.
no wlasnie o tym teraz mysle czytajac tematy na necie.gdzie go szukac?jak on sie profesinalnie nazywa?
Czujnik G61 i nazywa się czujnik spalania stukowego. Przewaznie wkręcony jest w głowicę.

1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: czw mar 01, 2012 11:44
autor: albert241
moim zdaniem to źle ustawiony rozrząd kiedyś miałem podobny problem

1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: czw mar 01, 2012 14:48
autor: piotr1979
marcin7x5 pisze:W przypadku braku sygnału silnik gasnie i nie daje sie uruchomić
problem jest taki ,ze jak odlaczylismy ten czujnik to bylo zero reakcji.auto chodzilo jak z czujnikiem podlaczonym

Re: 1.8 turbo slychac zawory-pomocy

: czw mar 01, 2012 14:51
autor: piotr1979
albert241 pisze:moim zdaniem to źle ustawiony rozrząd kiedyś miałem podobny problem
mechanik powiedzial ze sprawdzal 2 razy wszystko jest na znakach i nie moze byc opcji przesuniecia o jeden zabek.
tylko matwi mnie fakt ze nie moge z niego wydusic 180km/h ,faktem jest tez ze to automat ale 190km/h powinien pojechac.
tak wogole dziekuje kazdemu za zainteresowanie tematem bo rece mi juz opadaja a mechanicy nie wiedza co jest grane.
ile jest czujnikow odpowiedzialnych za zaplon?

1.8 turbo slychac zawory

: czw mar 01, 2012 15:06
autor: marcin7x5
Wg mnie to 2. Czujnik G28 oraz G40.

Sygnał z czujnika Halla (G40) służy do rozpoznania przez moduł sterujący numeru cylindra.
Przy braku sygnału moduł sterujący korzysta z sygnałów nadawanych przez czujnik prędkooeci obrotowej G 28.

Sygnał czujnika prędkości obrotowej silnika G28 informuje o liczbie obrotów silnika i dokładnym położeniu wału korbowego. Na podstawie tych danych obliczony zostaje początek wtrysku i wielkość dawki.

Re: 1.8 turbo slychac zawory

: czw mar 01, 2012 15:30
autor: piotr1979
marcin7x5 pisze:Wg mnie to 2. Czujnik G28 oraz G40.

Sygnał z czujnika Halla (G40) służy do rozpoznania przez moduł sterujący numeru cylindra.
Przy braku sygnału moduł sterujący korzysta z sygnałów nadawanych przez czujnik prędkooeci obrotowej G 28.

Sygnał czujnika prędkości obrotowej silnika G28 informuje o liczbie obrotów silnika i dokładnym położeniu wału korbowego. Na podstawie tych danych obliczony zostaje początek wtrysku i wielkość dawki.
proponujesz wymienic te dwa czujniki?

1.8 turbo slychac zawory

: czw mar 01, 2012 15:51
autor: marcin7x5
Raczej upatrywałbym przyczyny czemu po odłaczeniu G28 nie bylo zadnej zmiany. U siebie jak go odłaczyłem to silnik zgasł i od razu check na desce się swiecił. Zanim zaczniesz wymieniać to sprawdx dobrze wiązki aż do samego sterownika.

1.8 turbo slychac zawory

: pt mar 02, 2012 13:54
autor: piotr1979
jaka powinna byc temp plynu chodzacego w 1.8t?
u mnie przy 109 stopniach dopiero wiatrak sie wlacza.i czy wentylator ma 2 biegi czy jeden?u mnie tylko jeden sie wlacza przy 109.
boje sie zeby go nie przegrzac.