Strona 1 z 1
szarpie na zimnym po długiej jeździe na lpg
: śr lis 30, 2011 18:09
autor: chazel
Witam!
Jestem stałym obserwatorem tego forum.Posiadam od 2 lat vw Vento rok 1993 z silnikem 1.8ABS 90Km oraz instalacją 2 genercji.Postanowiłem się zarejestrowac byście mi pomogli rozwiązać pewien problem poniewaz nie znalazłem odpowiedzi na forum załżyłem nowy temat.
Otóż silnik chodzi jak marzenie,lpg mam od 1roku ale jet problem tego typu ze gdy pojeżdze na lpg z miesiąc,dwa to gdy zapalem zimny silnik zapala od razu i chodzi ładnie dopóki nie rusze bo zaczyna szarpac do 3 biegu włącznie pracuje nerwowo po przejechaniu 3km wszytko jest gitara.Zauwazyłem ze po zdjęciu klemy z aku i jej załżeniu i odpaleniu silniczek łądnie pracuje ruszam jade i nie szarpie.Dodam ze wszystko wymieniam jeszce przed czasem.prosze o pomoc gdyż nie wydje mi sie by normalnym było sciąganie klemy ci jakiś czas.Chyba ze ten typ tak ma.Prosze o wyrozumiałość to mój pierwszy post.
szarpie na zimnym po długiej jeździe na lpg
: śr lis 30, 2011 22:16
autor: Paweł Marek
chazel, piszesz o sytuacji kiedy po jeździe na LPG pomaga reset sterownika silnika (ECU), a tematy o tym sa co kilka dni od kilku lat. Wpisz w okienko wyszukiwarki na dole reset ECU, zmiana emulacji sondy, przekaźnik odcinający plus stały zasilający ECU i wszystkiego się dowiesz.
szarpie na zimnym po długiej jeździe na lpg
: pt gru 02, 2011 23:19
autor: chazel
barzdzo dziękuje nie wiedziałem jak to zinterpretować.pozdrwaiam
Re: szarpie na zimnym po długiej jeździe na lpg
: ndz gru 04, 2011 22:20
autor: chazel
Witam.
najprawdopodobniej udało się rozwiązać problem.otóż po zmianie emulacji sondy z przebiegu na mase problem zalewania na zimnym silniku zginał.problem był faktyczne czesto opisywany. gazownicy chcieli założyc mi przekaźnik ale powiedzieli ze jak chcem tak bede miał jak sobie zycze no i zyskałem.powiem jeszcze ze sterownik lpg to bingo s4. wszystko ładnie chodzi na benzynie i lpg.mam jeszce jedno pytanie gazownik zauwazył ze nie mam podpiętego tpsu.moje pytanie czy moge sam to podłączyc wiem co gdzie bo przeczytałem na forum zakupiłem interfejs do obsługi sterownika czy po podłaczeniu i włączeniu w opcjach tps tzn okresleniu jego bezwładnośći oraz liniowosci musze zmieniac coś jeszce w sterowniku jesli wszystko dobrze chodzi?
prosze o wasze zdanie
szarpie na zimnym po długiej jeździe na lpg
: ndz gru 04, 2011 23:42
autor: Paweł Marek
Nie możesz na tym stracić, przy optymalnej regulacji wszystkich parametrów powinien zyskać na przyśpieszeniu i mniej palić , konkretne nastawy znajdziesz na forum, jeden z kolegów wypracował dla bliźniaczego silnika RP
szarpie na zimnym po długiej jeździe na lpg
: pn gru 05, 2011 21:50
autor: chazel
Podpiełem dzis tps od kop BIngo s4 do 4 pinu TPSu auta ustawiłem liniowe 0-5v oraz bezwładność na 0,12V.Autko zyskało troche na dynamice nie wiem jak na spalaniu bo za krótki czas minął.mam jeszcze jedno pytanie posiadam sonde bosha 1 przewodową widze jak oscyluje w programie bingo s ale nie widze zeby była podpięta bezpośrednio kabelkiem ze sterownikiem bingo???czy tak ma być??skąd program wie mimo "niepodłączenia"jak ona oscyluje???Emulacja na początku była przebieg ale zalewało go na zimnym silniku,terza mam mase i jest ok.
Prosze o odpowiedź
szarpie na zimnym po długiej jeździe na lpg
: wt gru 06, 2011 00:00
autor: Paweł Marek
Jeśli faluje na LPG to musi być podpięta. Robi się tak że kabel sygnałowy sondy się przecina, koniec od strony sondy wpina do Bingo, a od Bingo drugi kabel wpina w drugi przecięty koniec od strony sterownika silnika. Czyli sygnał sondy leci najpierw do sterownik Bingo, jest przez niego wykorzystywany w czasie jazdy na LPG (drugim kablem na ECU podawana jest wtedy masa ), a w czasie jazdy na benzynie sterownik Bingo przepuszcza sygnał sondy na ECU bez zmian