Strona 1 z 1

Zagadkowy silnik ADY (niestabilne obr jalowe, odcinka 5100)

: ndz cze 26, 2011 20:21
autor: bradley
Pacjent: Vento 2.0 z silnikiem ADY i LPG (ale LPG zostawiamy w spokoju bo na LPG jezdzi w sumie lepiej niz na benzynie). Sytuacje ponizej opisuje dla benzyny.

Objawy: samochod po przekreceniu kluczyka odpali od strzalu jesli doda sie lekko gazu, inaczej trzeba pochechlac ze 3x. Inna sytuacja jest gdy aparat zaplonowy obroci sie zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara (wtedy sie opoznia zaplon?) Wtedy samochod odpada na dotyk bez dotykania pedalu gazu jednak nie da sie nim jezdzic. Szarpie, strzela, ma mega mula.

Druga sprawa, silnik ma odciecie "zaplonu", tzn. paliwa przy okolo 5100obr/min. Na LPG idzie do 6tys bez problemu i dalej nie sprawdzam bo nie ma sensu. Ale gaz zostawmy w spokoju.

Podobno byla zmieniana przepustnica w samochodzie. Czy ktos moglby powiedziec gdzie w tej przepustnicy ADY (jesli to z tego silnika zostala zamontowana) znajduje sie czujnik polozenia przepustnicy? Taki blad na vagu sie pojawia. Przepustnica ta nie ma mechanicznej blokady na srubke polozenia przepustnicy na biegu jalowym (tak aby nie wchodzil na 2tys obr). Sa tylko na przewodzie linki gazu takie wyzlobienia na metalowa blaszke. W ten sposob "udalo sie" wyposrodkowac prace benzyna/lpg. Na lpg jalowe sa 1000 na benzynie silnik kuleje. Obroty sa od 1000-850 i tak je zniza jakby mial zaraz zgasnac.
Poza tym w vagu, nie pamietam ktory kanal jest pole w wychyleniu przepustnicy. jest % duty wiec jak domniemywam powinno byc 100% przy pedale w podlodze a 0% przy odpuszczonym? Bo tutaj jest jakies 15% na odpuszczonym i ok 65% w podlodze. To samo w okienku obok. Kat otwarcia przepustnicy na jalowym to ok 4,5-9 stopni a na pelnym otwarciu 112 a powinno byc chyba 180?
Ponoc tez jest jakis zawor regulacji obrotow, czyli silniczek krokowy? Gdzie on sie znajduje w tej przepustnicy?

Czy w tym samochodzie na ukl. Simosa mozna przeprowadzic jakies adaptacje tak jak w TDI wpisujac login?
Prosze o jakakolwiek pomoc bo mnie ten samochod zaczyna zalamywac :rozpacz:

Zagadkowy silnik ADY (niestabilne obr jalowe, odcinka 5100)

: ndz cze 26, 2011 22:44
autor: Paweł Marek
Na razie zacznij od podstaw.
Najczęstsza przyczyna niskiej odcinki to zepsuty czujnik halla w aparacie zapłonowym lub źle ustawiony aparat. Nie wiem czemu nim kręcisz, w tym silniku wkładasz go na znaki i tak zostawiasz, wyprzedzenie zapłonu ustawia sobie sam sterownik silnika a ty tylko od kręcenie zrobiłeś przeszkodę skakaniu iskrzy z palca na styki kabli w kopułce.
Linka gazu ma mieć luz, ząbki są po to żeby go ustawić na jak najmniejszy ale musi być tak żeby przepustnica mogła się swobodnie zamknąć inaczej elektronika głupieje. Przepustnica z TPS to zdaje się jedna całość w tym silniku i owszem może zaszwankować więcej o tym konkretnie nie wiem,

Zagadkowy silnik ADY (niestabilne obr jalowe, odcinka 5100)

: ndz cze 26, 2011 23:10
autor: bradley
Jesli ustawie przepustnice tak, ze to czarne koleczko na ktore zaklada sie linke gazu styka sie bezposrednio z przepustnica (tzn. jej maksymalne zamkniecie) to silnik w ogole nie trzyma obrotow i zaraz zgasnie. Jesli ustawione jest to tak ze miedzy przepustnica a czarnym koleczkiem jest przerwa na ok 5mm wtedy silnik trzyma te 1000obr bo wymusza to otwarcie przepustnicy przez wyciagniecie linki na regulacji zabkow przewodu linki gazu.
Co do halla to nie ma roznicy czy jest podpieta wtyczka czy odpieta. Samochod normalnie odpala i tak samo jezdzi. Do sprawdzenia bedzie jeszcze ustawienie aparatu wzgledem znakow (okienko w skrzyni biegow, ale dostep jest tam tragiczny przez instalacje gazowa i nie ma jak zagladnac do srodka).

Zagadkowy silnik ADY (niestabilne obr jalowe, odcinka 5100)

: ndz cze 26, 2011 23:24
autor: Paweł Marek
Bez halla będzie jeździć i bedzie mieć odcinkę na niskich obrotach. Brak reakcji po odpięciu nawet przemawia za jego uszkodzeniem. Proponuję zrób jak napisałem, sprawdź halla załóż lub tylko ustaw aparat jak ma być opisy sa na forum.