Strona 1 z 1

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: czw lut 24, 2011 23:00
autor: iigAlisArr
Dotyczy Polo '00 1.4 AUD - 60km.
Od dłuższego czasu świecą się EPC i Check Engine, słychać pierdzenie, a później - z miesiąc temu była usterka wężyka - pękł.

Objawy:
- już długo świecą się ww. kontrolki (EPC nie zawsze ale często, CH. EN. ciągle),
- samochód na jałowym pierdzi, przy przyspieszaniu też (tak dziwnie brzmi, jakby dosłownie wypluwał spaliny z okolic początku wydechu/silnika),
- później pękł wężyk (wzdłużnie), silnik gasł na jałowym i wolnych obrotach, powyżej 2000 pracował, na zdjęciu jest to czerwony na 99% (albo żółty):

Obrazek

- spalanie i prędkości w normie.

Zrobiłem skan silnika i wyskoczyły takie błędy:

17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Ogółem auto jeździ normalnie, ale słychać to "pierdzenie" silnika, jakby wydech/katalizator przepuszczał/pęknięty.

Nie znam sie za bardzo i proszę o rozjaśnienie sprawy. Mam kabel i VAGi to mogę coś posprawdzać jeszcze (tylko na postoju bo laps ciągle musi być podłączony, jak konieczne to postaram się innego załatwić). Co to jest, dlaczego, jak to ugryźć ? ? ? .... :crazy:

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: pt lut 25, 2011 08:05
autor: Piotrek 2711
Te pierdzenie to zapewne dzwięk albo uszkodzonej uszczelki łączącej kolektor z dwururką lub pęknięty kolektor wydechowy, dlatego wydaje mi sie że sonda lambda daje złe odczyty do komputera i dlatego jest mieszanka za bogata. Wyskakują błedy typu sonda lub zła mieszanka, gdzieś jest nieszczelność w układzie wydechowym.

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: pt lut 25, 2011 09:20
autor: iigAlisArr
A czy mam wykasować te błędy, pojeździć nim trochę i zobaczyć czy wrócą ?
Poza tym, że trzeba zlokalizować i usunąć nieszczelność oczywiście.

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: sob lut 26, 2011 20:48
autor: Piotrek 2711
Jak najbardziej musisz je wykasować po usunięciu nieszczelności. Jeżeli wydech bedzie szczelny to sonda bedzie dawać prawidłowe sygnały do ecu i niepowinny juz wrócic błedy tego typu.

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: śr mar 13, 2013 02:18
autor: iigAlisArr
Po poprzednich problemach auto trafiło do warsztatu i zostało wyleczone (zaspawana dziura w wydechu, coś robione z sondą lambda, coś jeszcze...), jeździło sprawnie długi czas.

Po dłuższym czasie pojawiły się nowe problemy:
- z dnia na dzień auto zaczęło bardziej szarpać, czym mocniej gaz wcisnę tym bardziej szarpie, czym większe obciążenie tym objaw wzrasta (ale przy muskaniu gazu/babskiej jeździe objaw prawie nie występuje),
- czasem ma problem z odpaleniem - długo kręci, nie wiem czy ma związek z ww.,
- świeci się kontrolka 'CHECK ENGINE',
- na oko wydaje się, że trochę za dużo spala.

Po skanowaniu:
Silnik =
3 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Licznik =
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Więcej błędów brak, wskazówka od T. płynu działa poprawnie. Z tego co widzę Sonda Lambda jest kaput ?

Co po tym można wnioskować ? Co mogę zrobić sam ? Od czego zacząć, jak to zrobić ?

Mam VAG-Com.

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: śr mar 13, 2013 11:22
autor: jakubek
Ja bym zerknął na początek na świece, cewkę , przewody WN. Wynika z błędów, że traci zapłon więc ja bym w tym kierunku szukał problemów z szarpaniem.

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: śr mar 13, 2013 11:37
autor: iigAlisArr
Ruszyłem sondę (przy kolektorze) i wtyczkę od niej, skasowałem błędy i kontrolka zniknęła. Później się przejadę, dam mu w palnik trochę i zobaczę czy wrócą. G2 wskazuje te same wartości w Liczniku i Silniku: płyn chł. = 23*C (na chwilę odpaliłem) a otoczenia = 6*C, tyle mniej więcej jest w garażu.
jakubek pisze:na świece, cewkę , przewody WN
Jak to sprawdzić ?

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: śr mar 13, 2013 11:44
autor: doggie
masz wypadanie zapłonów a raczej przerwę, sprawdź kable, cewkę, kiedy wymieniałeś kable WN, świece? Do AUD potrzebujesz bardzo dobrych kabli zapłonowych i świec platynowych, przynajmniej takie zaleca producent, też mam AUD i świece wraz z kablami trochę kosztują

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: śr mar 13, 2013 11:54
autor: iigAlisArr
doggie pisze:kiedy wymieniałeś
Raczej bardzo dawno temu... Jak sprawdzić czy ww. nadaje się do wymiany ?

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: śr mar 13, 2013 12:16
autor: doggie
na twoim miejscu bym się nie zastanawiał tylko kupił nowe silikonowe przewody WN do AUD, w ASO o oznaczeniu do twojego modelu N10430003 kosztują około 150 zł - ale za 1 przewód :kac: więc szukaj zamienników jak choćby Bosch czy NGK, komplet kosztuje około 150 zł i świece o fabrycznym oznaczeniu 101905617 cena 30-40 zł sztuka, ja mam u siebie świece typu longlife 101000062AB ale kosztują dużo bo 80 zł sztuka, jak to wymienisz i nadal będzie przerywał to będziemy się dalej zastanawiać nad cewką

http://allegro.pl/kable-przewody-zaplon ... 20635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/ngk-kable-przewody-za ... 11333.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

: śr mar 13, 2013 12:19
autor: jakubek
Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Najlepiej wymienić bo skoro dawno tego nie robiłeś to obstawiam że to bedzie to. :)