Strona 1 z 1

2E na siemens problem po swapie gaśnie

: pn lut 21, 2011 11:54
autor: Denis4
Witam wszystkich chciał bym się zapytać czy ktoś znał by rozwiązanie problemu :

zaczne od początku kupiłem seata toledo 2.0 z silnikiem 2E na ECU siemens auto jeździło prawidłowo wszystkie czynniki były w normie .... po wyciągnięciu silnik przeszedł generalny remont co ważne urządzenia jak PRZEPUSTNICA była czyszczona kolektor od środka i co się tylko dało !! (oprócz przepływomierza -wiem że nie wolno ) SILNIK wraz z nowymi gratami jak pompa paliwa , czujnikami (sona l., temperatura itd. itd. ) wylądował w GOLFIE MK1 ECU podłączone profesjonalnie przez elektryka z pomocą rozpisek i schematów ECU
wszystko się udało silnik pali w normie odpala w największe mrozy, nie kopci , nic nie cieknie, oleju nie pali, jest bardzo dynamiczny , ssanie chodzi prawidłowo

ale pojawił się problem... auto nie zawsze ale często gaśnie po wciśnięciu sprzęgła, odrazu bach... nic nie kuleje itp. i tylko jak jest zagrzane, bo w czasie okresu ssania to się nie pojawia. filtra węglowego (oczyszczanie pojemnika paliwa) nie ma a króciec w przepustnicy jest zaślepiony z tego co już wiem to nie powinno dać takich przyczyn ! krokowców mam kilka były podmieniane z aut jeżdzących i czyszczone nic nie pomogło . myślicie ze ADAPTACJA PRZEPUSTNICY powinna rozwiązać ten problem ?? jeżeli tak to jakiego VAGA kupić ? myślałem o czymś takim :

http://allegro.pl/interfejs-vag-opto-ob ... 17605.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2E na siemens problem po swapie gaśnie

: pn lut 21, 2011 22:55
autor: Paweł Marek
Nie nie pomoże bo się jej w 2E nie adaptuje tylko ustawia wkrętem regulacyjnym . Przepływomierz klapkowy można spokojnie czyścić tylko że nie potrzeba bo niema z czego , trzeba go tylko sprawdzić elektrycznie i mechanicznie - opisy na forum. Problem może być dość ciężki do zdiagnozowania, raczej nie licz że Vagiem zdiagnozujesz ten silnik bo jest bardzo prosty. Prościej byłoby jakby się całkiem zepsuł. Może podmienisz ECU na inne skoro miałeś od kogo regulator podmienić to może i na ECU się zgodzą. Mam jednak wrażenie że to jakaś bzdura, jakiś niekontakt na kablach po swapie , może stacyjka, może przekaźnik 30, ucieczka iskry na kopułce itp.

2E na siemens problem po swapie gaśnie

: pn lut 21, 2011 23:56
autor: Denis4
ale z tego co widzę to ludzie po czyszczeniu przepustnicy mają takie same objawy... i niby każdy wskazuje na adaptacje , a z tego co wiem to 2E na ECU DIGIFANT II nie ma opcji adaptacji a 2E na SIEMENS jest taka opcja (podpowiedz GTO) więc ?? aha zapomniałem dodać iż koło zamachowe wraz ze skrzynią i sprzęgłem pozostawiłem od poprzednika RP 1.8 na gaźniku , ale to chyba nie powinno dawać takich objawów
powiadasz że można ją regulować wkrętem reg. hmmm ale ja nigdzie nie widziałem w niej jakiegoś miejsca regulacyjnego

co do podpinania nowego ECU to lipa bo krokowce były od KR na DIGI


PS : jeszcze raz Paweł Marek dziękuję za pomoc w odnalezieniu rozpiski ecu do niego , Dzięki twojej pomocy auto jeździ i to dobrze :-)

2E na siemens problem po swapie gaśnie

: wt mar 08, 2011 13:03
autor: Denis4
Problem rozwiązany : przepustnica zamykała się za bardzo pomogła regulacja śróbką regulacyjną na przepustnicy .

ADAPTACJA przepustnicy moze być wykonana jedynie z silnikiem 2E który nie posiada zaworu powietrza biegu jałowego (krokowca)
ADAPTACJĘ można przeprowadzić jedynie w przpustnicy która ma wbudowany silniczek regulacyjny wychylenia którym steruje ECU w takim wariancie silnik nie jest wyposażony w krokowca

mało tego delikatnie falujące obroty jak i szalejący zapłon znikły wraz z wymianą czujnika stuku na ORI BOSCH

2E na siemens problem po swapie gaśnie

: wt mar 08, 2011 23:00
autor: Paweł Marek
ważne że rozwiązany problem. Ale dwa zdania zaczynające się od ADAPTACJĘ niestety nie są prawdziwe ponieważ niema silnika 2E bez zaworu regulującego bieg jałowy

2E na siemens problem po swapie gaśnie

: śr mar 09, 2011 03:19
autor: Denis4
aha wiec dobre sprostowanie !! wiec dla potomnych temat wsam raz !!!