Strona 1 z 1

silnik bierze olej. co robić po próbie olejowej!

: wt sty 25, 2011 15:15
autor: kops1
Witam! Posiadam samochód troszke inny jak golf bo seat toledo 1.6SR. + gaz.Slyszalem ze pasjonaci VW sa bardzo dobrzy :) Mam problem z diagnoza po probie olejowej. pomiar cisnienia I - 14 II-14 III- 14 IV - 9,5 Po probie olejowej I 16 II-16 III-16 IV 12,5 Jak uwazacie co to moze byc pierscienie czy dol silnika! Samochod 2000r ma nalatane niby 168tys. Prosze o podpowiedzi

silnik bierze olej. co robić po próbie olejowej!

: wt sty 25, 2011 15:38
autor: T.O.B.I.
myślę że to uszczelka pod głowicą albo zawory, jak by to były pierścienie to po zalaniu olejem ciśnienie podskoczyło by do tych 16 jak na innych cylindrach. jaka jest praca silnika, nie ma wycieków na zewnątrz?

silnik bierze olej. co robić po próbie olejowej!

: wt sty 25, 2011 15:46
autor: kops1
Kolego T.O.B.I. dzieki za odpowiedz. wiec tak wyciekow zadnychnie ma..czasem ubywa 0.8 na 1000 czasem 0.2 na 1000. w czwartek bedzie zrzucona głowica. Czy to duzo jak cisnienie podskoczylo z 14 do 16 czy i na jednym 9.5--12.5 .. chodzi mi o to czy raczej to pierscienie? a co do silnika to pracuje rowno caly czas trzyma ladne obroty. co najlepsze ze nie kopci wogole na niebiesko czy zimny czy cieply. jedyne na bialo ale to taka temperatura teraz jest. Nie ma wogole problemow z zapalaniem..

silnik bierze olej. co robić po próbie olejowej!

: śr sty 26, 2011 08:26
autor: T.O.B.I.
jeśli nie ma nigdzie wycieków to albo przedostaje się olej do płynu chłodzącego albo jest spalany w komorze, zbadaj jeszcze raz dla pewności ciśnienie u innego mechanika, przy prawie litrze na 1000km to było by widać niebieski dymek, więc albo wystąpił błąd pomiaru albo są gdzieś wycieki dokładnie obejrzyj silnik

silnik bierze olej. co robić po próbie olejowej!

: śr sty 26, 2011 23:45
autor: tecno
jak juz bedziesz zdejmowal glowice to warto obejrzec uszczelke po ktorej bedzie widac czy puszczala. kolejna sprawa pomiar owalizacji srednicowka oraz obejrzenie cylidrow czy nie sa zryte. do powaznej weryfikacji glowica na mikropekniecia, sprawdzenie gniazd oraz prowadnic zaworowych jak i zaworow. jak wyjdzie cos w glowicy a pewnie wyjdzie to rob pelna obrobke.

silnik bierze olej. co robić po próbie olejowej!

: pt sty 28, 2011 23:58
autor: kops1
koledzy zrobilem głowice... uszczelniacze twarde jak metal! szlif zaworow itd zrobiony. kupilem pierscienie i teraz pytanie...jeden pierscien byl zapieczony na czwartm tloku....to znaczy olejowy a te dwa u gory byly zamkami w jedna strone... po zmierzeniu zamka na starym pierscieniu olejowym wynosi 0.5 a na nowym pierscnieu tyle samo! czy mozliwe ze jesli pierscien byl zapieczony to pomiar na zamku bedzie w nominale?!bo wydaje mi sie ze jesli byl zapieczony to powinien gdzies miec duzo wieksze przewrwyna zamku prosze o pilna odpowiedz jutrochcialbym to naprawiac dalej