Witam,
Problem dotyczy Polo 1.4 AEX z 1997 roku.
Ostatnio zaczęły dziać się dziwne rzeczy, a mianowicie:
Samochód stał jakieś 2 tygodnie pod gołym niebem. Były wysokie mrozy. Pewnego dnia poszedłem go uruchomić i ku mojemu zaskoczeniu akumulator nie padł, ładnie kręcił. Samochód zapalił, ale zgasł po ok. 2 minutach. Zapaliłem go ponownie i to samo. Odpaliłem jeszcze raz, mocno dodałem gazu i już nie gasł ale zauważyłem, że świeci się kontrolka oleju ciśnienia oleju więc szybko go wyłączyłem. Sprawdziłem olej- ok. Uruchomiłem ponownie na chwilkę- myślałem, że to może czujnik, ale pochodził ze 2 minuty na wolnych obrotach i nie pomogło więc wepchnąłem go do garażu. Postał pół dnia i wieczorem gdy go odpaliłem już wszystko wydawało się ok. Przejechałem się i zauważyłem, że silnik pracuje równo ale jak chcę przyśpieszyć to ciężko wkręca się na wysokie obroty- tak jakby coś przerywało, albo jakby coś go przytykało. Oprócz tego wydaje mi się że troszkę głośniej pracuje ale może to być wina wydechu.
Moje pytania są takie: Czy to przerywanie, brak mocy może mieć jakiś związek z tamtym zajściem i kontrolką ciśnienia oleju? Co to w ogóle może być? I co ewentualnie mogę zrobić/sprawdzić na własną rękę?
Proszę o odpowiedź, ponieważ potrzebuję samochodu na dłuższy wyjazd i chcę być pewny nic poważnego mu nie dolega...
Z góry dzięki
AEX ciężko wkręca się na obroty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
AEX ciężko wkręca się na obroty
Ja zacząłbym szukać w przewodach, świecach, kopułce i palcu rozdzielacza...
Możliwe, że zaśniedziały czopy w kopułce i iskra ma małą moc aby zainicjować przeskok iskry na świecach. Jeśli tonie pomoże to szukałbym w przepustnicy...
Natomiast z ciśnieniem oleju to możliwe, że gdzieś zebrała się woda i przymarzło. Ja proponowałbym wymianę oleju i filtra.
Pozdrawiam
PAPAYOS
Możliwe, że zaśniedziały czopy w kopułce i iskra ma małą moc aby zainicjować przeskok iskry na świecach. Jeśli tonie pomoże to szukałbym w przepustnicy...
Natomiast z ciśnieniem oleju to możliwe, że gdzieś zebrała się woda i przymarzło. Ja proponowałbym wymianę oleju i filtra.
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
AEX ciężko wkręca się na obroty
Dzięki za odpowiedź.
Sprawdzę wskazane przez Ciebie rzeczy i zobaczymy jak będzie.
Jeśli chodzi o kontrolkę oleju to po prostu przestraszyłem się, że jeśli rzeczywiście nie ma ciśnienia to ta kilkuminutowa praca mogła mu zaszkodzić, ale jestem dobrej myśli
Pozdrawiam
Sprawdzę wskazane przez Ciebie rzeczy i zobaczymy jak będzie.
Jeśli chodzi o kontrolkę oleju to po prostu przestraszyłem się, że jeśli rzeczywiście nie ma ciśnienia to ta kilkuminutowa praca mogła mu zaszkodzić, ale jestem dobrej myśli
Pozdrawiam
AEX ciężko wkręca się na obroty
Witam ponownie,
Świece i kable ok. A kopułka i palec należy niedługo wymieć- na razie przeczyściłem.
Zauważyłem też, że silnik ostatnio bardzo szybko się nagrzewa. Przy mrozie rzędu -10 stopni po odpaleniu zimnego silnika wystarczy 5 minut i nagrzewa się do 90 stopni. Nie przegrzewa się, wskaźnik cały czas pokazuje dobrą temperaturę, ale wydaje mi się, że to trochę za szybko jak na taki mróz. Z czym to może być związane?
Świece i kable ok. A kopułka i palec należy niedługo wymieć- na razie przeczyściłem.
Zauważyłem też, że silnik ostatnio bardzo szybko się nagrzewa. Przy mrozie rzędu -10 stopni po odpaleniu zimnego silnika wystarczy 5 minut i nagrzewa się do 90 stopni. Nie przegrzewa się, wskaźnik cały czas pokazuje dobrą temperaturę, ale wydaje mi się, że to trochę za szybko jak na taki mróz. Z czym to może być związane?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości