Strona 1 z 1

Nie grzeje w kabinie a silnik przegrzewa się

: pn paź 18, 2010 23:55
autor: char
Mam następujący problem ze swoim Vento 1.8 ABS. Dziś wieczorem, nie miałem grzania w samochodzie. Przejechałem około 50 km i temperatura z nawiewu nawet nie była letnia. Jeszcze rano samochód grzał...

Dodam, że od jakiegoś czasu wskaźnik temperatury na licznikach ani drgnie, ale uznałem, że to najwidoczniej coś z licznikiem, bo do niedawna pokazywał zaraz po rozgrzaniu 110 i więcej. Teraz nie pokazuje nic.

Ponadto działo się dziś wieczorem coś niepokojącego. Otóż po przejechaniu około 20 km, zaczęła palić się kontrolka ciśnienia oleju i zaczął piszczeć brzeczek. Poprzednio coś takiego się działo tylko w bardzo upalną pogodę. Piszczeć zaczynał od 2000 obrotów do 2400. Uznałem, że silnik się przegrzewa i olej stracił właściwości...

Zastanawiam się, co może być przyczyną awarii. Awaria termostatu objawia się chyba w inny sposób. Czy to może być pompa wody? Ktoś miał już podobny przypadek? Zdziwiłbym się, bo przecież taka pompa jest bardzo prosta w konstrukcji.

Oczywiście płyn chłodniczy mam, ale po takim przejeździe, jego poziom podniósł się z poziomu zalecanego, do poziomu korka!

Po zgaszeniu silnika słychać było bulgotanie gotowanej wody. Będę wdzięczny za wskazówki, bo nie wiem w co ręce włożyć.

Nie grzeje w kabinie a silnik przegrzewa się

: wt paź 19, 2010 00:03
autor: halabala
Przewody wodne puchna ? , oleju nie masz ? w zbiorniczku wyrownawczym ? bialego maselka na pokrywie od wlewania oleju do silnika nie ma ? ,

mysle ze to uszczelka mogla zakonczyc zywot ;/

Nie grzeje w kabinie a silnik przegrzewa się

: wt paź 19, 2010 00:07
autor: char
Przewody są gorące, ale nie puchną, albo tego nie widać. Olej jest. Pod korkiem oleju też wszystko OK, żadnej mazi. Po prostu jakby woda przestała krążyć i zero grzania w kabinie.

W tym silniku pompa wody jest na pasku klinowym, czy na rozrządu?

Re: Nie grzeje w kabinie a silnik przegrzewa się

: śr paź 20, 2010 17:51
autor: krzycho85
W tym silniku pompa wody jest na pasku klinowym, czy na rozrządu?
Na klinowym.
Jak masz gorący silnik to sprawdź czy wszystkie węże są gorące. Masz LPG?

Nie grzeje w kabinie a silnik przegrzewa się

: śr paź 20, 2010 18:11
autor: Piotrek 2711
Może być termostat. Poniewasz jak zatnie sie na zamknietym obiegu to obiawy mogą takie być jak piszesz. Zero grzania w kabinie i przegrzewający sie silnik gotujący płyn w bloku silnika tyle że piszesz że przewody są gorące to wyklucza termostat. Uszczelka pod głowicą to objaw był by taki że albo by sie płyn mieszł z olejem w silniku lub w zbiorniku wyrównawczym albo by poprostu znikał ale by kopcił strasznie na biało w zależności gdzie jest uszkodzenie uszczelki a piszesz że płyn jest w normie i niema mazi na korku zobacz jeszcze jak wygląda płyn. Moim zdaniem pompa wody sie skończyła i niewymusza obiegu lub coś przytkało układ chłodzenia naprzykład kamień lub jakiś brud. Może łopadka z pompy wody sie oderwała i niema przepływu płynu.

Nie grzeje w kabinie a silnik przegrzewa się

: sob paź 23, 2010 12:46
autor: char
Dzięki za sugestie. Dla potomnych, którzy będą mieli podobny problem. Zatkany był wężyk odpowietrzenia, ten cienki, który wchodzi najwyżej do zbiorniczka wyrównawczego. Układ się zapowietrzył, to diagnoza mechanik. Przy okazji wymieniony został termostat. Na razie jest OK :-)