Strona 1 z 1

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

: pn paź 11, 2010 13:29
autor: caravela
Witam.
Auto VW POLO 1.8t. 2007r. Od dłuższego czasu świeci mi się kontrolka Check Engine. Diagnoza serwisu - zapowietrzony układ paliwowy. Serwis skasował błąd i powiedział, że już nie powinien się palić. Po 3 dniach to samo. Serwis wymienił zawór odpowietrzający paliwo. Po kolejnych 3 dniach znowu zapaliła się kontrolka - zapowietrzony układ. Serwis wyczyścił filtry i miało być ok. Niestety nadal jest to samo. Przez 2 tygodnie świeciła się kontrolka a później na kilka dni sama zgasła i znów się zapaliła.

Z braku pieniędzy na zabawę z serwisem w wymianę wszystkiego po kolei czy ktoś z Was szanownych forumowiczów może pomóc mi w rozwiązaniu problemu?
Pozdrawiam

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

: pn paź 11, 2010 13:54
autor: Paweł Marek
Wypada podać numery błędów. Jeśli nie podali w serwisie to poproś o numery błędów

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

: pn paź 11, 2010 17:57
autor: caravela
Kodu błędu nie pamiętam, ale zawsze dotyczyło to zapowietrzenia układu paliwa. Ostatio serwis zrobił:
1. wymontował i zamontował zbiornik z węglem aktywnym
2. wymontował i zamontował zawór przy zbiorniku z węglem aktywnym
3. wymontował i zamontował 2 przewody zbiornika z węglem aktywnym
Po tej operacjikontolka zapaliła się po 3 dniach.

Mając już dość bezradności serwisu ostatnio podjechałem do znajomego mechanika, który podłączył auto do komputera i wyszło:
kod usterki 16825
SYSTEM FILTRA Z WĘGLEM AKTYWNYM
- NIEPRAWIDŁOWA ILOŚĆ PRZEPŁYWU

- Informacja ze sterownika dotycząca kodów usterek
-usterka sporadyczna.

Mechanik przeczyścił cały układ i...

Po 3 dniachznowu zapaliła się kontrolka:(

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

: wt paź 12, 2010 17:47
autor: caravela
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

: wt paź 12, 2010 20:38
autor: Paweł Marek
na razie nikt nie odpisuje, ja się nie znam na 1.8 T ( w Polo takie dawali???) Ale wyszukaj sobie w necie działanie zaworu N80 i N115, nie wiem czy masz ten drugi ale raczej tak, jeden wpuszcza ze zbiornika węglowego opary do silnika, drugi wpuszcza do zbiornika węglowego opary z baku kontrolując ciśnienie w nim. Wpisałem numer błędu w google i wychodzi na to że powinny być dodatkowe numery dokładniej określające co jest zepsute. Ponoć przelewanie baku daje ten objaw zalewając zbiornik węglowy, no ale piszesz że wszystko wyczyszczone. Termin zapowietrzony to jakiś slogan, prawdziwe jest określenie błędu od znajomego.