termostat czy czujnik temp, a może jedno i drugie? AGU
: pn wrz 27, 2010 18:47
Jestem posiadaczem audi a3 1,8 T AGU.
Mam taki problem, dotyczący temperatury silnika (płynu chłodzenia)
Silnik strasznie wolno się nagrzewa, a po włączeniu klimy praktycznie w czasie jazdy nie możliwe jest aby na wskaźniku pojawiło się więcej niż 70st*.
Jak wyłącze całkowicie klimę/ogrzewanie/dmuchawę, i jeżdżę po mieście to temperatura wchodzi na wskaźniku na 90st*.,ale po włączeniu klimy zaczyna spadać.
To wszystko wskazywało by na otwarty termostat.
ale......
Po podłączeniu do vaga, mam błąd 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
czyli czujnik temperatury.
Sprawdzałem tez temperaturę na vagu i jest to mnie więcej to samo zachowanie co na wskaźniku, może na vagu jest trochę niżej, czyli jak na wskaźniku jest 90 to na vagu jest 82-84st*, ale tak samo spada po włączeniu klimy (po włączeniu klimy włączają się wentylatory na chłodnicy co chyba jest normalne).
Teraz moje pytanie, czy padły obie te rzeczy czyli termostat i czujnik, czy może sam termostat a bład czujnika sie pokazuje przez skakanie temp., a może padł sam czujnik i przekłamuje wskazania?
Nie chcę nie potrzebnie wyrzucać kasy w błoto.
ps. gdzie ten czujnik się znajduje w tym silniku?
Mam taki problem, dotyczący temperatury silnika (płynu chłodzenia)
Silnik strasznie wolno się nagrzewa, a po włączeniu klimy praktycznie w czasie jazdy nie możliwe jest aby na wskaźniku pojawiło się więcej niż 70st*.
Jak wyłącze całkowicie klimę/ogrzewanie/dmuchawę, i jeżdżę po mieście to temperatura wchodzi na wskaźniku na 90st*.,ale po włączeniu klimy zaczyna spadać.
To wszystko wskazywało by na otwarty termostat.
ale......
Po podłączeniu do vaga, mam błąd 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
czyli czujnik temperatury.
Sprawdzałem tez temperaturę na vagu i jest to mnie więcej to samo zachowanie co na wskaźniku, może na vagu jest trochę niżej, czyli jak na wskaźniku jest 90 to na vagu jest 82-84st*, ale tak samo spada po włączeniu klimy (po włączeniu klimy włączają się wentylatory na chłodnicy co chyba jest normalne).
Teraz moje pytanie, czy padły obie te rzeczy czyli termostat i czujnik, czy może sam termostat a bład czujnika sie pokazuje przez skakanie temp., a może padł sam czujnik i przekłamuje wskazania?
Nie chcę nie potrzebnie wyrzucać kasy w błoto.
ps. gdzie ten czujnik się znajduje w tym silniku?