Kopci na biało przy niskich temp.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Kopci na biało przy niskich temp.

Post autor: Kavior » pt wrz 03, 2010 23:00

Pacjent to Polo 6N 1.6 AEE przebieg 270tyś. Przy niskich temperaturach kopci z wydechu na biało. Wiadomo że przy mrozach białe opary to norma ale ilości jej są duuuże :jezor: W lecie tego nie widać. Auto ma lpg ale na obu paliwach jest tak samo. Płynu chłodzącego nie ubywa, od czterech lat jak mam to auto nie robiłem żadnych dolewek. Olej sobie podbiera ale z racji przebiegu ma prawo.Tak około trzy setki na 1000km, może trochę wiecej. Olej 10W40 castrol. Chcę ogarnąć to auto przed zimą bo przy ujemnych temperaturach wstyd już jeździć tym autem. Pytanie co mam robić ? Uszczelniacze poszły, uszczelka pod głowicą czy jeszcze co innego?



Awatar użytkownika
proinstalnet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 26, 2009 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Kopci na biało przy niskich temp.

Post autor: proinstalnet » sob wrz 04, 2010 09:44

normalny objaw skroplona para wodna w tlumiku. Po rozgrzaniu wydechy powinno ustapic jesli plynu nie bierze to nie masz sie czym przejmowac



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Re: Kopci na biało przy niskich temp.

Post autor: Kavior » sob wrz 04, 2010 21:00

To ja doskonale wiem że skrapla się para wodna ale auto kopci mocno i rozgrzanie nie pomaga. W tym jest problem. W zeszłą zime jak porównywałem ze swoim golfem tez zagazowanym to polówka kopciła z 5x bardziej. Generalnie trochę już wstyd jeździć takim kopcołuchem :kac:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kopci na biało przy niskich temp.

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 04, 2010 23:08

Skoro płynu nie ubywa to skąd może kopcić więcej niż inne auta. Chyba że po rozruchu olej papa i kopci na niebieskawo, to spróbuj uszczelniacze zaworów zmienić. Ale zdaje mi się że troszkę się przerważliwiłeś. "siła" kopcenia zależy trochę obecności lub braku katalizatora, chodzi o jego wpływ na temperaturę spalin za nim


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Kopci na biało przy niskich temp.

Post autor: Gawior » pn wrz 06, 2010 09:42

Przy jeździe na gazie powstaje więcej wody niż na Pb, do tego może się też w jakimś stopniu dokładać spalanie oleju, a że tragedii nie ma to dym miesza się i widać biały, a nie niebieskawy ( olejowy ).

Ja na twoim miejscu przeszedł bym na gęstszy olej, skoro bierze takie ilości półsyntetyka. Bo że masz lepszy olej to wcale nie znaczy że nie szkodzisz silnikowi bardziej przez to że on bierze ten olej, niż jak by jeździł na oleju gorszej klasy.
U mnie jak brało olej ( inne auto, inny silnik ) to osadzał się nagar na kolektorze wydechowym zmniejszając jego średnicę.

Jak bardzo nie chcesz lać minerala, to polecam oleje MOTUL.
Ja mam MOTUL Synergie 15W 50 i jest to pełen syntetyk lepszy od niejednego półsyntetyka i nie tylko, a że jest bardziej lepki ( oznaczenie 50 ) powoduje mniejsze zużycie olejku, no i jest gęstszy ( 15W ) co też powinno spowodować że auto będzie mniej brało oleju.
Cena tego oleju nie jest wcale duża. Ja kupiłem bańkę 5L ( bo jest też w 4L ), żeby mieć w razie czego ten 1L na dolewki, ale puki co nie zapowiada się że coś będę w ogóle dolewał.

Ja jestem bardzo zadowolony z tego oleju, a na niego przeszedłem się z Mobil 1 15W40, bo jak go kupiłem to nie wiedziałem co miał nalane. Przebieg mojego auta to 215000km ( niby jakoś udokumentowane rachunkami itp. do 2006 r. )


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości