Problem z regulacją Lambda. Polo 6N.
: śr sie 25, 2010 21:37
Witam serdecznie!
Mam problem z moim krążownikiem.
Jakiś czas temu zaobserwowałem spadek prędkości maksymalnej. Wcześniej bez problemu rozpędzał się do 160 km/h, teraz 120 to kres jego możliwości. Zmartwiony zaopatrzyłem się w kabel i rozpocząłem samodzielną diagnozę.
Dane gagatka: VW Polo 6N, 1995, silnik 1.3 55KM ADX Mono-Motronic 1.3
VAG-COM wykrył błąd regulacji sondy lambda 00537. Jakiś czas potem dołączył do niego 00561 dopasowanie mieszanki.
Ponieważ miałem pęknięty kolektor wylotowy uznałem to za powód i wymieniłem go. Nieszczelny układ wydechowy może być przyczyną obydwu błędów. Dziś odbyłem jazdę próbną, wcześniej odłączyłem na noc akumulator aby wyczyścić wartości adaptacyjne sterownika silnika. Dzisiejsza jazda próbna miała nauczyć go nowych wartości, do szczelnego kolektora.
Zauważyłem jednak dziwną przypadłość: po wciśnięciu pedału gazu do podłogi obroty zatrzymuję się na ok 3500 obr/min i silnik nie chce przyspieszac! Co ciekawe lekkie odjęcie gazu sprawia, ze silnik jednak wchodzi na wysokie obroty! Nawet na postoju wciśnięcie pedału do oporu daje ok 3500 i koniec. Dodawanie gazu nie do samego końca pozwala na wejście pod czerwone pole.
Podłączenie VAGiem pokazało błąd 00537 ponownie.
Zagłębiłem się w numerki z komputera i sprawdziłem grupę 00
Wszystkie wartości mieszczą się w granicach (wartości adaptacyjne wróciły do normy) z wyjątkiem Lambda-Integrator. Wartość jaka powinna być to 90...170 u mnie jest 255.
Sama sonda pracuje (pod tym względem, że zmienia się jej napięcie podczas pracy), wartość Lambda też stoi w miejscu co pozwala mi domniemywać, że jest OK.
W związku z powyższym proszę Was o odpowiedź na poniższe pytania:
1.Czy wartość 255 oznacza zbyt bogatą czy zbyt ubogą mieszankę? Rozumiem, ze wynik poza zakresem 90...170 spowodował wystąpienie błędu.
2.Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
3.Jak wytłumaczyć to zachowanie pedału gazu? W moim aucie przepustnica jest sterowana linką. Obserwacja podczas pracy silnika wskazuje, ze czujnik działa w porządku (wciśnięty do podłogi pedał to 90 stopni i niemal 100 obciążenia silnika. Wartości te zmieniają się też proporcjonalnie do ruchu pedału poniżej całkowitego wciśnięcia)
W czerwcu wymienione zostały świece zapłonowe, przewody zapłonowe, kopułka i palec rozdzielacza. Nowy jest także filtr powietrza.
Proszę o wszelkie sugestie i uwagi. Może ktoś już spotkał się z takim problemem.
Pozdrawiam serdecznie
prefiksy!
Mam problem z moim krążownikiem.
Jakiś czas temu zaobserwowałem spadek prędkości maksymalnej. Wcześniej bez problemu rozpędzał się do 160 km/h, teraz 120 to kres jego możliwości. Zmartwiony zaopatrzyłem się w kabel i rozpocząłem samodzielną diagnozę.
Dane gagatka: VW Polo 6N, 1995, silnik 1.3 55KM ADX Mono-Motronic 1.3
VAG-COM wykrył błąd regulacji sondy lambda 00537. Jakiś czas potem dołączył do niego 00561 dopasowanie mieszanki.
Ponieważ miałem pęknięty kolektor wylotowy uznałem to za powód i wymieniłem go. Nieszczelny układ wydechowy może być przyczyną obydwu błędów. Dziś odbyłem jazdę próbną, wcześniej odłączyłem na noc akumulator aby wyczyścić wartości adaptacyjne sterownika silnika. Dzisiejsza jazda próbna miała nauczyć go nowych wartości, do szczelnego kolektora.
Zauważyłem jednak dziwną przypadłość: po wciśnięciu pedału gazu do podłogi obroty zatrzymuję się na ok 3500 obr/min i silnik nie chce przyspieszac! Co ciekawe lekkie odjęcie gazu sprawia, ze silnik jednak wchodzi na wysokie obroty! Nawet na postoju wciśnięcie pedału do oporu daje ok 3500 i koniec. Dodawanie gazu nie do samego końca pozwala na wejście pod czerwone pole.
Podłączenie VAGiem pokazało błąd 00537 ponownie.
Zagłębiłem się w numerki z komputera i sprawdziłem grupę 00
Wszystkie wartości mieszczą się w granicach (wartości adaptacyjne wróciły do normy) z wyjątkiem Lambda-Integrator. Wartość jaka powinna być to 90...170 u mnie jest 255.
Sama sonda pracuje (pod tym względem, że zmienia się jej napięcie podczas pracy), wartość Lambda też stoi w miejscu co pozwala mi domniemywać, że jest OK.
W związku z powyższym proszę Was o odpowiedź na poniższe pytania:
1.Czy wartość 255 oznacza zbyt bogatą czy zbyt ubogą mieszankę? Rozumiem, ze wynik poza zakresem 90...170 spowodował wystąpienie błędu.
2.Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
3.Jak wytłumaczyć to zachowanie pedału gazu? W moim aucie przepustnica jest sterowana linką. Obserwacja podczas pracy silnika wskazuje, ze czujnik działa w porządku (wciśnięty do podłogi pedał to 90 stopni i niemal 100 obciążenia silnika. Wartości te zmieniają się też proporcjonalnie do ruchu pedału poniżej całkowitego wciśnięcia)
W czerwcu wymienione zostały świece zapłonowe, przewody zapłonowe, kopułka i palec rozdzielacza. Nowy jest także filtr powietrza.
Proszę o wszelkie sugestie i uwagi. Może ktoś już spotkał się z takim problemem.
Pozdrawiam serdecznie
prefiksy!