Strona 2 z 2

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: pn lis 12, 2012 16:00
autor: nitrox89
todd4 pisze:rozrusznik
Przecież skrzynie i tak zakładasz od 1,8
todd4 pisze:alternator
Pasuje
todd4 pisze:aparat zapłonowy
Nie wiem, ale chyba nie. U kolegi był razem z silnikiem więc nie kombinowaliśmy.
Wiem że pasek rozrządu i rolka prowadząca też pasują.

Re: / [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: pn lis 12, 2012 23:56
autor: todd4
Czym będzie się różnił wydech w AAm i ABS że cały trzeba zmienić?

Ja cały czas jeszcze kalkuluję sobie czy dużo drożej bedzie wsadzić 2E zamiast ABS w miejsce tego AAM :)

Z jednej strony chciał bym 2E i zrobić fajne piękne autko a z drugiej szkoda mi za dużo inwestować bo strasznie katuje go w pracy :/

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: wt lis 13, 2012 00:09
autor: Paweł Marek
Po prosty spójrz na allegro ile kosztuje przepływomierz do 2E, ze 3-4 stówki i to jest dodatek cenowy extra - byłby niepotrzebny przy ABS, sterownik - jak sterownik 150 - ale to dokładasz przy każdym swapie, pompa to już mniej kasy i wiązka silnikowa, dochodzi kłopot ze zdobyciem dwururki czyli początkowego odcinka wydechy do 2E - reszta wydechu w miarę jest tania w zamiennikach. ABS ma inny wydech niż AAM, grubszy - nieważne - ale powinieneś mieć odpowiedni, plus cały wtrysk. Ciężko jest wyliczać sumarycznie ile to jest kasy bo bardzo dużo zależy od tego czy kompletujesz elementy po jednym czy znajdujesz auto na części i bierzesz komplet na swap - wtedy jest dużo taniej

Re: / [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: wt lis 13, 2012 00:37
autor: todd4
Sam silnik 2E jest sporo droższy od ABS.

Więc raczej ABS będę wsadzał bo polowę taniej wyjdzie a zawsze troche lepiej, a jak zmienię pracę to może VR6 odrazu wsadzę :D

Czyli potrzeba:
silnik
rozrzad - bez sensu wsadzić silnik i nie wymienić
komputer
wydech
łożysko sprzęgła - bo słychać

i nowy reduktor do gazu :)

Czas operacyjny 1-2 miechy chyba że AAM padnie to będzie wersja przyspieszona :D

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: wt lis 13, 2012 00:47
autor: Paweł Marek
todd4 pisze:łożysko sprzęgła - bo słychać
pamiętaj ta skrzynia niema typowego łożyska przy sprzęgle, na ogół pada tzw łożysko igiełkowe wymiana to rozbiórka skrzyni i koszty, chyba że jesteś pewien że padło łożysko pod deklem z tyłu skrzyni przy pręcie wysprzęglającym to pół biedy - tylko skąd masz pewność które pada. Krótko pisząc jeśli hałasuje cały czas a cichnie przy wciśnięciu sprzęgła to najczęściej igiełkowe.

Re: / [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: wt lis 13, 2012 01:52
autor: todd4
Właśnie takie są objawy - hałasuje a jak sprzeglo nacisniesz to cichnie :/

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: wt gru 11, 2012 01:25
autor: todd4
czy wiazka od aam bedzie pasowac do abs ?
wszyscy strasza ze e2 nie lubi gazu a ja musze to miec a nie mam zeby w sekwencje inwestowac wiec nie pozostaje nic innego niz abs

a jak sie sprawuja silniki abf? jak z gazem ida?

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: pt gru 14, 2012 21:26
autor: malinex2
znajomy ma w mk3 i sobie narazie chwali , chociarz potrafi mu wessac 12 l gazu ,ale ma chlopak ciezka noge ;p

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

: sob gru 15, 2012 00:39
autor: Paweł Marek
todd4, no jak wszyscy straszą, czy ja straszę? 10 lat mam II generację jeżdzę na co dzień mam prawie 400 tys na liczniku i w związku z instalacją LPG wymieniłem 1 x przepływomierz. I tyle. I niepotrzebnie bo jak założyłem sprawny to stary po wystrzale naprawiłem w ciągu godziny. Wtrysk prosty, błędów nie łapie, zero problemów z falowaniem od błędów typowych dla monowtrysków, w sumie przepływomierz narażony na uszkodzenie strzałami to jedyna wada, ale zapewniam cię dobry układ zapłonowy + typowa klapa "przeciwybuchowa" w dolocie przy mikserze i problemu brak