ajni pisze:herbu, Jak się zalogujesz do silnika to w grupie 14 masz: RPM, Load, Count i puste.
Analogicznie, obroty silnika, obciążenie silnika (ma byc poniżej 25 %), licznik wypadniętych zapłonów, oraz czy licznik jest aktywny (enabled) czy nie aktywny (disabled). Na wolnych obrotach trzeba posiedzieć chwilkę i popatrzeć czy licznik wskazuje 0 czy liczba rośnie, Jak jest powyżej 5 to coś jest nie tak. Aha czasem się to kasuje samo na 0 nie wiem czemu. Zaczyna liczyć np. do 6, zresetuje się na 0 i kolejnym razem zliczy do 8. Chyba jest jakiś określony czas na wypadnięcie, jak nic nie wyczuje to zeruje licznik.
Więc wczoraj wyczyściłem przepustnicę (obyło się bez adaptacji - w silniku AZD chyba nie jest wymagana adaptacja, gdyż czytałem wiele postów, gdzie po jej wyczyszczeniu nie było potrezby adaptacji - te silniki widać tak mają). Wymieniłem też świece - miałem NGK platynowo - irydowe z odstępem elektrod 1.1mm, zmieniłem je na Boscha, również platynowo - irydowe lecz z odstępem 0,7 - powinno być lepiej przy LPG.
No i podłączyłem kompa, by sprawdzić te wypadające zapłony. Zrobiłem 2 próby - w pierwszej trwającej jakieś 40 sek. doliczył do 10, po czym zaczął liczyć od zera. Jak już za 2 razem zaczął liczyć od 0, to po jakiś 2 minutach doliczył do 3. Dłużej mi się nie chciało czekać. Obciążenie silnika około 19,8-20,5%.
I jak myślisz - w normie wszystko? Co ciekawe zauważyłem, że licznik co jakiś czas zmieniał się z enabled na distabled. Ale to już chyba nie problem. Może nawet tak powinno być.
Check dalej się zaświeca. Ale tylko i wyłącznie w 2 przypadkach:
1. Zapalam rozgrzany silnik i chodzi on na biegu jałowym przez 1-1,5 minuty - wtedy się zapala. Gdy silnik jest zimny nic takiego nie występuje. Tak samo jak już ruszę, to również kontrolka się nie zapali.
2. Jadę na nierozgrzanym silniku na biegu, ale bez gazu (np. zjeżdżam z górki). Wtedy też kontrolka potrafi się zaświecić.
Jeśli auto jest już rozgrzane do ponad 70 stopni, to kontrolka nigdy się nie zaświeciła.
Dodam tylko, że po podpięciu do kompa wywala błąd:
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17604 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1196 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Cóż chyba pozostaje wymiana 1 sondy. Choć po co wymieniać, jak nic się nie dzieje? Auto jeździ normalnie, pali tyle samo co zawsze, nie zauważyłem żadnych zmian po zaświeceniu checka. Czy warto więc inwestować 400 zł w nową sondę?