1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku
Witam, mam problem z nierówną pracą, trzęsieniem silnika. Zjawisko zanika częściowo wraz z rozgrzewaniem się silnika.
Seat Toledo 2000rok
1.8 AGN 20V 125KM
Objawy:
- nierówna praca, mocne drgania silnika na zimnym silniku,
- zapach benzyny za autem na zimnym silniku,
- podczas gwałtownego dodawania gazu słychać wyraźne syczenie z okolic układu dolotowego, słychać to na filmie,
(na ciepłym objawy są nieznaczne ale wyczuwalne)
Wymieniłem:
- świece, przewody,
- sonda lambda,
- filtr powierza,
Sprawdziłem/wyczyściłem:
- czyszczenie przepływomierza i przedmuchanie sprężonym powietrzem,
- lekkie czyszczenie przepustnicy bez odkręcania od układu dolotowego,
- brak błędów w programie PolskiVAG,
Drgania na zimnym:
https://www.youtube.com/embed/EvyXIf0VaAc
Odczyt PolskimVAGiem:
https://www.youtube.com/embed/gFFOJ-d4VCY
Syknięcie podczas dodawania gazu:
https://www.youtube.com/embed/Jkl7xODbxGE
Z góry dziękuję za ewentualną pomoc. Pozdrawiam
Seat Toledo 2000rok
1.8 AGN 20V 125KM
Objawy:
- nierówna praca, mocne drgania silnika na zimnym silniku,
- zapach benzyny za autem na zimnym silniku,
- podczas gwałtownego dodawania gazu słychać wyraźne syczenie z okolic układu dolotowego, słychać to na filmie,
(na ciepłym objawy są nieznaczne ale wyczuwalne)
Wymieniłem:
- świece, przewody,
- sonda lambda,
- filtr powierza,
Sprawdziłem/wyczyściłem:
- czyszczenie przepływomierza i przedmuchanie sprężonym powietrzem,
- lekkie czyszczenie przepustnicy bez odkręcania od układu dolotowego,
- brak błędów w programie PolskiVAG,
Drgania na zimnym:
https://www.youtube.com/embed/EvyXIf0VaAc
Odczyt PolskimVAGiem:
https://www.youtube.com/embed/gFFOJ-d4VCY
Syknięcie podczas dodawania gazu:
https://www.youtube.com/embed/Jkl7xODbxGE
Z góry dziękuję za ewentualną pomoc. Pozdrawiam
1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku
Sprawdz czy odpowietrzenie skrzyni korbowej jest szczelne, rura od odpowietrzenia powinna sie znajdowac w okolicy kolektora ssacego.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku
Gdzieś masz lewe powietrze
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku
Sprawdź odczyty z czujnika temp wody. Może go przylewać paliwem.
Re: 1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku
Sprawdziłem wzrokowo przewody odpowietrzające, okazało się, ze fajka odmy była urwana w miejscu łączenia z uchwytem filtru oleju. Okolice były lekko zarzygane olejem. Kupiłem dziś nowy i wymieniłem.szymin89 pisze:Sprawdz czy odpowietrzenie skrzyni korbowej jest szczelne, rura od odpowietrzenia powinna sie znajdowac w okolicy kolektora ssacego.
Pozostałe przewody są sfatygowane, lekko sparciałe, ale wyglądają jeszcze OK. Niestety silnik po odpaleniu wciąż ma mocne drgania i objawy, które opisałem w pierwszym poście.
Zapomniałem dodać, że założona jest instalacja gazowa Landi Renzo Omegas - na czas szukania usterki zakręciłem butlę z gazem, silnik zalany olejem TOTAL QUARTZ 5W40.
1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku
Bledy jakies wywala? Kompresje sprawdzales? Moze cewka juz na wykonczeniu.
1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku
Odgrzewam temat, problem wciąż jest aktualny. Postanowiłem sprawdzić szczelność dolotu sposobem, który podejrzałem na youtubie.
Odłączyłem przepływomierz i uszczelniłem, dym wprowadziłem rurką od strony skrzyni korbowe za pomocą małego kompresora 12V.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CKLs7qhvm8w[/youtube]
Poniżej nieszczelność:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WB5jdl92trA[/youtube]
Pytanie jaką funkcję ma ten grzybek na kolektorze, od jakiego ciśnienia powinien się otwierać?
Odłączyłem przepływomierz i uszczelniłem, dym wprowadziłem rurką od strony skrzyni korbowe za pomocą małego kompresora 12V.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CKLs7qhvm8w[/youtube]
Poniżej nieszczelność:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WB5jdl92trA[/youtube]
Pytanie jaką funkcję ma ten grzybek na kolektorze, od jakiego ciśnienia powinien się otwierać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości