1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

knd1600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 13, 2013 21:03

1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku

Post autor: knd1600 » śr sie 23, 2017 22:37

Witam, mam problem z nierówną pracą, trzęsieniem silnika. Zjawisko zanika częściowo wraz z rozgrzewaniem się silnika.
Seat Toledo 2000rok
1.8 AGN 20V 125KM

Objawy:
- nierówna praca, mocne drgania silnika na zimnym silniku,
- zapach benzyny za autem na zimnym silniku,
- podczas gwałtownego dodawania gazu słychać wyraźne syczenie z okolic układu dolotowego, słychać to na filmie,
(na ciepłym objawy są nieznaczne ale wyczuwalne)

Wymieniłem:
- świece, przewody,
- sonda lambda,
- filtr powierza,

Sprawdziłem/wyczyściłem:
- czyszczenie przepływomierza i przedmuchanie sprężonym powietrzem,
- lekkie czyszczenie przepustnicy bez odkręcania od układu dolotowego,
- brak błędów w programie PolskiVAG,

Drgania na zimnym:
https://www.youtube.com/embed/EvyXIf0VaAc

Odczyt PolskimVAGiem:
https://www.youtube.com/embed/gFFOJ-d4VCY

Syknięcie podczas dodawania gazu:
https://www.youtube.com/embed/Jkl7xODbxGE

Z góry dziękuję za ewentualną pomoc. Pozdrawiam



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku

Post autor: szymin89 » czw sie 24, 2017 10:10

Sprawdz czy odpowietrzenie skrzyni korbowej jest szczelne, rura od odpowietrzenia powinna sie znajdowac w okolicy kolektora ssacego.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku

Post autor: rysiektr » czw sie 24, 2017 16:47

Gdzieś masz lewe powietrze


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku

Post autor: marcin7x5 » czw sie 24, 2017 20:38

Sprawdź odczyty z czujnika temp wody. Może go przylewać paliwem.



knd1600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 13, 2013 21:03

Re: 1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku

Post autor: knd1600 » czw sie 24, 2017 22:30

szymin89 pisze:Sprawdz czy odpowietrzenie skrzyni korbowej jest szczelne, rura od odpowietrzenia powinna sie znajdowac w okolicy kolektora ssacego.
Sprawdziłem wzrokowo przewody odpowietrzające, okazało się, ze fajka odmy była urwana w miejscu łączenia z uchwytem filtru oleju. Okolice były lekko zarzygane olejem. Kupiłem dziś nowy i wymieniłem.
Obrazek
Pozostałe przewody są sfatygowane, lekko sparciałe, ale wyglądają jeszcze OK. Niestety silnik po odpaleniu wciąż ma mocne drgania i objawy, które opisałem w pierwszym poście.

Zapomniałem dodać, że założona jest instalacja gazowa Landi Renzo Omegas - na czas szukania usterki zakręciłem butlę z gazem, silnik zalany olejem TOTAL QUARTZ 5W40.



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku

Post autor: szymin89 » pt sie 25, 2017 12:54

Bledy jakies wywala? Kompresje sprawdzales? Moze cewka juz na wykonczeniu.



knd1600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 13, 2013 21:03

1.8 AGN 20V 125KM mocne drgania na zimnym silniku

Post autor: knd1600 » ndz sty 14, 2018 17:35

Odgrzewam temat, problem wciąż jest aktualny. Postanowiłem sprawdzić szczelność dolotu sposobem, który podejrzałem na youtubie.

Odłączyłem przepływomierz i uszczelniłem, dym wprowadziłem rurką od strony skrzyni korbowe za pomocą małego kompresora 12V.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CKLs7qhvm8w[/youtube]
Poniżej nieszczelność:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WB5jdl92trA[/youtube]

Obrazek

Pytanie jaką funkcję ma ten grzybek na kolektorze, od jakiego ciśnienia powinien się otwierać?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości