Witam Pany.
Jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie.
Postaram się opisać dokładnie swój problem.
Auto : VW Vento 2.0 AGG + LPG sekwencja.
Jakieś 3 tygodnie temu podczas przełączenia na benzynę w trakcie jazdy (na lpg pod dużym obciążeniem powyżej 3,5 tys obrotów przerzucało na benzynę od jakiś 6 miesięcy) zaczął szarpać. kilka razy celowo wyłączałem gaz żeby sprawdzić co się dzieje. I szarpał palił jakby na 2 gary ale po przełączeniu na gaz wszytko wracało do normy. Dodam że dopóki się nie rozgrzał to na benzynie szedł jak strzała. Tylko osiągnął temp i zaczynał świrować podczas dodawania gazu słabł dusił się nie chodził na wszystkie gary. Po 2 dniach już nie dawał rady jeździć na benzynie a na gazie dalej idealnie. Myślałem, że to pompa paliw, a że miałem pod ręką taką samą to wymieniłem. Trochę się poprawiło ale przy dużym obciążeniu dalej przerywał na benzynie, Pomyślałem, że może ta używana pompa też nie domaga. Kupiłem nową. Dalej nic nie pomogło. Przez tydzień odpalał na benzynie i pracował dopóki się nie rozgrzał, później przebierał i gasł. Aż klika dni temu już nawet na benzynie nie odpala kręci zdrowo ale nawet nie zaskoczy, czasami ruszy się strzałka obrotów i strzeli z rury. Na gazie do wczoraj awaryjnie odpalał i pracował jak należy aż do dziś, ale myślę że nie odpala na gazie z winy temp na dworze.
Co sprawdziłem:
1. Przewody WN NGK: sprawne 6.8 kohma każdy
2. Świece nowe Denso.
3. Cewka podmieniana na inną.
4. Wymieniona kopułka i palec.
5. Wyjmowałem wtryski PB i sprawdzałem czyściłem - sprawne.
6. Przepływomierz mierzony ale nie wiem jakie powinny być poprawne wartości dla AGG
7. Sonda lambda nie sprawna od kilku lat - sporadyczny błąd wartość górna i dolna wyskakuje na zmianę.
8. Czujnik halla w aparacie zapłonowym sprawny.
Dajcie jakieś wskazówki bo spalę gnojka.
Nierówna praca na benzynie i brak pracy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: śr sty 23, 2013 19:40
Nierówna praca na benzynie i brak pracy.
Zakęć zawór na butli LPG. Być może elektrozawór nie trzyma i silnik dostaje jednocześnie dwa rodzaje paliwa i go zalewa. Sondę lambda powinieneś wymienić, bo jej poprawne odczyty są niezbędne do ustalenia dawki paliwa.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Nierówna praca na benzynie i brak pracy.
U mnie było że na gazie nichciał jechać dławił się okazało się u gazownika że zawór ciśnienia gazu padł i dawł za duże ciśnienie ponad 3,5 bara po wymianie doła do tego jeszcze listwa bo na dwóch wtryskach było małe ciśnienie co potwierdzone było odczytem z komputera diagnosty teraz po wymianie chula na benzynie i gazie bez żadnych różnic.Tey ma silnik AGG
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: śr sty 23, 2013 19:40
Nierówna praca na benzynie i brak pracy.
hak64, Zawór zakręciłem w butli odczekałem cały dzień ale nic to nie dało.
pittrans, u mnie na gazie jak strzała szedł.
Dziś wyciągnąłem czujnik położenia wału korbowego ale średnio mi idzie jego sprawdzanie bo nie jest on indukcyjny (tak wynika z moich obserwacji ) i ciężko mi jest go obadać miernikiem ale podskoczę rano bo może kolega ma gdzieś sprawny na półce tylko obciętą wtyczkę i porównam jakieś pomiary.
pittrans, u mnie na gazie jak strzała szedł.
Dziś wyciągnąłem czujnik położenia wału korbowego ale średnio mi idzie jego sprawdzanie bo nie jest on indukcyjny (tak wynika z moich obserwacji ) i ciężko mi jest go obadać miernikiem ale podskoczę rano bo może kolega ma gdzieś sprawny na półce tylko obciętą wtyczkę i porównam jakieś pomiary.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości