Cześć takie pytanie, są dostępne 2 rodzaje uszczelek pod głowicę. Chodzi o silnik 1.8 ADZ z passata B4 '95 i inne VAG'i. Widzę że standardowo jak przy wszystkim z silnikiem ADZ jest podział na ... do modelu i od modelu ... Tylko co w przypadku gdy w historii auto ktoś coś zmienił jak np silnik, głowicę itd. Teraz są dostępne takie dwie uszczelki (podaję po nimerach Elring bo takie dostałem w sklepie):
1) uszczelka metalowo-włóknowa
Elring EL828808
Średnica [mm] 83
Grubość [mm] 1,75
2) uszczelka z warstwą metalową
Elring 137285
Grubość [mm] 1,6
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) ZKS: 819.817 (to są nowe śruby)
Średnica [mm] 83
Czy mogę je stosować zamiennie? Czy ta metalowa będzie mocniejsza? Przyznam że sprzedawca w sklepie dał mi właśnie tą drugą Elring137285 i do tego wziąłem komplet nowych śrub. Widzę różnicę w grubości uszczelek. Czy ta włóknowa po prostu się mocniej ściśnie a metalowa nie?
Ogólnie chcę tu u Was potwierdzić bo elsa podaje coś takiego:
"Jeśli metalowa uszczelka głowicy silnika montowana jest jako część zamienna dotychczasowej uszczelki z miękkiego tworzywa, należy zamontować także nowe śruby mocujące głowicę silnika. Cecha charakterystyczna "
Wynikało by z tego że są zamienne, racja?
uszczelka pod głowicą, która metalowa czy włóknowa?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
uszczelka pod głowicą, która metalowa czy włóknowa?
tom_s, bierz ta pierwsza metalowo-włóknowa ta druga jest do dupy. wymieniałem nie dawno i musiałem po 300km rozkrecac bo cisło olej z pod tej metalowej . ta pierwsza bardziej sie dopasuje niz ta metalowa .sroby sie powinno wymieniac zawsze przy wymianie uszczelki !
uszczelka pod głowicą, która metalowa czy włóknowa?
O kurcze, wydawałoby się że metalowa solidniejsza. A planowałeś powierzchnię głowicy? Bo może od tego ciekło. Wydawało by się że skoro i blok i głowica są płaskie to nie ma prawa nic podciekać. Kłopot bo tą już mam a wziąłem bo w sumie i tak radził sprzedawca i takie czytałem po forach że są trwalsze. Widzę że etapy dokręcania są takie same dla obu uszczelek czyli 40Nm, 60Nm, 90stopni, 90 stopni
uszczelka pod głowicą, która metalowa czy włóknowa?
tom_s, tak planowałem oraz nowe sroby zakładałem . metalowa sie składa z warstw i własnie z pod tego mi cisło .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości